Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 2177 ggr
embla2
0

undran

Har funderat på detta med drömmar. Personerna som är med i drömmarna är ofta folk man känner. Men i natt drömde jag om personer jag aldrig sett eller känner. Finns dessa personer i verkligheten? Såg en otroligt snygg man i min dröm i natt Han bara tittade på mig. Kändes verkligt. Någon som vet?

yamher
2

kan vara det undermedvetna, tidigare liv, andras upplevelser, personer man sett på tv eller ute i samhället, gamla minnen, påhittat, eller säkert minst lika många andra förklaringar. Det e svårt att säga. Men det e inte ovanligt att man bearbetar och att man har möt dem någonstans, frågan är var i så fall.

Alis volat propriis Oskyldig

[Amadina]
4

Jag har varit med om det, i alla fall. När jag var yngre drömde jag upprepade gånger om en och samma person, men jag hade ingen aning om vem han var. Det spännande med detta var att jag senare lärde känna en mycket nära vän till mig som, efter att jag beskrivit hur personen såg ut, skickade en bild och frågade om han såg ut ungefär så som bilden visade. Det var på pricken den personen. Det ännu mer spännande var att hon tydligen hade drömt om honom också, och sedan lärt känna honom. Dock som äldre. I mina drömmar var han ganska ung - kanske i tolvårsåldern - medan han i hennes var äldre. Men bilden hon skickade föreställde alltså honom som barn.

I vilket fall måste det väl finnas någon slags samband, tycker jag? Kanske inte alltid, men åtminstone ibland. :)

yamher
1

jag har träffat på både tidigare bekantskaper från andra liv, att ha tagit del av andras upplevelser, och träffat okända som jag inte kan placera varken i det ena facket eller det andra. Jag drömmer ytterst sällan om personer som är i min närhet.

[Amadina]
0

Hur brukar du göra för att komma fram till att det rör sig om personer från tidigare liv? Känner du det bara på dig, eller brukar du fundera igenom det på något sätt? :)

yamher
2

ibland på själva igenkännandet, men alltid igenom att få det bekräftat av andra sidan (min mentor eller min skyddsängel, eller andra mediala i min närhet om jag tvivlar på mig själv).

Men när andra sidan är delaktig, som att lära mig något så drömmarna tydligare, verkligare och sitter i längre. Och klarnar med dagen så att säga.

Glömde att skriva med att man kan se dåtid eller framtid också.

[Amadina]
0

Det låter vettigt! Och spännande! :) Jag har aldrig upplevt sådana "tillbakablickar" själv, nämligen, det är därför jag är nyfiken på hur det känns.

yamher
3

dem är mer lik vanliga drömmar. Ofta handlar det mer om förnimmelse av platser och jag drömmer om andra personer. Det som handlar mer om att ta del av andras upplevelser eller liknande är mer tydliga. I detalj.

Ett exp. En natt fick jag följa med till två olika koncentrationsläger/dödsläger. Från person till person fick jag följa med. Jag var inte där men som en åskådare kunde jag betrakta olika händelser genom fångar till vakter (bara dem som iaktog aldrig dem som gjorde någon ialla).

Den sista av dessa två platser var mer än tydligt. Jag kunde i detalj beskriva det s.k. sjukhuset. (så pass att jag kunde identifiera lägret o få det bekräftat efteråt).

Upplevelsen av detta sjukhuset med stort kors, en ingång som kändes som snitslad, med liggande bräder i väggarna. Och att det hela bara var en bluff (visade sig vara ett stort hål i marken bakom planket.

Jag upplevde också ett uppror. Och att en av dem som lyckades komma ur lägret blev skjuten. Och att han ville dö på sina egna villkor, (vilket jag efteråt fick reda på att hans flyktkompis sköt honom efter att han bett honom avsluta hans liv)

Förenklat, jag vill inte gå in på fler detaljer men känslor, upplevelser, lukter, röster, allt är så mycket tydligare och klarare.

o med tanke på att nazisterna hade över 40 000 läger så har jag iaf inte koll på vilket läger som var vad eller skilja dem åt. Inte ens det mest kända Austwitz som bestod flera läger skulle jag kunna beskriva något mer om än mer generella saker.

embla2
1

Tack för era svar. #5. Det kanske va min blivande dröm prins…fniss. ;)

[Amadina]
2

#7 Det låter som väldigt obehagliga, men starka drömmar!

#8 Det får vi hålla tummar och tår för, om det nu är så att du vill att det ska vara det! :D Skulle vara spännande att höra hur det blev sedan.

yamher
0

ja, men kunskapen man kan få av det är väldigt värdefull på många sätt o vis.

