Snappa upp andras drömmar
I morse hade både jag och minstingen en mardröm, när hon berättade om hennes så var den mycket lik min. Jag har under min barndom och tonår snappat upp andras drömmar men det var ett tag sen. har nån annnan varit med om samma sak?
"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud
Man får vara försiktig med att tolka in att man snappar upp andras drömmar. Det är inte osannolikt att man drömmer om en gemensam händelse om man delat händelsen med personen i vaket tillstånd. Samma sak gäller platser, arbetsplatser upplevelser m.m. Jag vill inte förringa att känna in andras drömmar, men om det är paranormalt måste man bortse från andra förklaringar.
Jag har vart med om att drömma samma drömmar som resten av familjen, sedan har vi mints samma dröm utifrån våra roller i drömmarna. Fast det hände ju inte särskilt ofta, och jag har inte vart med om det sen barndomen. (nej tack ingen diskussion om ledande frågor)
#1 och jag håller med dig, drömmar är ju bearbetning så det är sannorlikt att det oftast är så.
#1 och #2
varför verkar det här vara lite "tabu" att prata om? Är det farligt på något vis?
Never undervalue who you are and what you're capable of...
#3 Vad menar du med Tabu? Innan man förklarar NÅGONTING som paranormalt bör andra förklaringar övervägas. Jag ifrågasätter INTE i mitt inlägg att man inte kan ta över andras drömmar.
#4 Jag undrade bara om det var farligt eftersom att du skrev att man ska vara försiktig och #2 ville inte diskutera ledande frågor.
Jag menade absolut ingenting illa utan som sagt undrade jag bara om det var farligt på något vis…
Never undervalue who you are and what you're capable of...
#5 "…Ett tabu förhindrar ofta diskussion om det ämne som tabut handlar om, vilket kan leda till att felaktig information lärs ut i exempelvis skolor och att ord som är tabu byts ut." http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Tabu Vad menar DU med Tabu? I inlägg #1 rekomenderade jag en försiktighet förmågan attsnappa upp andras drömmar paranormalt innan man övervägt naturliga förklaringar. Jag har svårt att se att olika tolkningar är farligt, vilket jag aldrig skrev eller syftade till. Däremot kan olika tolkningar leda till konflikter, men den diskussionen ligger utanför ämnet för tråden. För att komma tillbaka till ämnet: #0 Nej, jag har inte snappat upp drömmar, men jag har gjort saker för andra när de tänkt be mig men inte hunnit fråga. Typ när någon står i duschen och blir sugen på kokt Ägg till frukost, så har jag kokat ägg utan att frågat om personen ens äter ägg.
#5 Jag håller just nu på med en forskning om det mänskliga Dna't hos människor som kan använda sig av förmågor som t.ex: Telepati, Tankeläsning, flygning, Helande, kraft upptagande, Copy-cats, Kamelionter, Bekänning, andetalning, drömbindare, svarfinnare, kreativt lärande, Sprängämnesutlösare, eldbändare, luftbändare, vatten bändare, jordbändare och elekticitetbändare. Drömbindare är människor som har fått 2 extra kromosoner i sitt DNA och kan använda sig av sina förmågor när Adrenalinet kickar igång. Många här på övernaturligt tror att det är ologiskt och är skeptiska på att en människa ens skulle kunna använda sig av förmågor och drömma samma drömmar. Kunna ta sig in i andra människors huvuden och ändra drömmen. Det är väldigt svårt att förklara, men de kallar sig drömbindare, och det finns några få i världen, som de inte har experimenterat på. Hon som verkar vara här på övernaturligt iFokus, har haft denna gåvan sedan tidigare åren av sitt liv. det finns 3 olika sorter av övernaturligt. 1. De som hänger här på fokus! :) 2. de som har övernaturliga krafter enligt sin genetiska DNA-kod. 3. Det paranormala människor. Så alla på sidan, här, vill helst inte prata om drömbindning, det är något som det inte finns något att tala om, och många tror att det är från det paranormala, medan det är en genetisk Kod som finns i alla människor med någon sort av överturliga krafter. De skulle aldrig förstå hur det skulle vara möjligt.
#6 det nummer #5 menar med tabu är: "varför är det så farligt att spekulera i detta? Varför är det så tabu? Varför kan vi inte prata om detta? Är det tabu att prata om det pga att det kan vara farligt?" Förstod du bättre nu?
