ANDEN I GLASET
Att leka Anden i glaset, ouija brädan osv..
Vad är det som är så farligt..?
Har någon gjort det och vad hände för er?
Min mamma gjorde det när hon var i tonåren och det hon sa va att hon fick ordet vaj och vajen på hennes moped gick söder samma kväll när hon körde hem. typ
ojdå! :D vilken snäll ande som varnade henne ;) Tror du på Anden i glaset att det funkar?
Använd gärna sökfunktionen, det här är ett ämne som ofta kommer upp.
Jag bytte kategori.

Okej, tack! :)
Jag har gjort Anden i glaset.Fick både goda och dåliga budskap. Det goda som skedde var att jag fick veta allt om min tilltänkta kille. Hur han såg ut och hur han bodde och allt om hans tidigare förhållande. Allt stämde. Det enda som ej stämde var att vi skulle få en son som han skulle ta hand om. Tyvärr fick jag missfall. Vet ej vad det skulle betyda men vi var tillsammans i 4år. Efter det har jag ej gjort Anden i glaset.
#6 shit vad mycket man kan få reda å av det! :O Jag har alltid trott att man får typ 1 ord eller nå. Men en fråga, kan man få "onda" andar efter sig av att göra Anden i glaset?

Om du inte se till att göra det "säkert" så är det som att öppna din ytterdörr på vid gavel o låta den stå uppe. Har du tur så är det bara nära o kära som kommer förbi. Har du otur kan vem som helst komma, med vilka avsikter som helst. O så länge du inte känner till deras avsikter kan du inte heller förlita dig på svaren du får heller.
Sedan gäller det att stänga efter sig annars kanske dörren fortfarande står öppen. Dessutom vet du inte vad som passar på att smyga sig in medan det är öppet och gömmer sig hos dig. Och de har all tid i världen, 20 år är ingenting för dem att bida sin tid. Och de är inte platsbundna. De kan lika gärna följa dig.
Det finns människor som får lida efter de har varit nyfikna och det har kommit många år efter. Men för de flesta händer inget hemskt. Så allt hänger på vad du e beredd att offra!?!
Alis volat propriis 
Joggan, Ditt inlägg har blivit bortröstat. Jag får kika på videon för att se om det var befogat. Återkommer
Sajtvärd på Övernaturligt
#12 Du måste vara insidermedlem för att kunna anmäla inlägg och därmed vara med och rösta bort dem. Läs mer här: http://www.ifokus.se/about/insider Texten stämmer inte riktigt, man kan inte längre köpa Insider med vanliga pengar, däremot med 200 Guldmynt eller så kan man förtjäna det genom att vara aktiv på iFokus. Läs mer på support!
Jodå, det finns en länk i texten om det automatiska modereringssystemet.
Joggan,
Amälfunktionen är skapad för att medlemmar ska ha möjligheten att hjälpa till att rösta bort inlägg som på ett eller annat sätt inte är lämpliga för sajten eller bryter mot några regler. Det gäller alltså inte bara den här sajten, utan hela forumet. Man kan bara rösta/anmäla som insidermedlem, precis som amandla förklarar i #13.
Nu har jag tittat på videon och kan se varför man har röstat bort inlägget, eller det handlar nog snarare mer om videon. Det har säkert hänt mycket knasigt och otrevligt genom just anden i glaset, men den här videon är inte lämplig. Ena tjejjen verkar nästan besatt?
Oavsett publicerar vi gärna tillbaka din kommentar, fast utan videon, eller om du vill hitta en annan som också påvisar "faran", men inte riktigt på det sättet kanske?
Hoppas du förstår att det är inte riktat till dig som person och vi vet att du bara vill väl samt dela med dig av dina tankar.
Det finns en ny sajt, Andlig Skepticism där möjligheten finns att diskutera liknande frågor.
(så här ser det ut för insidermedlemmar längst ner i kommentarerna)
"Tjetjen verkar nästan besatt?" tycker du? …
jag tycker hon råkade ut för en olämplig kontakt!
Jag förstå inte att ni inte tillåter kommentarer
som vill varnar folk för den negativa sidan av det övernaturliga!??
