Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: andlighet
Läst 1234 ggr
burnbright
0

Något där emellan...?

Vissa jag har pratat med tror starkt på att det finns en slags "mellanvärld" mellan döden och livet. De säger att man kan öva på detta, att precis innan man somnar (när kroppen lixom känns lite elektrisk) så ska man fortsätta hålla hjärnan vaken medan kroppen sover. De säger att då ska ens själ ha frigjorts från kroppen och att om man ställer sig då ska kroppen ligga kvar i sängen medan du kan gå vart du vill med din "själ". Jag vet verkligen inte vad jag ska tro om detta, det låter VÄLDIGT konstigt men är det någon som vet säkert?

[Lynx1]
1

Det låter som en astral resa. Sök på det på nätet så får du mer information :-) Det behöver heller inte vara precis innan man somnar, utan det är det medvetandestadiet man måste komma åt för att göra en astral resa, och det är i princip att medvetet göra en djupdykning in i ditt undermedvetna.

J-Artur-K
1

Astral resa man göra om man står upp om man har kontroll på sitt medvetande. som Lynx1 nämner behöver man inte göra det när man ska sova. Jag bruka bara lägga mig på sängen sedan far jag på en astral resa om jag vill. Det viktiga är att kunna kontrollera sitt medvetande. Man kan säga att komma in i rätt medvetande frekvens. Man ställer in radio kanalen för att kunna fara på en astral resa kan man säga. 🙂

Ny dag nya möjligheter

Fjäril
1

Betty Shine skriver bra-saker (i sina böcker) om just astrala resor. Jag gjorde en av hennes övningar en gång (alldeles för tidigt innan jag var redo) och just då kändes det inget vidare. Att vara jordad och balans är viktigt.

Det står lite om det och astrala resor (tror jag) i vår hjälptråd:

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4f30472288f47223c201b1e9-hjalp-traden?discussions-1

Sajtvärd på Övernaturligt

[zlevin]
1

precis så som du skrev att precis inan man ska somna o kroppen känns elektrisk å att man kan gå ut ur den , det händer mig men emot min vilja , jag brukar alltid få den känslan när jag ska till att somna o om jag lyckas röra mig då elr komma ur sängen så ser jag mig själv ligga där o sen händer skumma saker ja ser även andra människor / varelser jag hamnar även slumpmässigt på massa olika platser o det känns helt som att allt har hänt på riktigt när jag tillslut lyckas vakna helt från detta stadie , detta stadie brukar jag även hamna i när jag ska till att vakna. ibland kan jag bara röra på armarna fast jag ser att dom ligger i sängen så känner jag att jag har armar utanför kroppen som jag rör mig med.