Jag förstår heller inte varför detta kan pratas om? Det är en gåva som alla andra här på iFokus. Frågan är varför några anser detta som paranormalt, det är exakt samma sak som att läsa andras tankar…
#7 På vilken nivå forskar du?
KidaAnyaNedak, det är ingen som har sagt att det är tabu att prata om att drömma samma dröm som någon närstående! Det var en fråga från en som svarade och inte riktigt förstod vad Mindfull menade, han förklarade i ett inlägg mer utförligt hur han menade.
Jag har aldrig någonsin ens hört ordet drömbindning, gissar att det är fler med mig? Är det också din egen benämning?
Vad har du för slags utbildning? Läkare, biolog… ? Du är ju bara 21 år?
Varför tror ni att det står att jag bor på resande fot? Jag pluggar till genetik professor/forskare i Indien… Hoppade av gymnasiet och sökte skola utomlandsistället.
Och sen är frågan: måste man vara utbildad för att forska inom biologi? Man kanske at föräldrar inom något yrke. Typ biologi? DNA-forskning, genetik?
#11 Jag har hört ordet drömbindning, då jag har varit mer i kretsarna tankeläsare, andetalare osv.
Man måste inte ha värsta utbildningen för att veta saker, man kan lära sig saker på egenhand också! :)
#14 Du skrev ju i ett inlägg i annan tråd att ni (du och Kinda) själva kommit på benämningarna? Tankeläsare är det enda ordet jag känner igen.
#13 Jag är helt säker på att man måste ha gedigen utbildning för att komma någonstans inom forskning, bland annat för att man ska få medel till forskningen och få respekt och stöd av andra forskare.
#15 Jag och min kompis brukade använda mig av sånna ord, men ord som drömbindare med mera finns och används inte bara i mina kretsar.
Jag undrar om jag och min vän kan göra drömbindningar för vi har sanndrömmar om varandra och drömmer jag om en speciell sak utan att säga det till nån så tar han upp det samma dag.. Helt sjukt!
☮ and ❤ among each other ✿
#13 Ja, man måste ha utbildning annars blir det pseudovetenskap.
Jag vill bara förtydliga att med ledande frågor menade jag: http://sv.wikipedia.org/wiki/Ledande_fr%C3%A5ga inget tabu, bara jag som inte orkade ha en vidare diskussion om "hur verklig händelsen var" =)
Teloparti - kan hantera tid och rum, dåtid-nutid-framtid. Tankeläsning - kan läsa andras tankar. flygning - vad låter det som? Helande - kan hela andra eller hela sig själv på väldigt kort tid. kraft upptagande - tar över/kopiera andras krafter och kan använda sig utav dem. Copy-cats - kan göra exakt det de ser. Om de ser en video med gymnastik, kan de göra exakt samma saker. Kamelionter - de kan sjunka in i samhället, ingen ser dem. Bekänning - kan bekänna människor till att lyda order och säga sanningen. andetalning - kan tala med andar. drömbindare - är de som kan kontrollera andras drömmar och så även ta sig in i en drömmande människa och ta över kontrollen. svarfinnare - är de som dyker upp framför en i drömmar när man försöker hitta sina svar på obegripliga frågor. kreativt lärande - lär sig minsta lilla ord i en bok, memorerar allt. Sprängämnesutlösare - en människa som kan använda sig av en otroligt cal halt vid sprängämnen. Tar upp cal'et eldbändare - de som kan hantera eld. luftbändare - de som kan hantera luft. vatten bändare - de som kan hantera vatten jordbändare - de som kan hantera jord. elekticitetbändare. - de som kan utsättas för mycket elektricitet, och kunna göra utslag. Sen finns det hur mycket som helst. Som sagt. Jag tror att detta kan vara alldeles för övernaturligt för denna sidan.
#19 det är inte det att det är för övernaturligt, men tycker du själv att du behöver en sådan lista med alla benämningarna (hittepå?).
Är det prestige, där man ska vara "övernaturligast"? Ska vi börja döpa folk till saker efter listor som låter som från en dålig tvserie. Är det att utvecklas andligt tycker du?
Har du själv hittat på benämningarna?
#20 Det där tyckte jag inte om att läsa. Det finns människor ute i värden som vet om att de har någon av de nämda förmågorna åvan.
Enligt mig tyckte jag inte att det lät som om att hon försökte göra ett bevis på 'övernaturligast!? Hon svarade på frågan om drömmar, liksom vidarefrågorna.
