Telekinesi
Hejhej!
Jag har varit intresserad av allt som har med det övernaturliga att göra sedan jag var liten och nu har mina tankar börjat vandra till telekinesi, då menar jag att kunna flytta saker med tankekraften.
Det verkar inte vara så vanligt förekommande i Sverige och inte heller många som tror på det.
Men jag undrar nu om det finns någon/några här som sysslar med detta? Berätta gärna om era erfarenheter och.. Ja, vad ni nu än känner för inom ämnet! Ska själv börja träna :)
Vet inte om jag till 100% valde rätt forum att prata om telekinesi, men jag tror nog att jag kan komma en bit på vägen här!
(Hade lite svårt att välja grupp)
Det är ett intressant ämne tycker jag. Jag har läst en del om det, men inte här. En del frågor kommer upp hela tiden, men det här är verkligen inte en av dem. Jag kan inte minnas att det diskuterats här, men hittade några gamla trådar som du kan roa dig med tills någon svarar.
http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4d715e7ab9cb46222d06ca0b-vilka-har-inne-kan-telekinesi
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
#1 Åh, spännande att läsa lite gamla trådar! Det är verkligen ett intressant ämne ja. Men gud vad mycket tålamod och koncentration det måste krävas.
#2 🙂Ja, tålamod, som i så mycket annat! Det finns fler gamla trådar, använd sökfunktionen om du vill läsa mer. 😉
Läste några inlägg (i trådarna ovan) där de tipsar om hur man kan testa det här.
Jag minns nu när jag var liten så försökte jag sånt här efter att ha sett på förhäxad.. Det kändes naturligt att kunna röra saker med tanken men jag visste inte hur jag skulle tänka då och jag hade inget tålamod så jag gav upp. Men nu tänker jag testa igen! Gud vad häftigt om det funkar.. Men kan nån beskriva lite närmare på exakt hur jag ska tänka? Alltså om jag ska säga nått i tankarna eller tänka mig nått speciellt.
☮ and ❤ among each other ✿
Jag har försökt skit länge xP har inte funkat så bra än!
FAST det hände en gång!!! Jag blev SÅ chockad! :D
Jag hade ett papper eller så som var vikt, och så hade jag ett annat papper som i en kon med en liten spets på slutet, så jag kunde lägga pappret på konen och så försökte jag göra så det snurra.
Efter jag försökt lite så "kände" jag mitten utav pappret och försökte vrida som inne helvete xP
Och då helt plötsligt så åker pappret fram och tillbaka, asså det var som att någon slog på den med fingret en gång vid kanten ganska hårt.
Det var helt otroligt. Jag tänkte att det kanske var vind, fast har inget vindrag inne i mitt rum alls, fönstret stängt, dörren också..
Det var så coolt xD Fast har inte lyckats göra om det =/ eller bara lite kanske, fast inte så bra som jag gjorde då
#4 Här har du en liten övning som du kan testa. 😃Berätta gärna hur det gått!
Sätt dig bekvämt (dock inte allt för skönt att du somnar) med ett bord framför dig. På bordet ska förmålet du använder ligga.
Låt oss säga att du använder en penna (en penna är lättare att börja med än t ex en stol, inte för att den väger mindre utan för att hjärnan tror att stolen väger mer).
Sitt nu ca 50cm från föremålet och tänk dig att en stråle av lila ljus sträcker sig ut från ditt pannchakra (mellan ögonbrynen) ut till pennan. Tänk dig att du omsluter pennan med ljusstrålen och föflytta pennan.
Detta kan du även göra med slutna ögon om det känns bättre, men kom då ihåg att du inte kan se om pennan rör sig.
Glöm heller inte hur pennan låg från början så att du vet när den har rört sig.
Om detta inte fungerar första gången eller (101 gången) försök igen! Tvivel är det ända som hindrar dig. En annan metod är att ta handen cirka 1 dm över pennan. tänk dej att du och pennan är densamma. Tänk dej att handen tar tag i pennan, men egentligen ska du inte röra pennan. Gör det helst med stängda ögon.
Källa: http://paranormal.se/topic/telekinesi.html
#5 Vad häftigt! Såg ett liknande youtube klipp nyligen. Jag har aldrig försökt, för jag är en sådan tvivlare och det verkar som att just tvivel är det största hindret för att lyckas. 😉
Ja jag har märkt att pennor börjar rulla och att mobilen ramlar ner ibland utan att jag rört dom eller ens tänkt på dom.. Men det kanske var nått annat vem vet haha.. Bara min energi kan nog inte få dom att röra sig.. Men tack för tipset! Jag ska prova nångång när jag är i lite mera balans :)
☮ and ❤ among each other ✿
#7 👍
Gud vad intressant! Detta måste testas. Någon som vet något om musik? Typ musik som får dig att koncentrera dig, eller tror ni att det är något som bara stör oss i koncentrationen?
Hej!
Intressant detta. Testade en gång för länge sedan. Då såg jag en bok som lutade i bokhyllan som jag inte hade rört på länge. Tänkte att jag ville att den skulle välta. Kollade intensivt på den och den välte… (Nu kan detta i och för sig har varit slumpen eftersom den redan lutade men jag tyckte det var ett konstigt sammanträffande.)
En fråga bara. Är det någon som vet om man själv flyttar föremålet eller får hjälp från andevärlden? Jag tror själv på att man får hjälp.
Mycket intresserad av sådant här. Tass!😃