Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 522 ggr
Cassoe
0

Lite frågor ang spöken.

Vet inte om någon här kan hjälpa mig, men det är i alla fall såhär att det spökar i mitt hus. Och det känns som att det är ''riktat'' mot mig, eftersom jag är den enda som kan känna av aktiviterna i huset. Det mesta händer när jag är ensam. Nu har det eskalerat från ljud o känslor till att jag har blivit fysiskt rörd. Alla gångerna har det hänt precis när jag gått o lagt mig. Jag får för mig att det inte bara är 1, utan att dom är fler… Känner att jag känner det ena, men det andra känns främmande. Svårt att förklara, men det känns som att jag kan skilja på vem av dom det är. I vilket fall som helst så skulle jag ju väldigt gärna vilja ha reda på vem det är som konstant pockar på min uppmärksamhet. O varför det är just mig av alla familjemedlemmar dom siktat in sig på. Jag har försökt fråga vem det är, men det händer ingenting.. Kanske jag gör fel? Eller kan jag helt enkelt inte höra dom? Jag känner ju dom så starkt! Tycker att det börjar bli läskigt, eftersom det bara blir intensivare och intensivare..

Tacksam för alla svar o råd!

dilba
0

Jag känner väl igen det där med att de  tar kontakt när man lägger sig, min teori är att jag är som mest avslappnad och mottaglig då. Kanske bara då de kan göra sig hörda. Kanske är det dig de tar kontakt med för att  det bara är du som hör, eller så är det dig de vill något. Jag tror att du är på rätt väg ändå..du har noterat att  de är där och försöker lyssna till dem. Jag blev för ett antal månader sen också berörd fysiskt av "min " ande och jag kan lova att jag blev rädd, men jag insåg efter ett tag att det bara var ett sätt att visa vém han var. Sök svaren inom dig och lita på din intuition så kanske du kommer en bit på vägen, annars tycker jag att du ska kontakta ett medium.

Elisabeth-J
0

Jag kikade på din personliga sida då jag fick en känsla av att du är i tonåren men det stod inget där. Det är vanligt att sånt som du beskriver sker när man är i tonåren och då riktas det just till en i familjen. Det kan bero på många orsaker som tex att du är väldigt känslig och mottaglig samtidigt som det händer mycket med kroppen och själen i tonåren. Får du någon känsla av vem det är? det är inte alltid man hör eller ser men man kan få en förnimmelse genom en känsla. Mitt råd är att du säger till på ett bestämt sätt att dom ska lämna dig ifred, du måste vara bestämd i hjärtat för om du har minsta lilla nyfikenhet så är det inte säkert att dom försvinner. Annars tycker jag att du ska ta kontakt med någon som kan hjälpa dig, du kan söka upp ett medium som finns nära dig eller kolla på mediumlistan.

Kram / Elisabeth

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Cassoe
0

Oj, nu hade jag skrivit ett lång pm till dig Elisabeth, såg inte att du kommenterat här, ursäkta!

Jag har svaga aningar om vem det ena kan vara, men känns ändå luddigt. Får ingen stark känsla av vem det kan vara.. Har länge funderat på att ta kontakt med ett medium, ska försöka hitta ett i listan :)

Jag har sagt till att jag inte vill att dom ska röra mig, att dom gärna får stanna men fysisk kontakt är inte okej. Antagligen har jag varit lite svag, jag är rädd att om det är en familjemedlem att jag kanske avvisar innan jag vet vad han vill.. Ett medium kan säkert rätta ut det åt mig!

Tack för svaren :)

Cassoe
0

Och ja, Elisabeth det stämmer att jag är i tonåren, är 19 :)

Elisabeth-J
0

#3 Jag har svarat på ditt pm också Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

dilba
0

Jag tror att du gör rätt i att ta hjälp av ett medium…Du verkar  vara genuint intresserad av att få veta vad de vill….

rosamandarin_
0

Hejsan. Jag har bara ett litet tips som du kan försöka med som kanske kan hjälpa ; )

När du ska sova på kvällarna så ska du blunda och tänka dig att du sitter i en fotölj. Sen föreställer du dig att det växer fram speglar som vinklas utåt, som en kula.

Sen kan du också pröva att tänka att du pratar med dem genom telepati. Såm kan du tänka att du säger att du vill bli lämnad ifred under typ 12 timmar eller nåt ;) Vad du vill säga!

Lycka till iallafall !

noita86
0

Hej! jag undrar hur man vet och känner av ett väsen om den är ond eller god?

hoppas någon som kan ge mig svar…

MVH/Jonna

dilba
0

Det är för mig bara en känsla jag får…man får lov till att lita på den

Helleh
0

Jag har nog aldrig stött på nåt elakt eller ont väsen, men vissa kke har gett obehags känslor. Jag tror man känner om det är annat än gott.

dilba
0

Ja så skulle jag också beskriva det…en gång har jag mött en ande som inte ville mig väl….jag tror iofs inte att han var farlig men han ville mig inte gott och ville skrämmas lite. Jag har valt att inte tro på allt för läskiga saker, däremot säger jag inte att de inte finns…det vet jag inget om.