Nej, hon har inte hittat på, bekännare, andetalare, tankeläsare m.m ja det finns! Jag känner många tankeläsare, och har träffat bekännare så även av dess kraft, lika så healare m.m.
Jag har blivit healad från svåra smärtor på bara någon sekund.
#21…bekännare, andetalare, tankeläsare m.m ja det finns!
Vart ifrågasätter jag ens det?
Jag ifrågasätter inte sånt som tankeläsare eller healer, sånt är inget konstigt och är välkända begrepp här på ÖN. Likaså att man kan se och/eller prata med andar.
Vad gäller det som Kinda skriver i #19, "Sprängämnesutlösare - en människa som kan använda sig av en otroligt cal halt vid sprängämnen. Tar upp cal'et " Vad är cal?
#7 Extra kromosomer är bullshit så uppåt väggarna att jag bara blir arg. Dubbla kromosomer leder till olika mer eller mindre vanliga syndrom, exempelvis Downs syndrom.
Vilka kromosomer är det som skulle dubblat sig? och hur har du kommit fram till detta? det är bara förklara på för jag har utbildning att veta hur man gör någorlunda 🙂
Och inte för att vara sån men jag känner att din forskning genast fick reabilitetsvärde noll. 😕 Länka oss en avhandling eller din rapport så kanske det ökar i värde igen.
Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.
#0 På din fråga. Ja det kan man absolut. Inte något konstigt alls enligt mig.
#22 kanske läste fel :P
Om jag inte har fel så är varje kromosom dubbel. Man har 23 kromosomer som par som blir 46 kromosomer. Tror han kanse menade att dom som fått någon extra förmåga har 24 par kromosomer som blir 48 kromosomer. Att det par som blir extra har någon speciell egenskap som man får. I så fall så behöver det inte bli något Down syndrom eller annan komplikation på människan möjligen. Om jag inte har fel så Är Down syndrom om man fått en extra kromosom i ett speciellt kromosom nr så att man har 1 extra kromosom vid sidan av paret. Tror man inte bruka säga kromosom 24 i vanliga fall på grund av att kromosomer är i par. Är även därför man kan ha någon slag komplikation om man får en extra kromosom för att det blir udda siffra då. Men om det skulle vara att man får 24 kromosom par kanse inte behövs bli någon komplikation.
Jag kan inget om detta, o tror inget speciellt om detta heler men säger bara det jag tänker just nu. 🙂
Ny dag nya möjligheter
#27. Kromosomerna är inte identiska nej. Och har du en extra kromosom blir det en kromosomrubbning.
Har du fler uppsättningar eller färre uppsättningar kromosompar blir det en annan art. Apan har exempelvis 24 kromosompar= 48 kromosomer
Down syndrom är en extra kromosom 21 och jo man numrerar kromosomer och även kromosomparen.
#28 Jag tror ingenting inom detta och är inte emott det du säger. Men forskning har ju ändrats forskares åsikt tidigare flera gånger. Så lär ju hända flera gånger om i framtiden med. Ingenting är omöjligt i min åsikt. Så jag är öppen för det mesta🙂 Men som sagt jag tror ingen ting. Är bara öppen 🙂
Ny dag nya möjligheter
#29… Visst ändrar sig forskningen men detta är vad som kommits fram till hittills och ja, det känns ganska ignorant att då hävda att det inte är så. Framförallt när det är återkommande hos alla arter med vissa variationer. Därför blir jag upprörd när det kommer snack om forskning med fler kromosompar osv.
Zebror exempelvis finns i flera arter där det beroende på art finns olika antal kromosompar. Så skulle vi börja prata om människor och olika antal kromosompar skulle vi behöva prata om olika arter även där… och vart tror vi det hamnar då? 😕 Jo då lär vi hamna på samma ställe där vi varit och tyvärr redan är tillbaka på… Rashygien. Tänk x-men. I Danmark exempelvis räknar man med att det inte kommer finnas några barn med Downs om några år. Och vad är det… jo endast en extra kromosom 21.
Nu fick jag värsta domedagskänslan.. drar mig nog och gör lite äggost istället för att lätta upp stämningen.

