Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterredskaptarotpendelkristaller
Läst 403 ggr
CBA
0

Chakran

Ibland är det idétorka men så plötsligt kommer det 1000 frågor upp i skallen…just nu bubblar skallen av funderingar och frågor :oD

Vilka stenar symboliserar de olika chakra färgerna?

Jag har funderingar på att göra ett eget smycke av något slag med de olika chakrorna inlagda och vill gärna få det rätt.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

dilba
0

Skit också att jag inte har kvar min gamla uppsats om kristall healing! Hade ju kunnat ge dig hela listan! Hur som helst så är väl bergskristall det vita ljuset alltså kronchakrat. AAmetist det röda och smaragd det gröna, Men tro inte på mig för jag kan minnas fel….

CBA
0

Jag hittade dom på amuletten.net :o)

Dom är Granat…Karneol…Citrin…Peridot…Akvamarin…Iolit…Ametist, i den ordningen uppifrån och ner gissar jag :o)

dilba
0

Ja citrin ametist och akvamarin känner jag igen, men bergskristallen var mycket viktig enligt de böcker jag läste…så mycket minns jag. det troliga är väl att det finns flera "läror"

Elisabeth-J
0

Inne på Healing.ifokus finns det att läsa om chakran och kristaller. =)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

CBA
0

#3 Ops det ska visst vara NERIFRÅN och UPP dom är nämnda :o)

#4 Dyker in på healing en sväng :o)

dilba
0

Jag får nog också göra det och uppfrächa minnet lite…pinsamt att ha skrivit 5 högskole poäng i ämnet och inte ha minsta minne av det….

Elisabeth-J
0

#6 Det är lätt att glömma ibland. För några år sedan arbetade jag mycket med kritaller, jag sålde och kunde alla namn och dess betydelser. Idag har jag jättesvårt att minnas allt det där. När jag nu säljer kritaller måste jag ha kristallboken ligga framme =)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

dilba
0

hehe…ja man minns väl det som är viktigt för en just nu förhoppningsvis….

CBA
0

Jag är som en guldfisk med teflon minne ibland…menj ag skyller på åldern *host*

dilba
0

önskar att jag hade nåt att skylla på….

[Lady-Oona]
0

Rotchakrat är rubin, granat….röd

Mjältcharat är karneol, bärnsten….orange

Solar Plexus är citrin, gul topas…..gul

Hjärtat är smaragd, peridot, malakit….grön men också rosenkvarts den rosa färgen passar också in här.

Halsen är blå turmalin, turkos…..ljusare blå

Pannan är ametist, sodalit, safir,….mörkare blå/blålila

Kronan är bergkristall, diamant, månsten…..vita

Det är väldigt grundläggande och det finns massor av olika inriktningar och skolor….Pernilla Mårtens har gjort ett litet häfte som är bra…Kristallrummet i Gamla Stan har också en bra hemsida för olika namn på stenar. Det här ur jag arbetade med stenarna för nästan 20 år sedan….

Om man är osäker när man arbetar med healing och stenar går det alldeles utmärkt att använda kristaller överallt.

dilba
0

åå men tack oona…då var jag inte helt fel ute alltså!