Vad är det som händer? :/
Hej! Jag skapade ett användarkonto här i hopp om att få lite hjälp med ett problem som har pågått i lite mer än ett år.
Allt började år 2012 då jag hade praktik på ett bibliotek.
Innan biblioteket öppnade så hade jag alltid som uppgift att lägga tillbaka böcker på hyllan. Då det var mycket jobb och jag fick gå hit och dit så hade jag alltid på musik på mobilen för att hålla upp humöret och tempot. Första veckan gick det jättebra och jag trivdes på praktikplatsen, jag tyckte att arbetsuppgifterna var roliga och tyckte om biblioteket. Jag satte hörlurarna i öronen och började lägga böckerna på hyllorna. Helt plötsligt hör jag någon säga mitt namn, jag hörde det klart och tydligt, direkt genom hörlurarna. Jag vänder mig snabbt för att se om det var någon bakom mig, där var ingen, jag tittar snabbt på mobilen om jag har råkat svara på något samtal eller ringt upp någon men det var inget där heller. Dagen efter så hände det något igen, nu hörde jag ingenting men då jag var och letade efter några böcker så hör jag bara en bok trilla ner.
Det var obehaglig att vistas på biblioteket för mig, inget hände mer men jag kände att något inte står rätt till och att någon iakttar mig. Jag tyckte att det var konstigt att något oförklarligt hände två gånger i rad. Efter ett tag slutade jag känna mig iakttagen på biblioteket, men jag började känna det när jag kom hem. I mitt rum och på toaletten… jag tyckte det var så obehagligt att gå duscha eller byta om för jag kände en stark närvaro då, jag gick oftast till min systers rum för att byta om och ibland ber jag min syster sitta inne på toaletten medan jag duschar för jag känner något så starkt vara vid mig.
Jag började känna mig passiv och helt energilös, jag gick från att vara en aktiv tjej till helt passiv och trött. Jag sov jämt och orkade inte gå ut ur hemmet, utan tillbringade nästan all min tid hemma vilket påverkade min skolgång mycket. Jag var inte ledsen eller deprimerad, jag kände ofta plötsliga lyckorus och glädje, men ändå var jag så trött och ville bara sova. Och då jag sov, hade jag alltid så konstiga drömmar.. Alla drömmar handlar om att jag blir räddad ur olika situationer, oftast farliga, men helt konstiga drömmar. Och den som räddar mig är vad jag tror av det manliga könet, då jag har bara lyckats se ögonen och armarna. Men aldrig hela personen.. Och alltid efter drömmarna känner jag en stark band med den här personen, som att jag har känt personen väldigt länge, jag mår alltid bra och känner mig lycklig vid kontakt med personen. Men när jag vaknar så har jag ingen energi i kroppen alls..
Jag har nu stora val framför mig, jag ska nämligen flytta till staden där jag ska studera, och det är verkligen nu jag känner stark energi från anden. Jag har börjat höra mitt namn väldigt ofta, se ljus, känna dens närvaro samt börjat känna lukt. Särskilt parfym, stark men söt, och drömmarna kommer oftare än innan. Och det har gjort att jag har börjat få ångest, jag känner mig inte säker hemma och jag känner mig hela tiden iakttagen. Den har verkligen blivit fast vid mig.. Nyligen hade jag en dröm där jag körde bil, jag körde väldigt fort, och precis bakom mig hör jag en svag röst säga ”lämna inte, lämna inte” och så skrattar jag bara, helt hysteriskt. Jag vaknar upp med ett ryck och kände mig väldigt illa till mods, jag började skaka och tyckte inte alls om drömmen, jag var så rädd utan någon alls anledning :S
Jag känner bara att allt detta har gått över styr och att jag vill inte ha det såhär längre, det börjar kännas obehagligt och jag vill inte längre känna av detta mer. Jag är absolut inte rädd, utan jag var imponerad över det faktum att jag kan ha kontakt med någon från den andra sida, men nu känns det som att allt har bara gått för långt :/ Jag har dokumenterat allt på datorn och jag är väldigt uppmärksam på allt som händer runt om kring mig. Jag har även tagit kontakt med släktingar och så, men ingen jag känner har gått bort, varken vänner eller familj.
Den har hjälpt mig genom många situationer, det är verkligen en god ande som vill mig bara gott.
Men jag förstår inte varför den är så fast vid mig nu, vad är det den vill? Hur ber jag den ta avstånd från mig, lämna mig ifred? :/
Min första tanke är att denna ande är din guide, någon som är bra för dig, men du behöver ta kontroll över situationen. Så till den grad att du själv bestämmer när du vill ha hjälp och kontakt.
En fråga: Hur känner du själv inför din flytt?
#1 Tack för ditt svar :) Jag försöker, men ju mer jag försöker tala med anden eller be den lämna mig ifred desto starkare är närvaron. Jag vet inte, kanske jag omedvetet faktiskt behöver min guide just nu.. Jag är väldigt nervös och rädd inför flytten, jag kommer bo själv och det är något helt nytt för mig. Jag har alltid varit överbeskyddad av min familj, så att lämna dem och ta ett stort kliv själv är skrämmande.
Se över din närmaste omgivning. Gå inte och bli paranoid nu, men finns det någon som kan bära på avund? Kanske borde tona ner dig gentemot den personen eller ta ett steg tillbaka. Inget ovänligt och barriärskapande, mest ett tillfälle för dig att få lite andrum. I detta andrum som också ger dig stillhet kommer du att finna ett sätt att återta kontrollen. Lycka till, kram!
#3 Oj, haha ursäkta för jag skrattar men Gud vad detta fick nackhåret att resa sig. För någon månad sen tog jag kontakt med en väninna som är väldigt duktig på astrologi, hon ville inte säga så mycket men det hon nämnde var att jag ska se över min närmaste omgivning, att någon känner avund och sprider negativ energi. Kan det ha något att göra med att jag känner så stark närvaro av anden, min guide? Tack igen för ett väldigt nyttigt svar. Väldigt kul att stöta på någon som är kunnig inom detta! Kram!
Det är ingen fara, skratt är inte alltid hånfullt menat ;-)
Jag tror att den negativt laddade energi som någon eller några i din närhet utstrålar till dig (pga avund) gör att du blandar ihop dina egna känslor och syner. Förvirrning uppstår och du får inte kontroll över din kommunikation med din guide/vägledare/ditt innersta.
Du är nog rätt mottaglig för det mesta och så även andras negativa påverkan. Välj med omsorg vad du berättar för vem, tills du återfått kontrollen och när du har den så är det väldigt liten mängd negativ energi som kan "komma åt dig".
Kram :-)
Ja, jag får nog vara på min vakt nu framöver.. För allt detta började i april förra året, där jag redan då började leta efter studentlägenheter och kolla på olika utbildningar. Jag får helt enkelt ha ögonen extra öppna :-) Tusen tack för hjälpen och alla hjälpsamma tips! Kram!!