Spökar i stallet?
Hej! Jag har min häst i ett stall i skir som är super fint och jätte mysigt! "Problemet" är att jag har kännas någonting, kan bara vara att jag är lätt rädd. Eller så är det någon där. Tänkte visa er lite bilder och så kan ni ju säga fall ni känner av någonting. Bilden i detta inlägget är den enda bilden jag har på själva huset, och det är i ett fönster där jag tycker det är super obehagligt. Vore tacksam för hjälp! :)
Hej
Fick till mig:
"Det är en av de gamla ägarna till stallet som är där fortfarande. Han var ingen djurvän. Han är kvar för att kunna lära sig varför man ska behandla djur rätt. Han är ingen fara. Han skall bara lära sig förstå innan han kan gå vidare."
Kram Christel
#7 Känns så rätt det du säger. Jag håller på mycket med att förstå hästar, djur och förstå deras språk och mötas på "mitten" så att säga. Min egen typ av Natural horsemanship ship. Jag blir snarare glad när jag känner någon där, jag brukar le åt ingenting vilket känns lite dumt haha. Är det något jag kanske kan göra för att han ska kunna "gå vidare" eller visa sig mer eller så?
#7 får du fram något om var han är mest i stallet? Hade velat förklara för honom varför jag tycker som jag tycker så kanske han får lite "avslut" och förståelse till varför.
jag får kontakt med en äldre herre, bär stråhatt och han vill vara där hos hästarna, inte så för att han måste utan han har valt att vara där, för han trivs hos hästarna. Han går hos dem och han vill inte störa, utan det finns en lugn och rofylld stämning omkring honom, så du behöver inte vara rädd.
Han är där för att han trivs, inte bunden till stallet eller någonting som finns där utan han (som sagt) trivs där hos er.
Mannen har gått över då han var i pensionsåldern, är lite rund i ansiktet med en liten dubbelhaka och vitt hår, lite ärrad i ansiktet, som pyttesmå gropar. Han dog hastigt, känns som att han varit bonde, han visar mig en skördetröska och han bär på en högaffel
"skörda" är ett ord som känns viktigt med honom
Får fram namnet Olle, men jag har svårt att få rätt på namn..
U R us
#10 intressant, får du fram när han bodde här? Man kanske kan kolla upp honom vem han va och så.
"Du behöver inte göra någonting, han är bara glad över att få vara med dig då hästar är något han alltid gillat men aldrig haft själv.
Han bodde där 1869 och hade en stor barnaskara.
Hans namn är inte Olle utan Olof."
Kram Christel
Gör han något speciellt för att visa sig som vi kanske missat eller vill han inte märkas? Har ni något efternamn, första bokstaven i efternamnet?
# 11
han säger inte om han har bott just här…men han tycker om hästar och har stor erfarenhet av dem
eftersom jag inte är så bra på namn, vill jag inte säga mer om det, namn är ett av de svåraste att höra rätt på.
U R us
Säger han vart man kan hitta honom om man vill söka vem han va på riktigt? Vem ska man fråga?B
nu har jag lämnat den energin så om du vill kan du söka på gårdens historia kanske, eller om det är ett vanligt hus.
Ta och sök os den kommun som fastigheten tillhör, och den mark där den står, och be att få se bakåt i tiden och leta efter ägare till mark och hus så kanske du får veta på mer fakta.
men som jag sa förut, han vill bara vara i närheten av hästarna så det är inte alls säkert att han har bott där…
U R us
Jag får till mig en gammal stallmästare. Han är klädd i blåa snickarbyxor, sån där med hängslen. Han har ett väldigt temprament, verkar vara småsur för det mesta. Han går med en spade och slår efter råttor…"Det ska minsann inte vara några råttor i stallet!" säger han med hög och bestämd röst. Han är stor och grov i kroppen och runt 60 år…möjligen hette han Björn eller Börje?
Han är väldigt mån om att allt i stallet är i sin ordning. Han har koll på minsta lilla sak.
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Jag vet att det nu var ett tag sen jag skapade denna tråden, men det har hänt två väldigt märkliga saker på senaste. Eller märkliga var dom väl inte. Häromdan sen så gick jag med en av dom stora hästarna jag pysslar mycket med ner till hagen bakom huset (som fotot i inlägg 1 är taget i) och då kollade Roydon rätt in i mittersta fönstret, alltså det fönstret som är rätt bakom mitt huvud på bilden. När jag kollar så får jag känslan av att " allting kommer bli okej, njut av dagen" typ och då log jag stort mot fönstret och blev helt plötsligt super glad. Idag hände det samma grej fast med min häst Lex, jag kollade in i fönstret och ser då skepnaden av en gubbe, han satt vid köksbordet och kollade på oss. Han var stor och rund, ansiktet var ganska "mulligt" och han hade en gul/"gammalfärgad" skjorta små rutor på(ungefär såna cowboys har i gamla filmer haha) och en hatt, såg lite ut som en basker. Jag fick återigen den där känslan att allting var okej och att jag skulle njuta av dagen. Jag blev liksom lycklig bara sådär. Kändes jätte skumt, samtidigt som jag såklart bara blev lycklig. Jag har aldrig sett något på riktigt sådär som jag gjorde idag, bara "inbillat" mig massa saker.
Av ren nyfikenhet måste jag bara fråga, ligger detta stallet i växjö trakten?
Isa Aronsson
www.stallequino.se
Ja i skir :)
#20 ja okej! :)
Isa Aronsson
www.stallequino.se
#21 får jag fråga varför du undrar?:)
#22 såg att de hyrde ut stallplatser, och blev nyfiken vart det fanns :)
Isa Aronsson
www.stallequino.se
#7 och 12, du säger helt emot dig själv i dessa inlägg. Vilket var det som stämde? Om det inte är två personer, så kan ju inte båda stämma.
#23 ja det gör dom :) jätte fint stall verkligen! Är du sugen på att komma Och kolla?:)
Menar fall du letar stallplats* haha
#25, nejnej, jag har ett stall i Härlöv där jag håller till. Men är en reglbunden besökare på blocket! ;) tryckte in mest för att jag tyckte det såg väldigt fint ut! :)
Isa Aronsson
www.stallequino.se
Fick kontakt med en som hade stora problem i magen det är möjligt att han gick bort i magcancer. Men är stora problem i magen i alla fall
Ny dag nya möjligheter
#28 kan du känna vilket land han är från?