Häxor i Spanien?
Nu i veckan var jag och mina tjejkompisar på semester i Spanien (Costa del Sol) där vi stötte på några konstigheter. Det började med att vi promenerade i Malaga då en kvinna, som gick emot oss, helt plötsligt ställde sig ynka centimeter ifrån min väns ansikte och stirrade henne i ögonen med en död blick. Min kompis stirrade självklart tillbaks i någon typ av chock men valde efter några sekunder att gå ifrån denna dam. När jag frågade min vän vem det exakt var, så pekade hon på kvinnan som stod en bit bort. Vi båda kolla på damen och såg att hon lipar mot oss samtidigt som hon fortsätter stirra.
Vi fäste inte så stor tanke vid detta utan gick vidare med våra liv och nästan glömde detta. Men senare under veckan promenerar vi från stranden till Torremolinos för att komma till busshållplatsen. Vi går alla i rad och ser hur en helt annan kvinna denna gång går emot oss, det såg ut som att hon hade något att berätta eller ville ställe en fråga så vi alla kollade självklart på henne som vanligt.
Denna kvinna väljer att gå fram till samma vän som tidigare och stirra henne djupt i ögonen med samma döda blick som kvinnan innan och viskar saker på spanska. Min vän blir livrädd och vi försöker snabbt ta oss därifrån samtidigt som denna kvinna följer efter oss. Tillslut lyckades vi skaka av henne och åkte hemåt. Allt detta skedde mitt på ljusa dagen.
Detta kan antingen vara ett sammanträffande av två psykiskt sjuka kvinnor eller så ligger det något mer i det. Vad tror ni? Har någon varit med om liknande? Varför dras två stycken olika kvinnor till min vän? Finns det något ”inom” min vän som bara dem ser?
Vi lyckades ta bild på kvinnan men den är väldigt suddig, hon står upp och vid bänken framför personen i gul tröja.
Varför i allsindar skulle kvinnorna vara just häxor? 🤔Det var inte bara ett försök att distrahera er så de kunde sno era saker, ficktjuvar har alla möjliga tricks för sig… ?
Min första tanke är att det skulle kunna röra sig om en slags tiggerimetod. Antagligen känner sig de flesta personer rätt besvärade om det kommer fram en knäppgök och stirrar dem i ansiktet och kanske då fumlar fram lite pengar för att snabbt kunna ta sig därifrån.
Gör häxor så?
Jag tror också att det kanske handlar om ett sätt att tigga pengar (på) eller som amandla skriver (utan att döma någon) - det finns människor som arbetar i team, just för att distrahera och lättare ha möjligheten att stjäla.
Sajtvärd på Övernaturligt
Mycket tacksam för era svar, hade faktiskt inte tänkt på det ni säger.. Vi såg att kvinnan i Torremolinos gick till ett par andra och att ingen var i närheten för att kunna stjäla eller dylikt. Men det skulle kunna röra sig om stöld dock fanns det inga Tecken på att dessa damer var ute efter att tigga pengar. De släpade nästan händerna efter sig och bara stirrade.
De kanske var påverkade av något? Här sitter vi (jag) och spekulerar men vad ska man säga, jag tror inte häxor beter sig så, eller Spaniens häxor 😎
Vad är din uppfattning av häxor? Bara en nyfiken fråga 🙂
Nej, kanske inte.. Väntade lite på att någon skulle rätta mig angående häxpåståendet. Min uppfattning är väl det traditionella: kvast, hat och lång näsa med en vårta på hehe. Nej skämt åsido, det var en bra fråga.. Har du någon uppfattning av häxor?
Jag har ingen uppfattning alls, mer än att de är väl som alla andra, människor 🙂
Du kan läsa mer på Häxor.iFokus och fråga dem 👍
#0 Det pågår en svår situation för många i Spanien, p g a ekonomisk kollaps och lidande kan skapa kaos i människor.
Det kan betyda att de reagerar när de ser välbärgade turister, speciellt om de själva mår dåligt och kanske varken har pengar, husrum eller mat.
Nej, detta har inget med häxor att göra.
Hej!🙂
Vad har din väninna för ögonfärg? Vad hade kvinnan för ögonfärg? Han ni se dem? Det har jätte betydelse i vissa kulturer.
Kram/Naz🙂
Kram/Naznaz
Det kan vara så att din väninna har ett inre som är tillför att hjälpa dessa övernaurliga människor. Häxorna i Spanien har en viss trendens att Leva upp till sina öden och följa regelboken och lösa sina egna berättelser som är deras "Profetia". Det kanske står i den att en själv är ämnad till att hjälpa dessa häxor i söder från ondskan som drabbar dem och deras land. Din kompis kanske är den själen.
Det kan även vara så att det bara var ett sammaträffande att 2 kvinnor, lika "Psykiskt sjuka" möter er på 2 olika ställen och stirrar rakt in i den väns ögon.
Tror också att detta handlade om empati, råkade se inlägget..å får den känslan att kvinnan på bänken bad sin vän gå fram till er å be om något..men vad är ju svårt att säga!😉
"Inom
en människa av ljus, finns det ljus...När
hon inte lyser, råder mörker." (Evangelium
enligt Thomas,
24)
/ Wingen
Hej, tacksam för svar återigen! Kvinnan hade mörka ögon, skulle nog säga bruna precis som min väns. Vad kan det ha för betydelse tro?
Ja visst låter det som ett "konstigt" sammanträffande.. Om det är det du menar, men vad betyder Profetia? Jag påstod nog fel om att kvinnan var en häxa, vet inte vad hon var. Men hon såg verkligen intresserad ut av min vän då hon hade en väldigt död blick.
Håller med angående empatin! Det varkade som att de inte varandra faktiskt, men låter intressant ifall fallet vore så.
Jag tror som #8
Bara för att nånting är väldigt skumt innebär inte det att det är nånting övernaturligt med det. Kanske dessa två kvinnor var vänner och inte hade nåt annat för sej än att skrämma slag på välbärgade turister när dom själva inte har råd med mat åt sina barn? Vem vet? Man kan spekulera i oändlighet, det jag får upp är iallafall ingenting övernaturligt utan känslan av att dessa två helt enkelt jävlades. Ursäkta mitt språkbruk!
"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud