Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettupplevelser
Läst 539 ggr
[Anna-N]
0

Obehag

För en tid sedan fick vi ärva ett skåp av en släkting. Ett jättefint sådant om nu pryder vårt hus. Det är gammalt, troligtvis från slutet av 1800-talet.

Problemet är att jag ibland kan känns obehag av det. Känns som att det finns något mystiskt över det hela. Vet inte vad, men nått är det.

Är det möjligt att man kan uppleva obehag i samband med att ett skåp flyttas in. Tycker det verkar underligt själv o hoppas på nått vis att det är en inbillning.Förvånad

Elisabeth-J
0

I föremål finns det också energier kvar av förra ägaren tex, precis som energier som finns kvar i hus och lägenheter. Jag fick ärva ett gammalt skåp av en släkting och hans energier finns kvar i skåpet =) Om du känner obehag så är mitt råd att du renar det med exempelvis salvia. Du kan tända ett ljus annars och visualisera att dessa obhagliga energier lämnar skåpet och att positiva energier fylls på.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

lightseeker
0

jo, det känner jag igen. Jag har kommit hem till för mig helt främmande människor och direkt känt av okända avlidna och kunnat lämna meddelanden från dom. När vi då har sett oss omkring så har jag stått jämte föremål som dom har fått i arv efter den avlidne. Litet småroligt.

[Hellas]
0

Ja man kan känna av gamla ägares energier, man kan tom känna av den känslostämning snickaren eller tillverkaren hade när själva föremålet tillverkades. Ibland stör det inte men ibland är det inte alltid så lyckat som kanske i det här fallet.

Det jag har lärt mig är att det finns anledning att rena föremål som man införlivar i sitt hem. Ofta känne det gott att ta hem kära släktingars föremål men det behöver inte vara så.
Själv skulle jag använda Salvia rökelse eller Healing när det rör sig om ett så stort föremål. Annars fungerar det med ett torrbad i salt eller vanligt rinnande vatten.
Detta gäller i allra högsta grad smycken som man ofta kanske ärver eller köper billigt på aktioner. Man vet inte alla vedermödor som bäraren har gått igenom och även om det är en kär gammal släkting så vet man ju inte allt……

Kanske andra har fler förslag!

[Anna-N]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för tipsen! Jag har gjort rent skåpet med vatten. Men får kanske prova med salvia eller nått annat av det ni rekommenderat ovan.

Vet inte men känslan är olustig ibland så det kanske är värt att prova.

Här kommer en bild på det berörda.Flört

[Hellas]
0

Hej!
Jag glömde kanske det viktigaste, försök att skicka ljus energi runt och i hela skåpet, tänk dig att du själv är en enda stor strålkastare som skickar ut värmande positivt ljus som trycker undan allt annat.

Tina-O
0

Vilket fint skåp, hoppas du får ordning på det så du får glädje av det.

[Anna-N]
0

#6 : Tack! Hoppas det också! Glädjen över skåpet finns där men det känns som att någon mer finns med ibland….

Om man bara visst vad så kanske man kunde släppa den känslan…