Man kunde nästan tro att ni vill mörklägga saker och ting som händer ute i världen,
det inte det första gången att ni radera eller tillåter att någon annan radera inlägg
som ni tycker att det är negativ eller olämplig!
Det är inte bara snack om demoner …
folk som kommer till ÖiFokus och berättar
sina hemska historier bli och blev blockerat eller raderat på en gång!?
Men det är ett faktum att folk råka ut för sånt
Men ni vill det har utanför
och jag vill gärna veta varför!
Rädslan kan också ger skydd visst ni inte det?
Eller vill att folk tror att det finns ingen fara
man måste också kunna förstå det i astral kroppen alltså känslomässig att det kan blir farlig
Men om ni radera alltid dom hemska historien
så förmedlar ni eras läsare att det finns ingen fara..
Vill ni det?…
…vill ni mörklägga deras Historier!??
Kanske ni vill bara se det fina och jag kan förstår det,
men så är det inte tyvärr!
Jag hade alltid tänkt att ni vill hjälper folk……
Det finns lite olika teorier om det där, mörker, onda andar men vi vill inte mörklägga något, dock har vi bestämt att snack om demoner eller besatthet inte får förekomma på sajten, det hade varit högst olämpligt om vi lät sådant florera här hur som helst.
Vill man diskutera det får man göra det via pm.
#18 Det är precis vad jag menar. Jag pratar inte om tron och teorier. Jag pratar om "negativa" berättelser och vittnesrapporter! Och att ni hålla de utanför!
Jag fråga en gång till… vill ni det?
Som jag har sagt flera gånger vill vi inte ha sådant här. Det handlar inte om vad vi själva tror och tycker, utan helt enkelt om en lämplighetsfråga.
Om du gärna vill visa hur det (verkligen, enligt dig) ligger till, kan du i så fall tipsa medlemmarna om att kontakta dig via pm.
Vi vill inte vara en skrämsel-sajt, det lämpar sig som sagt inte.

När det gäller Anden i glaset så vet man inte hur man hanterar detta och på hur andevärlden kan komunicera med oss mäniskor så ska man absolut inte syssla med Anden i glaset för rädslor kan skapa fruktansvärda monster av våra egna tankar.
Tyvärr har Anden i glaset för många blivet en lek där många efter en glad fest kväll startar en lek med Ande världen med deltagare av både troende skeptiker och de med fruktansvärda rädslor och då styrkta med lite alkohol i kroppen så har man vågat och det har skapat fruktansvärda saker.
Men vill säga som jag sagt i flera trådar innan har man kunskapen om hur ande världen komunicerar och har en respekt för ande världen.
Så kan detta vara ett fantastsikt hjälpmedel och få svar som inte mediumets egna logiska tänkande skapar.
I höstterminens avslutning av våran mediala cirkel och där debatten gick hög om just detta med Anden i glaset eftersom detta visades i adventskalendern.
Så gjorde vi Anden i glaset på våran mediala cirkel.
Alla deltagare fick hålla ett finger på glaset och jag som cirkel ledare skötte samtalet.
Första kontakten som kom var till mig själv som inte höll ngt finger på glaset jag kunde inte känna igen anden och tackade anden för besöket och bad den lämna oss för att få in ngn ny.
Vilket anden accepterade utan några problem och vi fick en ny kontakt.
Jag frågade Anden vem den ville till och den stavade fram ett av cirkeldeltagarnas namn. Jag frågade vem anden var och vi fick svaret pappa. Alla har en pappa så jag köpte inte det svaret utan frågade om ett namn och glaset svarade Gunnar vilket stämde med deltagarens pappas namn. När jag frågade om jag kunde få mer specifik information om anden så svarade glaset med ett namn på en Ö i Stockholms skärgård. Pappan hade mycket riktigt bott och levt hela sitt liv på denna Ö så mer specifikt kan det inte bli.
På detta sätt kan man med Anden i glaset som hjälpmedel få fram otrolig information om anden bara man har kunskapen och vet hur man ska göra.
Vi fick under kvällen fram ett flertal igenkända andar på detta sätt.
