Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedium
Läst 1243 ggr
[bruce_lee]
1

Hjälp!

Jag behöver hjälp av någon snarast!

Nu på senare tid har jag haft helt otroliga sömnbesvär och när jag väl somnar drömmer jag bara mardrömmar och har haft två sömnparalyser bara den senaste veckan. Jag är rädd för att sova i mitt sovrum för det är där det värsta är och jag känner mig illa till mods när jag är där.

Pratade med en vän som har samma problem och nämnde att han tror han har demoner i väggarna och det borde jag också ha. Har inte haft en tanke på det men nu kan jag inte sluta tänka på det. Det hade förklarat så mycket, min plötsliga rädsla, mitt konstiga humör och så vidare.

Jag vet inte hur det funkar, men kan man på något sätt få reda på hur det ligger till och om det är ren inbillning?

Illusion
2

du har ett vanligt sömnproblem, inga demoner hoppas jag…gå till en sömn klinik eller läkare.

☮ and ❤ among each other ✿

Loris M
4

#0 Tankens kraft är enorm. På gott och ont. Du skriver själv att du inte hade en tanke på demoner förrän din vän nämde det. Börjar du tänka i dessa banor så växer rädslan naturligtvis och du blir allt mer övetygad om att det verkligen är så. Det är det du fokuserar på och det är det du får.

Jag tror att du skulle bli hjälpt av att fokusera rätt och bli av med dina rädslor. Jag har också haft problem med rädslor när jag ska gå och lägga mig på kvällen. Med hjäp av olika övningar och genom att fokusera rätt och skydda mig upplever jag sällan samma problem.

Längst upp till vänster finns Hjälp-tråden som jag rekommenderar. Där finns det tips på bl.a. hur man skyddar sig, om rädslor, Sömnparalys m.m.

Läs gärna inlägg #2, #23, #24, #26, #29 för jag tror att dessa kan vara användbara för dig.

Hoppas att du blir av med dina rädslor!

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

Amandla
3

Nej demoner är det knappast, vi tror inte på sånt här på sajten utan däremot att man kan ha för mycket fokus på sina rädslor och fantasin. Du har fått bra svar av mesa i #2 🙂

[[corro]]
3

När du är rädd så öppnar du dig mer för det som skrämmer dig. Det har hänt mig och det blev bättre när jag lärde mig att inte vara rädd för det! Så var inte rädd!

PiganX
1

#3 Vadå är det en regel eller vad? 🤔 Just wondering..

Amandla
1

#4 Ja det är en av våra regler. Läs skrivreglerna! 😎

PiganX
1

#6 Gjorde nämligen det men hittade inget.. Kanske läst slarvigt men jag läste igen nu och hittar ännu inte vart det står att demoner etc inte får diskuteras/tros på här? 🤐 Kanske misstolkat något hehe :-) Men nu vet jag iafl, tänkte bara kolla med dig!

Amandla
1

Ojdå, då har just den biten tagits bort nyligen. Men det är en sak som Sajtvärd och moderatorer tycker samma om, vi vill inte ha sådant prat här eftersom det är många barn och ungdomar som läser här och vi vill inte skrämma upp någon.

PiganX
1

#8 Ok, då förstår jag! :-) 

Och TS, sorry för lite "OT" i tråden.

Amandla
1

#9 Ingen fara, det har ju ändå med tråden att göra 🙂

Fjäril
1

Den delen tog jag bort för en tid sedan med hänvisningen (istället) till att vi förbehåller oss rätten av avgöra när ett inlägg ska redigeras/plockas bort eller när saker inte lämpar sig på sajten. Dock förstår jag att detta inte är självklart för alla (regeln emot demonsnack, som vi kallar det) och därför kommer detta återpubliceras. 

Vi tackar dig som gav oss denna insikt 👍

Sajtvärd på Övernaturligt