TezzD
0

I dina drömmar så är ofta personer man drömmer om bitar av dig själv.

En person kan betyda en känsla inom dig och en person kan betyda en ny sida hos dig, osv…

Denna mannen är en del av dig och en del av dig som du uppenbarligen gillar men inte har tänkt på förut :)

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

embla2
0

#11. Tack för ditt svar. Har aldrig haft den tanken. Fast visst hade det varit roligt om man snubblade på prinsen 😉😃

J-Artur-K
0

Jag brukar aldrig minas mina drömmar, är ytterst sällan jag gör det. Men igår kom jag faktiskt ihåg drömmen. Jag drömmde att jag höll på med automatiskt skrift o att jag var bra på det , haha 🙂

Ny dag nya möjligheter

embla2
0

#13😃😂

[Amadina]
0

#12 Den här människan jag berättade om i tidigare inlägg, där både jag och min kompis hade drömt om "samma" person, visade sig ju vara drömprinsen för henne. Så helt omöjligt är det ju inte. ;)

TezzD
0

#12 & #15
Självklart är det inte omöjligt 😉 därför man även har såkallade sanndrömmar.
Hade PRECIS allt handlat om bara ditt inre och dig själv så hade ju inte sanndrömmar funnits.
Hur som helst så ska man alltid utgå från det.
Hjärnan sänder drömmar och bilder varje natt, för att vi enklare ska kunna bearbeta saker som hänt, som ska hända och saker som vi behöver jobba med i vårt sinne. 🙂

Den här drömprinsen är alltså en del av dig, OCH är även en person som du enkelt kan falla för och då kan hans drag och utseende spela stor roll så du vet vad du ska leta efter. Hänger ni med?  🍸

HjärtaRosalee

embla2
0

#16. Tack då är det bara att hålla ut och se om det händer nått😉 Lite komplicerat men samtidigt spännande🤔

skotty
0

Hjärnan kan inte skapa egna ansikten, så alla personer man ser i drömmarna har man sett i verkligheten. Eller ja, på bild, tv, i en folksamling osv.

J-Artur-K
2

Man behöver inte i min åsikt alltid har sett dom. Kan vara en person man kommer träffa i framtiden som ande världen sänder en bild på som Rosalee nämner för att förbereda en. När man sover så är man i sitt undermedvetna. Som exempel i min åsikt. Så är det vanligast att man känner av andar på kvällen på grund av att kroppen förbereder sig för att sova. Då kommer det undermedvetna fram mera. Man känner av mera o så. Samma som när man är nyvaken. Man har inte hunnit komma igång än så man är mer i sitt undermedvetna då.

När man vakna på morgonen o tänker det måste jag göra idag. Då kan det vara att man har fått en signal under natten att det här ska du göra imorgon. Men man vet inte om det själv. Men av någon anledning så vet man att man måste göra det. Men man har alltid sitt egna val om man ska göra det eller inte. Men det är bara som jag tänker 🙂

Ny dag nya möjligheter

TezzD
1

Håller med #19

HjärtaRosalee

[Amadina]
0

#18 Det hade jag ingen aning om! Hur kommer det sig, egentligen? Går det att läsa mer om det någonstans? :) Sedan känns det väl också som det borde vara skillnad på när hjärnan skapat bilden av någon, och när man faktiskt drömmer sanndrömmar eller drömmer om någon verklig person eller en ande?

J-Artur-K
1

#21 Jag har träffat min bror Jens som är på andra sidan i en drömm. Men det kallas för astral resa men sker i drömmen. Man har en Fysisk kropp o en Astral kropp. När man reser med den astrala kroppen så känns det som man är där på riktigt för att man är där på riktigt men med den astrala kroppen. Jag träffa min bror o var så förvånad för det kändes så verkligt, o jag fråga han är du i livet. Han gick fram till mig o log o lade handen på min axel o fortsatte lee och sade. Det vet du att jag inte är. Men han log o vad glad. Han ville bara att jag skulle veta att han hade det bra. 🙂 När man varit med om astral resa så kommer man veta att det är en för att det känns som man är där i verkligheten för man är det men med sin astrala kropp. 🙂

Ny dag nya möjligheter

skotty
0

#22 Sån dröm har jag haft :) Underbart är det.

yamher
1

Jag har träffat min svärmor tre-fyra gånger. Det brukar vara ungefär liknande varje gång. Att jag inväntar på att hon ska komma. Så sitter vi o pratar. Jag känner hennes närhet så påtalande och blir alltid lika rörd. Det värmer och påverkar hela mig.

Så visst är drömmar en plattform för att mötas. Absolut. Men drömmar kan användas till så mycket. Till allt möjligt (som jag redan har tagit upp innan).