Min tidigare mentor Iris Hall kom igenom Anden i glaset efterom hon är så välkänd så krävde jag dessto mer av denna kontakt.
Jag ställde personliga frågor som ingen av de andra deltagarna hade någon vetskap om. jag fick svar på exakta namn på anhöriga till Iris.
Vid ett tillfälle sa iris till mig att det skulle vara många medium som skulle påstå sig ha kontakt med henne för att de flesta medium känner till henne så hon sa till mig att den dagen hon gick över till andra sidan så skulle hon säga att speciellt ord för att jag verkligen skulle veta att det var hon.
Även detta ord visade glaset och jag höll inget finger på glaset själv.
Anden i glaset gav även förkortningen av hennes engelska företags namn och även vad denna förkortning betydde vilket ingen av mina cirkel deltagare hade den blekaste aning om.
Även min Guide kom igenom vid detta tillfälle de flesta i cirkeln vet vem min Guide är och hans för namn men inte någon som vet min Guides fullständiga namn ett Arabiskt namn på 20 bokstäver.
Men Anden i glaset stavade upp detta Arabiska namn och helt korrekt stavat.
Så har man kunskapen och vet hur det fungerar så kan Anden i glaset vara ett helt fantastiskt hjälpmedel.
Men har man inte denna kunskap och har rädslorför andevärlden så ska man absolut inte syssla med detta.
Jag vet själv i tonåren efter en blöt fest då vi lekte Anden i glaset hur jäkla rädd jag blev och höll på att göra i byxorna över det glaset visade,
Men idag så vet jag att det berodde på rädslor och brist på respekt för något av det mest kärleksfulla som finns Andevärlden.
Men lek och respektlöshet möts även av lek och brist på respekt.
Så vill säga att detta absolut inte är en lek och leker man får man faktiskt skylla sig själv om man råkar illa ut och blir rädd.
Jag har förutom vid dessa tillfällen i ungdomen i fyllan o villan lekte med glaset inte en enda gång råkat ut för obehagliga saker.
Då jag varit med då kunniga medium som vetat vad det handlade om och när jag själv gjort det så har jag fått uppleva helt fantastiska saker och 100% korrekt information som sällan ett metalt medium kan ge under en privat sittning eftersom all information går igenom mediumets egen hjärna och logiska tänkande.
Vilket är ett problem som man undviker genom att använda glaset och där alla har ett finger på glaset så inte ett enskilt mediums egna hjärna som påverkar resultatet.
Lasse
#22. 🙂
En tanke som slog mig när jag läser ditt inlägg är---->
Borde inte "anden i glaset eller ouija board vara det ultimata hjälpmedlet att få fram namn (t.o.m personnummer) på andar som vill fram på tex mediala demonstrationer eller privata sittningar? Borde dessutom vara tidsbesparande då man slipper alla frågor om vem anden kan vara och vem den vill komma igenom till. Eller tänker jag fel? 🤔
#23 Det tycker jag också låter helt ok. Det svåra är väl att få fram de rätta namnen och siffror genom ett medium?

Du tänker inte fel men inte alltid det ultimata för långt i från alla som vet personnummret på sina avlidna släktingar.
Inte ens de närmaste, jag själv har inte den blekaste aning om vad min avlidna pappa har för personnummer t.ex. Jag kan inte ens mina egna barns person nummer i huvudet utan får kolla i pappren först.
Så skulle en ande under en seans lämna sitt person nummer så skulle inte det säga mig något ting men visst det skulle ju gå att kolla upp.
Men namn är inte ovanligt att få upp inte ovanligt att vi fått både för och efternamn på anden.
Siffror är inte lika vanliga men som sagt vad kan bero på att vi inte själva vet andens person nummer eller konto nummer.
jag kan inte ens mitt eget kontonummer utan att titta efter.
Men jag har även varit med om detta vid ett tillfälle då ett personnummer nämts och stämt förutom en siffra i de fyra sista siffrorna som var fel. Om det var Anden som mindes fel eller om det var sittern som mindes fel kan jag inte avgöra.
Men jag har även varit med om där telefon nummer kommit upp och som har stämt.
