Kärlek
Hej!
Hittade ingen rubrik om kärlek så jag testar här.
Jag och killen har varit ett par länge. För ett tag sedan fick jag känslan av att det var dags att gå skilda vägar. Hjärnan säger en sak och "magen" en annan. Jag har alltid gått på magkänslan men nu är jag så kluven.
Hur ska jag tänka? Jag vet inte vad jag ska lyssna på.
Hej, Din känsla, om att gå skilda vägar, vad kommer den ifrån? (ja du behöver inte svara någon annan än dig själv) Det kanske har hänt något som fått dig att känna så? Ingen kan ge dig det rätta svaret, förutom du själv. Låt tiden utvisa vad som ska hända och fundera, som sagt, på varför du känner som du gör. /Fjäril
Sajtvärd på Övernaturligt
Hjärnan planerar.
Ta en dag i taget bara och förhasta inget, såvida ditt förhållande inte är bra och nyttigt. Du kommer fram till det till slut.

Intuitionen och magkänslan är den omedelbara och första känslan som kommer upp.
Sedan tar det logiska tänkandet över och påverkar och då kan det bli hur galet som helst.
Så magkänslan är det du fick till dig från allra första början o efter hand så går ditt logisk tänkande in mer o mer så jätte svårt att svara på vad som är vad. När man börjar fundera på det så inte mycket jag kan hjälpa dig med.
Alla förhållande går upp och ner i perioder coh alla har nog haft samma tanke så förhasta dig inte i dina beslut,
Lasse
Tack! =)
Jag ska inte förhasta mig!
Till en början var jag bara förtvivlad för jag har nog aldrig varit så kluven. Jag brukar gå på magkänslan men som sagt så spökar min hjärna, man slänger inte bort ett 10-årigt förhållande bara sådär. Men jag har faktiskt fått ett lite mer lugn sen jag kom på att det är magkänslan vs hjärnan.
Det är så svårt att förklara detta för andra som inte vet vad magkänslan/intuition är eller dom som inte tror på det. Känns som att jag står helt själv. Allting kommer att lösa sig och det kommer att bli bra men vad som är rätt får tiden utvisa!
Tack igen!
Tänker att ni kanske är nyfikna på vad som hänt?! :)
Hade en fruktansvärd höst förra året men kom fram till att jag inte var lycklig där jag var.
Jag bokade tid hos ett medium för att få klarhet. Jag hade väl eg. redan kommit fram till att jag inte hade så mycket mer än vänskapliga känslor för killen jag bodde med men mediumet bekräftade väldigt mycket av vad jag känt/sett. Jag hade ju redan sett honom lycklig med någon annan.. japp fick det bekräftat med att jag ser saker :) ..och att jag ska lyssna på min magkänsla, haha.
Det hade varit lättare att lämna när jag började fundera på det men en del beslut måste få mogna lite innan man kastar sig in i något annat.
Jag har träffat en ny kille och har aldrig varit lyckligare.. mitt X är dock väldigt bitter.. men jag bara ler för jag vet att han kommer träffa någon som gör honom lika lycklig.
Jag sa upp mig från jobbet som också kändes så rätt.. men jag är hör o häpna kvar ännu. Dom ville ha mig kvar och var villiga att förhandla.
Jag har gått en medium-kurs och var förvånad över vad jag fick fram.. JAG!? :)
Tack för alla kloka råd jag fick förra året!
Härligt att det ordnat sig så fint för dig! Tack för uppdateringen 🙂