Goda gärningar.
Såg en film (på 3:an)
Skicka vidare.en jättebra film.Om att skicka goda gärningar vidare.Detta kom mig att tänka på en artikel,som jag läste i en kvälls tidning för ett tag sedan.Någon hade gjort en undersökning ang goda och dåliga gärningar.Och glädjande nog "överlevde" de' goda/positiva gärningar längre.Ex om någon håller upp en dörr för dig,ger dig ett leende,så hade man sett,att man gav det vidare till någon annan ca6 ggr under. dagen.Fråga inte hur man gjort undersökningen
. Men om någon varit otrevlig,så spred man den ca 3ggr (tog med sig den dåliga/negativa gärningen."gav" den vidare) under dagen.En god gärning överlevde alltså längre,vilket var roligt att se.Filmen i går fick en att tänka till,lite extra..
Kram//molly
Hej Molly!
Jag håller med dig, "Skicka vidare" är en helt underbar film, jag har sett den flera gånger och kommer att se den igen!
Visst är det så att god energi överbygger den onda även om det kanske inte alltid känns så.
Om jag har vaknat på lite "fel sida" en dag men möts av en glad kassörska i affären så kommer jag hem och är på bra humör, skickar vidare till barnen som kanske är lite "gnälliga" men de i sin tur blir gjadare och ringer kompisen osv……………underbart helt enkelt.
Alltså ha en underbar dag allihop trots tråkigt väder eller ond axel eller vad det kan vara.
Jag skickar härmed ett glatt och värmande leende till ER.
Ja, den e sååå bra! Har sett den säkert 10 ggr men gråter lika mkt i slutet varje gång iaf!!
Den har jag sett, den e jättebra:D