Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 1596 ggr
partysoda
0

Förklaringar?

Hej, 
Jag måste bara fråga om detta då det känns som att jag håller på att bli galen. Jag har alltid känt av en viss närvaro/aktivitet på de flesta ställen jag bott på, men nu på sista tiden har jag stressat väldigt mycket och det känns som att aktiviteten har ökat med det. Till exempel så såg jag häromdagen en skugga gå förbi i ögonvrån både i hallen och i sovrummet, med kanske 20 minuters mellanrum. Då var persiennerna fördragna och i hallen finns det inga fönster, så det känns inte som att det kom utifrån. Dessutom bor jag på femte våningen så det är inte möjligt att det varit något direkt utanför. Detta har hänt ett par gånger tidigare men aldrig med så korta mellanrum. Andra små saker som händer är att skåpluckor smäller, saker byter plats osv.

En dag förra veckan var jag ute och gick med en vän och det gick en man en bit framför oss på vägen. Jag reflekterade över det just för att det i princip aldrig är någon där. Det är en strandpromenad och väldigt öppet med vattnet på ena sidan och stora ängar på andra. Jag tittade ut mot vattnet i ett par sekunder och därefter var mannen borta, och då jag påpekade det för min vän hade hon inte sett honom alls. Det är näst intill omöjligt att någon kan försvinna naturligt så fort på den platsen.  

Så det jag undrar är för det första om någon har naturliga förklaringar? Och händer det att saker blir "värre" när man känner sig orolig själv? Dessutom skulle jag väldigt gärna vilja veta vem det är som är med mig, om någon nu är det. Jag var rädd förut men nu känner jag mig mest nyfiken.

partysoda
0

Just det, borde lägga till att min katt, som inte är rädd för nånting, brukar sitta och morra ut i tomma luften och det känns väldigt obehagligt. Det är väl mest detta jag skulle vilja ha en "naturlig" förklaring till, om någon har en sådan. Kan han reagera på andra djur hos grannarna eller något? Det är alltid ungefär samma plats han gör detta på och alltid i samma rum.

GhostHunterGbg
0

Hmmmm…. det ser ut som en typisk Poltergeist fenomen. Det kan dyka upp när man är väldig stressat, men oftast mellan 5 till 18 års ålder, sällan senare i livet.

Jag undrar om någon i din släkt har små barn.

MVH /S

[Kattuggla]
1

Låter som om du har fått besök av någon. Det kan vara någon släkting som vill dig något. Inget att vara rädd för. Om du vill kan du fråga högt vem det är och så kanske du råkar tänka på någon som du vet är på andra sidan. Men om du tycker det är jobbigt med besöken så kan du be anden vänligt men bestämt att gå och att du vill vara ifred.🙂

Det finns mer tips i "Hjälp-tråden" om hur du stänger och skyddar dig så att du känner dig lugnare. Då blir det också oftast lugnare.

partysoda
0

#2 Hm, ja lite äldre än 18 är jag ju… Det finns många små barn i släkten men ingen jag direkt träffar, mer än under jul och sådant. Vad kan det spela för roll?

#3 Tack så mycket, jag ska kolla det :) jag är inte rädd direkt (längre) men har alltid varit mörkrädd inomhus och detta gör ju inte den saken bättre.

GhostHunterGbg
0

Det spelar roll när vi pratar om Poltergeist, som oftast är resultat av barnens mediala krafter

partysoda
0

#5 Jaha, då förstår jag :) nej nä, jag träffar i princip inga barn överhuvudtaget. Det bor inte ens några i närheten vad jag vet, är mest äldre personer här.