Så du tänker inte helt fel men det är inte så vanligt att det sker även om vi ber om denna information så är det inte så vanligt att vi får den informationen även om det som sagt vad har skett vid några enstaka tillfällen.
Lasse
Det här med personnummer är intressant. Sist jag gjorde Anden i glaset så talade jag med min skyddsängel/guide… jag fick ett persinnummer. Men det var inte hans utan min brors, han lever. Jag förstod inte så mkt men han menade på att det var "hans nummer" på andra sidan.. jag sitter som ett frågetecken än idag när jag tänker på det, jag fick inte fram mkt ur den seansen mer än att jag fick reda på att min guide/skyddsängel är min farfar som dog innan jag föddes…
Jag har sedan fått det bekräftat på annat håll :) Så visst funkar det :)
Rosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus.
Tack Lasse för svar. 🙂
Skrev personnummer inom parantes just för att inte alla har kanske koll på det. Men det går att kolla upp i efterhand var närmast min tanke. *Jag vet! är lite dålig på att förklara i skrift. *s* sorry!
Vad tror du det beror på att det är så svårt med att få fram namn från andevärlden? Ni medium kan ju få fram andra uppgifter som kan (i mina ögon) ses som lite "luddiga" som kan stämma in på så många. Har googlat runt en del och läst - vad jag förstår så är mediumskap ett livslångt studerande. Om jag hade varit ett medium så hade jag övat järnet på Ouijabräde för att få fram vilken ande skall till vem. Hade varit super.. typ - "Har en Anna här som har ett medelande till Veronika".
Nu har jag ingen jätte erfarenhet om seanser eller så men är jättetacksam att få ta del av er som har åsikter och kan lite mer.
Tack även #24 & #26 för era reflektioner. Intressant ämne är det! 😃
(oj.. hoppas det inte blev för mycket Ot från tråden… sorry i.s.f)

ju längre man är på andra sidan desto svårare blir det att hålla koll på alla namn i ens liv man har levt. Det e lätt att förväxla.
Alis volat propriis 
Tack för ditt svar och din åsikt hur det fungerar. Tycker det är intressant.
Men menar du även att man inte har koll på sitt eget namn då och den man vill ha kontakt med från andra sidan.
*genuint intresserad*
# 19 Jag är ny och vill inte stöta mig men måste hålla med varför mörklägga så enormt som dessa communitys gör, vad händer när faran finns och man söker via internet ?
Frågan kvarstår ,alla har icke råd dom vänder sig till communitys i hopp om hjälp men det tystas ofta neder.
En sorg,ta ansvar för andlighet, ta ansvar för vad som finns inte slå bort och förneka allt för det finns sånt vi inte alltid ser och där behövs vår hjälp så ljuset kan gro och mörker,onda andar flyr sin väg i evigt ljus.

jag förstår precis vad du menar och när det gäller namn så oftast under andens jordeliv så sa man inte sitt namn utan man sa pappa, mormor, moster.
Vilket man i andevärlden oftast räcker för att igenkännande.
Tyvärr så är det många medium som också tycker det räcker med att säga att jag har din pappa här och sedan i stället beskriva sittern.
För mig blir det både luddigt och absolut inte något bevis på att mediumet har just min pappa där.
Som medium kan man lika gärna läsa av sittern genom sin intuition och inte behöva ha någon kontakt med anden överhuvudtaget för att få informationen om sittern.
Ett namn blir betydligt mer konkret men tyvärr inte alltid man får det som medium.
Jag själv tror att det har just med det att de inte själva sa sitt namn i kominikationen man hade i det dagliga livet.
För faktiskt vanligare att få andens namn när det rör sig om en anden som funnits i bekantskaps kretsen i stället för inom familjen
När det gäller namn är det faktiskt vanligare att anden ger ett namn på någon av de allra närmaste anhöriga till anden i stället för sitt eget namn men det händer även att den ger sitt eget namn.
Men oftast rör det sig om ett namn på sin partner, barn, syskon eller föräldrar som anden uppger.
Men det du säger om luddigheten så tycker jag ju själv att man ska kunna kräva mer en denna luddiga information om anden när man går till ett medium.