Som så många sagt redan så är drömmar en bearbetning av våra egna intryck och upplevelser. Men även att hjärnan får ju inte somna för då slutar vi att fungera och dör. Så vill säga ett sätt för hjärnan att hålla sig i gång och hålla sig vaken att bearbeta saker under natten när vi i övrigt slappnar av. Att två personer drömmer samma dröm och som inte har exakt samma upplevelser ser jag som väldigt osanolikt. Men jag kan inte avfärda det men har aldrig själv råkat ut för ngt sådan Men det finns ytterligare en faktor i detta vi är alla födda mediala och många som inte lärt sig att hantera sin medialitet som är omedvetet öppna och många gånger upplever andevärlden men många slår bort det som en fantasi eller en märklig tanke så slår man bort det ur tanken. Är man öppen så tillåter man andevärlden att komunicera med oss många är öppna dygnet runt och för andevärlden så har det ingen betydelse överhuvudtaget om vi är vakna eller om vi sover. De kan komunicera med oss ändå. Så inte ovanligt när vi är omedvetet öppna och slår bort anevärldens kominikation och inte lyssnar på dem. Så återkommer dom o sömnen och framförallt i stadiet mittimellan vakenhet och sömn då vi håller på att somna eller när vi håller på att vakna. Då slår vi inte bort kominikationen som en fantasi och låter dom prata till punkt så får de framfört sitt budskap och vi får tolka detta för de talar ju tyvärr inte i klartext många gånger. Men då ser jag inte det alls så konstigt att två personer kan uppleva samma sak och anden försöker komunicera med en eller flera personer samtidigt. Som när vi medium medlänkar som de så fint händer då kaan vi medium se och uppleva samma ande som ett annat medium har och få till oss samma saker. Ngt vi övar på i mellanåt på cirklarna att 2 medium beskriver samma ande gemensamt så inga problem för anden att komunicera med mer en 1 person på samma gång. Vid en storseans som två elever höll så kallade de upp mig på scenen i slutet av seansen så gjorde vi på detta sätt att vi alla tre beskrev samma ande och gav budskap. Så personligen tror jag mer på att det kan vara en ande som beskrev en händelse som den varit med om en att det var en dröm. Men kan inte utesluta ngt annat alternativ heller. Lasse
#30 Ja sättet det lades upp säger jag inget emott kunde ha gjort annorlunda. 🙂 Är bara att jag ser det som inte omöjligt. Men inte att jag tror på det. 🙂
Ny dag nya möjligheter
Har bara snabbläst i tråden och måste snabbt iväg igen, men vill bara kommentera - jag håller inte med dem som säger att vi inte kan "drömma tillsammans".
Jag har levt med detta "gemensamma drömmande" i hela mitt liv. Och det gör vi allihop. Vi bara inte tänker på det….
Och det är, för mig, ingenting konstigt i det - för när vi drömmer är vi på "samma ställe/fas/dimension/vad-vi-nu-vill-benämna-det-som" som vi är när vi t ex får kommunikation med Andevärlden, utanför-kroppen-faser, o s v. D v s vi 'hindras' inte av den fysiska kroppens begränsningar på samma sätt som när vi är klarvakna.
Min erfarenhet är att vi inte drömmer om någon - vi drömmer med någon. Vi kommunicerar alltså i "drömdimensionerna". Vi "hjälps åt" att bearbeta och vi kommunicerar.
Jag har i många, många år också 'kollat upp' med dem som jag drömt med - om de minns och vad de drömt samma natt, och när de minns har jag fått det bekräftat att vi varit på gemensamma 'nattresor'. Jag har även en vän som i princip 'aldrig sover' (p g a sjukdom) som också har kunnat verifiera mina 'nattresor'. Numera (= se'n ca 100 år…;) ) tvivlar jag inte en sekund.
Däremot så kan man, genom att öva, uppmärksamma alla detaljer i sina drömmar, lära skilja på vad som är "inre bearbetningsprocesser" och ren kommunikation i drömmarna. Många, de flesta som man minns, består av både och.
Som sagt, har bara snabbläst - men ville komma med lite annan vinkel än den "förnekare av samdrömmande" hävdar… Sorry, om jag upprepar vad som redan sagts, men som jag missat! Och sorry, om jag hamnat OT från avsikten med tråden! (Ba' för att jag måste 'skynda'… )
Sweet Dreams! 😉
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Jag träffade det engelska mediumet Carol Ellis på Ramsbergsgården för några år sedan. Carol Ellis som är mycket duktigt medium och även lärare på Artur finnley college i England och även som psykoterapueft. Sa att det allra viktigasteatt lära sig som medium är att lära sig att stänga ner. För tillåter man andevärlden att komma och gå precis hur och när som helst så får man stora problem som medium eller lekman och man bränner ut sig och blir ständigt trött. Beroende på att andevärlden gör ingen skillnad på att vi är vakna eller om vi sover och när andevärlden komunicerar med oss under natten och i sömnen så får vi en störd nattsömn . Sömnen är så otroligt viktig för vår återhämtning och för vår fysiska och mentala hälsa. Störs vi i denna återhämtning så kommer vi må dåligt och till slut bränna ut sig. Så enormt viktigt att lära sig att hantera vår medialitet och ha denna diciplin och bara tillåta andevärlden att komunicera med oss när vi själva vill. Annars får vi dessa störningar i vår nattsömn.
