Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 438 ggr
dilba
0

OT hallonsaft

Ikväll har jag kokat hallonsasft….vad det verkar så kommer den att bli till gele. Är inte det typiskt? Fast just med hallon så har det aldrig hänt mig tidigare…fast det har ju varit solfattigt så pektinet har väl inte mognat ur hallonen…..

zeretki
0

Ingen aning, men blåbären är hemskt sura upptäckte jag. Kanske pga solbrist??

dilba
0

haha…kanske det finns någon naturlig förklaring, som att det har varit en häxa i skogen eller nåt…  ;-D

storkenflyger
0

Varför inte göra en god hallontårta av din gele

dilba
0

bra ide storken…det ska jag nog baske mig göra!!!

drutten53
0

jag brukar göra en lingontårta..den blir så god..första vispad grädde blanda i lingonsylt..andra botten vaniljkräm..avsluta med att ha grädde över hela tårtan..sen på översta lägger jag lingonsylt på hela..sen vispgrädde små rosor av grädde runt kanten högst upp…brukar oxå droppa lite mjölk på bottnarna…ät och njut…kram….så du kan byta ut lingonen mot hallongelen

storkenflyger
0

Du kan även ha det som tillbehör till glass Tänk va gott Jag blir sugen Kram och lycka till med vad du än gör med din saftgelehallon

dilba
0

#5 Drutten…vad härligt med lingontårta…jag har aldrig ens tänkt tanken på att använda lingon till det men de är ju såååå goda de små rackarna.

Till mina barns förtjusning så går det att dricka "gelesaften" den löser upp sig jättebra i vatten så jag oroade mig helt i onödan. Men jag ska prova på era tips ändå…..