Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medialitet
Läst 2983 ggr
burnbright
1

Ett andra liv

Jag har aldrig skrivit något på den här sajten förut så känns ganska ovant nu. Jag har två rätt "konstiga" saker som pågår antingen i mitt huvud eller med min själ, jag har faktiskt ingen aning.

För det första kan jag höra tankar, eller jag kan egentligen inte höra så mycket av dom. Det funkar mest så att när någon tänker på mig hör jag den personens röst viska mitt namn. Det är en intensiv viskning som är olika hög ju närmare personen befinner sig. Om någon är väldigt nära kan jag höra rösten i normalt tonläge och ibland tänker jag inte då på att det kommer från mitt huvud och svarar då högt. I början behövde jag fokusera rätt mycket för att höra rösterna men nu mera hör jag dom ändå. Är det någon som vet något om det här eller har det likadant? Det vore verkligen kul att få ta reda mer om det här eller prata med någon som har det likadant.

Den andra saken är att jag i hela mitt liv har hört en röst i mitt huvud. Jag hör rösten ofta när det är soligt ute eller när jag är med min syster. Rösten känns som ett otroligt starkt minne, så starkt att hela min kropp och omgivning påverkas av den. När jag var mindre funderade jag på om jag var adopterad och att min kropp kanske mindes min biologiska mamma men nu vet jag att det inte är så. En kompis till mig sa att han hade hört om sånt förut. Han sa att det var min själ som mindes en människa från dess förra liv, en människa som kanske också valde att leva ett nytt liv och som min själ vill hitta igen. Jag har verkligen ingen aning om något av det där stämmer, eftersom jag inte vet så mycket om sånt är jag ganska osäker. Snälla, hjälp mig att förstå det här! Jag är verkligen jätteförvirrad och vore supersnällt med några svar.

Mantissa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ang starka minnen från andra liv så såg jag nyss en dokumentär på youtube om något liknande. Gällde dock barn

burnbright
0

Jag kollade lite på dokumentären, vad häftigt att pojken mindes så mycket! För mig är det dock bara den igenkännande rösten, jag har en stark känsla att hon betydde väldigt mycket för mig. Jag försöker verkligen minnas mer men jag får så otroligt ont i huvudet, jag vet inte hur jag ska göra för att minnas, om det finns några knep.

Amandla
0

Rösten kan tillhöra din guide 🙂Har du testat att meditera och se om du får kontakt? 

Jag bytte kategori, Medialitet passar bättre för din tråd.

[Lynx1]
0

Kan det vara så att rösten är en persons röst som du kanske kommer att få träffa någon gång framöver i ditt liv? Istället för något som varit i det förflutna?

burnbright
1

Tack för tipset Amandla! Det ska jag försöka med :)

Jag tror faktiskt att det skulle kunna vara både och. Jag pratade med en kompis som kan meditera framtiden. Han sa att jag kommer möta henne någon gång och att mitt liv kommer att förändras då. Du kan ha rätt, det kan vara så att det bara är i framtiden rösten tyder till!

[Lynx1]
0

Jag har en stark känsla av att det är ett framtida möte. Men såklart är jag ju inte helt säker :-)

burnbright
0

Men det här vet jag inte helt säkert heller men jag har hört att ens själs energi blir starkare och starkare med åren. Min kompis kände av min energi och sa att den var otroligt stark och att jag mycket väl skulle kunnat levt förut, men jag vet inte om det här är sant.

Han har helt säkert levt innan, han har tydliga minnen av händelser och minnen från sitt förra liv. Men vissa saker han berättade för mig stämmer väldigt bra in på hur jag känt också. Som hur jag kan få ett sånt plötsligt och otroligt igenkännande av tex ett datum, en viss färg eller att jag såväl känner igen mig i saker folk säger eller har gjort men som jag inte har.

[Lynx1]
0

Din själ är där hela tiden men människor (långt ifrån alla dock) har en tendens att lära känna sin själ bättre med åren. Därför kanske förnimmelserna känns starkare med åren. Jag kan inte svara på vad det är, just rösten har jag bara en känsla av att det är ett framtida möte. Du kan prova att meditera för att komma närmare din själ, på så vis kan du ta reda på mer.

[Lynx1]
0

Och lita på dig själv!

burnbright
0

Men jag hör ju någons röst, tror du att den människan har det likadant men att h*n hör min röst i stället?