Drömmer om spöken?
På senaste tiden har jag haft väldigt hemska drömmar. Jo, inatt sov en kompis hos mig och då vaknade hon upp med att jag sa att hon skulle hålla för ögonen. Jag hade panik och gick till henne och tog hennes händer framför hennes ögon. Jag sa att hon inte fick kolla, och jag var andfådd och rädd. Det är inte första gången jag har gjort så heller… Jag brukar oftast vakna upp och vara rädd för att vi har kollat på skräckfilm eller något fast nu var det kanske 5 månader sedan jag kollade på en. Men detta har också hänt några gånger innan.. En kompis till mig skulle också sova hos mig och då sprang jag mot väggen och tittade runt snabbt och ja, var rädd helt enkelt. Jag tror att detta kan bero på att jag har sett en skugga här hemma svepa förbi så att jag blir rädd för det så att jag drömmer om det, men jag är väldigt osäker. Om någon skulle känna igen sig i detta så snälla skriv varför jag håller på såhär.
Bär du på obearbetat inom dig? Om något har hänt. Om du har det lite mer stressigt än vanligt. Om du stängt av vissa känslofunktioner inom dig? Det är ganska vanligt när man bär på mycket obearbetat, att man då lever ut det i drömmen och det kan gå riktigt vilt till. Jag kan inte känna att det är något andligt väsen eller så hos dig i alla fall.
Kram/Lynx1
Å gud vad skönt att det inte är något andligt. Vad menar du med obearbetat?