Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedialitet
Läst 1009 ggr
[Kattuggla]
1

Intuition?

Så undrar jag lite om den ständiga frågan intuition här på sajten.

Jag tränar och tränar på min intuition. Vissa dagar eller perioder funkar den och andra inte. Hur lång tid tar det för att träna upp den egentligen? Alltså hur lång period är medelsnittet, om det är någon som vet. 😎 Den påverkas säkert när man är trött, när man behöver vila från det andliga eller är bara stressad och okoncentrerad. Påverkas säkert när man har blockering i solarplexus. Påverkas troligtvis också när man har blockering i övriga chakran?

Är det inte så att om man ofta svarar rätt på intuitionsfrågor så får man oftare "rätt" i kontakt med andevärlden eller i Meditation? Eller beror det bara på hur lugn och avslappnad man känner sig?

Lite undringar så jag inte sätter för stor press på mig själv…

Gärna fler förklaringar på hur den fungerar, om någon kan svara på något. 🙂

[Lynx1]
1

Tillit. A och O. Jag märker att så fort jag börjar tvivla på mig själv (vem har inte gjort det liksom..?) så tappar jag nästan allt.

Det är som att det finns en makt som vill spela på min rädsla att jag ska förlora min gåva. Så jag brukar tänka att det goda vill något annat. Det goda VILL att min själ ska vara ett med alltet (och därigenom kommer visdom) så det som försöker lura mig och spela på min rädsla kan dra tillbaka till där det kom ifrån ;-)

[Kattuggla]
2

Denna tillit… Ibland önskar man ju att man var barn igen då tilliten till sig själv var som störst. Då kunde man ju allt! 😉

Skämt å sido så tycker jag att tilliten hänger ihop med hur lugn och balanserad jag är. Helt enkelt hur öppen och "ren" jag är. Märker att om jag inte mediterat på länge och inte hittat kontakten till mig själv så är det svårare med intuitionsövningarna.

Men det här med tålamod är inte min bästa sida, för det tar ju tid att meditera när man har familj, arbete mm. Har du övat på din tillit eller har du så att säga alltid haft den nära till hands? Alltid haft nära kontakt med din själ?