Man ska kunna kräva att mediumet lämnar en specifik information som är konkret kopplat till andens liv.
Man ska kunna beskriva anden till utsende och till sätt och hur den var under sitt jorde liv det är grundläggande krav man kan ställa hos ett medium.
Men även så ska man kunna få fram specifika saker om anden som sittern kan känna igen.
Det kan vara som du säger namn det kan vara dödsorsak, sjukdommar, det kan vara händelser under andens liv och gemensamma upplevlser ande och sitter varit med om.
Men kan även vara speciella föremål som hade en speciell betydelse för anden.
Men sedan så talar inte anden i klartext med oss medium det är ytterst sällsynt det sker.
Anden komunicerar med oss medium i rebusar det kan vara att den visar en bild av ett blått öga och sedan i nästa stund hör jag ordet morfar för att i nästa stund få smärtor i magen och det ska jag som medium tolka sätta i hop till en beskrivning och all informtaion går genom min egen hjärna och mitt logiska tänkande vilket gör att jag kan missförstå vissa delar i kominikationen och då beskriva fel.
Jag hade senaste i dag ett sådant exempel i en sittning då en man kom igenom och den voísade en sådan enorm värme och kärlek så jag tolkade det som en kärleks relation vilket visade sig stämma. Utsende och dödsorsak stämde också men bilderna om andens levnads sätt tolkade jag fel men sittern förstod ändå vad jag berättade även om jag tolkade det fel. Anden visade även ett gevär för mig vilket jag tolkade som att anden var intreserad av jakt och jagade under livet.
Vilket sittern inte kunde känna igen detta med jakten och jag säger då att konstigt för han visar mig geväret igen och då säger sittern att hennes man var vapensamlare. Så jag som ser en bild på ett gevär och en symbol som anden visar mig men jag tolkar det fel.
Så kominikationen är inte som när vi har en kominikation med en levande mänsika genom samtal utan i bilder känslor och tankar så det blir oftast en luddig kominikation som jag ska tolka med mitt logiska tänkande.
Så därför extremt sällsynt att ett medium i vaket tillstånd är 100 % korrekt i sin information och man tycker det blir luddigt.
Men jag kräver att det mesta ska stämma i mediumets beskrivning även om inte allt stämmer och att det ska finnas med rent konkreta bevis i beskrivningen som är specifika för just den anden.
Men kan erkänna att det är inte alla sittningar som blir så konkreta även om jag själv som medium eftersträvar detta.
Kan inte sittern känna igen någon ande under sitt besök hos mig så behöver den inte heller betala för besöket.
Finns många medium som arbetar på samma sätt men även medium som anser att de ändå lagt ner tiden på detta besök o vill ha betalt även om ingen ande har kunnat kännas igen.
Så olika tankesätt hos olika medium och helt upp till medium till medium och inget jag varken säger är rätt eller fel utan jag gör som jag känner och som är rätt för mig.
Så många gånger blir en Ande i glaset seans mer specifik och konkret för glaset styrs inte av mediumets egna logiska tänkande.
Lasse
intressant tråd

vi har en identitet, en personlighet på andra sidan. Den kan vi ana medan vi lever. I form av uttryck som din inre styrka. När man skrattar av hjärtans lust. osv.
Den har inget med liven här att göra. Liven på jorden är som roller i olika teaterföreställningar. Vi lever in i dem medan vi är dem här. För de flesta tar det en liten övergångsperiod på andra sidan innan vi identifierar oss med den vi verkligen är. och livet vi har levt är en del av oss och finns alltid med oss som en mask att bära när helst vi önskar.
Tänk om du har levt tio liv. Då kan det med tiden bli svårt att minnas vilket liv som hade vilka födelsedagar osv. Och även om du har allt det väsentliga med dig så finns det saker som ändå har en tendens att bli oväsentliga med tiden. Vi minns inte själva datum när vi lever. Att säga att man flyttade från en stad till en annan är lätt att komma ihåg medan minnena är färska. Men även som nittioåring kan de vara svåra att minnas. Dessutom på andra sidan är själva upplevelsen av tiden en helt annan. Ungefär som två planeter inte har samma dragningskraft, utan den e anpassad efter de olika förutsättningar som finns på en planet. Så är tiden också (för att göra det kortfattat). Så det förklarar en del varför det kan vara svårt att tala om tid från deras till vår.
