Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 1683 ggr
[Amadina]
0

Platsminne - eller?

Det finns ett rum i mitt barndomshem där jag upplever att energierna är helt andra än i resten av huset. När jag var yngre skrämde det mig lite, men numera har jag blivit mer och mer nyfiken på vad det kan vara som gör det. Det känns som någon slags närvaro, men inte nödvändigtvis en person. Det är mer en slags känsla, och det är särskilt i en viss del av rummet. Det har dock alltid varit på samma ställe som jag upplevt detta, och det flyttar inte på sig. Jag undrar nu om ni har några idéer om vad detta kan vara? Kan det röra sig om ett platsminne, eller tror ni att det är någon slags ande, eller något helt annat? Eller är det helt enkelt bara något som inte alls har med sådana här saker att göra?

Ni får ursäkta om jag valt fel kategori att publicera det här inlägget i, men jag kunde inte riktigt avgöra var tråden skulle passa bäst. :)

Fjäril
0

Ibland kan man känna obehag i vissa rum utan att det behöver vara något. Luften, möbler och annat spelar in. 

Har du testat att möblera om?

Sajtvärd på Övernaturligt

[[corro]]
1

Portal kanske

[Lynx1]
0

currykryss?

[Amadina]
0

Vi har gjort om hela rummet flera gånger sedan dess, men det är fortfarande samma känsla på samma ställe, så det har inte med möbler och inredning att göra.

#3 Currykryss kan det nog absolut vara, men jag vet egentligen inte riktigt vad det innebär. Men jag får liksom en rad olika känslor när jag är där, som om någonting håller på att hända, men jag inte riktigt kan sätta fingret på vad det är. Det är inte alls sådär att det bara känns obehagligt.

#2 Vad innebär det med portaler? :o

[Lynx1]
0

Är det positiva eller negativa känslor du får när du är där?

[Amadina]
0

#5 Jag skulle nog säga att det är mer oroliga energier. Vet inte riktigt om jag skulle kalla det positivt eller negativt, men oroligt, liksom. Osäkert. Nervöst, kanske? Det är den där pirrande känslan, som när man inte riktigt vet vad som ska hända, och man är stressad eller orolig för det.

[Lynx1]
2

Kan ju vara att (nu spånar jag hejvilt) hörnet använts som just en skamhörna, eller ja alltså, att någon som fått stå där har varit orolig och nervös. Och fått göra detta om och om igen alternativt en gång med mkt oro. På så vis lämnas det ju kvar energier som blir platsbundna. Lite som psykometri, när du håller i ett föremål så kan du med hjälp av dess energier berätta saker om prylen. Fast om denna plats då.

[Amadina]
0

#7 Det skulle kunna vara någonting sådant! Jag upplever att det finns viss energi längs hela den inre väggen i det rummet, men det är just ett ställe som är mer energiladdat än någon annanstans. Kanske kan det vara så att man förflyttat sig längs den väggen, men att det varit just där man stått mest, i så fall? Eller något annat som hänt just där upprepade gånger. :O