Övning!
Jag håller just i skrivande stund på att baka någonting till min mamma som fyller år i helgen..😊
_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺
Jag tänkte att det var något med kardemumma, men kardemummabullar fanns inte som alternativ. Tänkte då att det kanske var kardemumma i morotskakan? :-) Kanske lite långsökt?
Är själv sugen på kardemummabulle och ska snart äta det!
Fel för mig :P Men guuud nu blev jag så himla sugen på det där :(
Ångrar mig dock att jag fick för mig att börja så sent, herregud baka mitt i natten det går ju inte när man ska upp tidigt 🤔
_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺
Klart hon ska ha det! =)
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Citronpaj.
Finns det något recept man kan få👋?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#5 tyvärr har jag ej något specifikt, sökte bara på google och så valde jag två recept som jag utgick efter :)
_
🌺
Min Mamma skall få en STOR KRAM när jag hälsar på henne.
Bästa hälsningar,
Bertil
Kramar är bra Bertil! :)
_
🌺
Fick min mammas bästa väninna i tanken. 1980 åt jag den godaste citronpajen jag ätit i hela mitt liv, som hon hade bakat. Så det blev mitt val.
”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”
jag gissade på cupcakes. ljusa med hallonglassyr fick jag för mig
Citronpaj kände jag och det var ju RÄTT!!! 😃
Mums så gott!
kram
Rosalee