Men det är naturligtvis inte hela svaret på din fråga. Lika stor del handlar också om missförstånd/dåliga kommunikationer/det logiska tänkandet av människan. Så nog kan det bli många problem på vägen. Ofta som rena viskningsleken.
Klart du ska vara nyfiken, annars får man ju inte reda på något :)
Alis volat propriis 

Tyvär finns det medium som är så fruktansvärt luddiga så man inte förstår ett enda dugg och då blir det fruktansvärt luddigt.
Det beskriver änglar. utomiordingar eller tidigare liv och det är mycket väl medvetna om att inte någon kan bevisa detta så rent lurendrejeri och att utnyttjat mäniskors godtrogenhet och navititet.
Så därför så enomrt viktigt att kräva dessa rena bevis på att mediumet verkligen har den kontakt den påstår sig ha och aldrig godkänna dessa beskrivningar på änglar utomjordingar eller tidigare liv som inte överhuvudtaget går att bevisa.
Så kräv att mediumet kan lämna konkreta bevis på att den verkligen har den kontakt den påstår sig ha genom att berätta konkreta saker om just den anden så du kan känna igen vem det är .
Beskriver mediumet en ängel eller ett tidigare liv som överhuvudtaget inte går att bevisa utan som vem tusan som helst kan hitta på så res er upp och lämna detta medium för så ledsamt att dessa lurendrejare kan få fortsätta att lura folk för sin egen vinning skull.
Så för er egen skull och för en respekt för andevärlden och deras enorma kärleks fullhet tll dig så ett rent hån mot dessa att köpa dessa medium som påstår en massa utan kunna lämna ett enda bevis på att de verkligen har en kontakt utan de i stället läser av dig dig som person.
För tyvärr finns det en hel del sådana så kallade medium som arbetar på detta sätt och inte har någon kontakt överhuvudtaget.
Men det vet mycket väl att klienterna inte har en aning om sina änglar,Guider eller sina tidigare liv utan köper det dom säger med hull och hår.
Så tyvärr en nackdel med medialiteten och att ingen med säkerhet vet hur det är och att det finns otaliga oserösa medium som utnyttjar detta.
Så för er egen skull och för ande världens skull så kräv att få bevis så ni kan känna igen anden som mediumet påstår sig ha kontakt med.
Lasse
Måste bara berätta en intressant sak som hände för många år sedan. Vi var tre stycken som gjorde Anden i glaset. Min dåvarande sambo o en kompis höll i glaset. jag ställde frågorna men ingen hörde vad jag frågade. Enligt anden som svara de så skulle det vara min morfar. Frågade massor ang honom och svaren stämde. Plus andra frågor som oxå stämde. Kunde ej låta bli att fråga vad min häst bar för kön på sitt föl. Hade innan testat med en pendel och fått svaret hingst. Anden svarade samma att det skulle bli en hingst. Sen helt plötsligt säger anden att det skulle hända hästen något men fick ej svar på vad som skulle hända. Tiden gick och en morgon när jag kom till stallet låg där ett underbart hingst föl. Tyvärr hade fölet fastnat med ena bakbenet i boxdörren så han kunde ej resa sig och dia. Fick upp fölet och han ville dia men mamman var ilsken och släppte ej till. För att göra berättelsen kort så fick vi dela på dom för mamman höll på att sparka ihjäl sin bebis. Hon högg oxå efter honom. Så bebben fick bli flask uppfödd. Mot alla odds enligt veterinären överlevde han och blev en ståtlig hingst. Detta hände för ca 15 år sedan. Vet ej hur man ska tolka det men allt stämde. Gjorde ytterligare Anden i glaset några år senare som jag berättat se ovan. har ej gjort detta sen dess. Har ej haft problem men man ska nog passa sig för man vet aldrig vad man stöter på för nått.