I sömnen återhämtar vi oss delvis också genom att vi också kommunicerar och får klarhet - med 'andevänner' i jordisk och i ickejordisk form. Och med vårt "högre jag" - den del av oss som egentligen 'styr' vårt liv.
Den rent fysiska processen, pausen, sömnen - är det vår fysiska kropp behöver för att 'ladda batterierna'. Men under sömnen, eller rättare sagt, under drömmandet - där sker så mycket mer! Som också är det vi behöver och påverkar vårt fysiska liv.
Kan vi erinra oss vad som pågått under natten, eller åtminstone en del av det, så kan det hjälpa oss mycket och vara oerhört givande! Fysiskt, psykologiskt och 'energimässigt'/ur ett 'högre perspektiv'.
(Edit: övriga diskussioner om möjliga 'förmågor' har jag inte hunnit engagera mig i, ännu…)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
#33 tack för att du redde ut mitt mysterium.. Har nämligen en kär vän som jag tror blandar sig i mina drömmar. För många konstiga sammanträffanden för att vara en slump! :)
☮ and ❤ among each other ✿
#25: Tack för ditt svar! Trevligt när man får ett svar på sin fråga 🙂
"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud
#12 Ah, du åker runt i Indien, och gör inte speciellt mycket alls alltså? Även i Indien måste man ha förutbildning, dvs gymnasiet och universitet för att sen kunna forska på högre nivåer.
Det låter som du har ganska låga åsikter om Indien om du anser att de inte utbildas alls, utan bara kallar sig läkare eller liknande utan utbildning.
#12 Du påstår alltså att du är i Indien just nu?
Jag hoppade upp en klass i skolan när jag var liten pga min aspberger, jag var/är otroligt smart och snappar upp ungefär 90% av allt jag läser. Jag läste forskar NV på 5 terminer (pga att jag hoppade av) på gymnasiet, gick ute med toppbetyg och sedan sökte jag till universitetets Biomedicinsk laboratorievetenskaps kurs. Ändå om vissa kurser inte var helt klara i poäng, så kom jag in. Kursen på universitetet varade i 2 år, eftersom att jag läste på distans. Fick nästan toppbetyg. Jag sökte en skola i Indien som hade vidareutbildningar på avancerad nivå inom biokemi och mikrobiologi. Och nej, jag är inte i Indien nu. Jag är hemma på bröllop, storasyster ska gifta sig och vi håller på att förbereda och hjälpa till inför bröllopet som är på fredag. Annars har jag precis flyttat dit. Till Indien alltså, och jag har redan fått mina böcker för att kunna plugga fram till skolstarten.
Och inga vidare frågor om mitt liv tack. Alla ska inte behöva veta allt om mig.
#40 Men sluta nu, du måste väl veta att inget av det där är sant? Det är uppenbart om man läser din blogg.
Om du ljuger på det viset så kommer ingen ta dig på allvar.
Om du är så intelligent att du kan snappa upp kunskap lätt så anser jag att du förspiller den gåvan om du spenderar tiden med att läsa Stephenie Meyers istället för verklig litteratur, och memorerar uttryck som "bekännare" och andra begrepp som härstammar från tv-serien "Legend Of The Seeker" och inte har någon allmänt känd motsvarighet med det som anses övernaturligt inom folktro, religionshistoria eller någon mytologi (som jag hittills har hunnit läsa under min livstid). De flesta av orden i listan i inlägg 19 är namn på förmågor som författare har uppfunnit för att krydda till handlingen i serier och filmer; när vi skriver plockar vi upp intressanta för- eller nackdelar, förmågor och lyten här och var för att bidra till att skapa konflikter karaktärer emellan, men det behöver alltså inte ha någon grund i mer välkända paranormala företeelser utan många gånger tar vi oss helt enkelt den poetiska friheten att komma på ett bra incitament som driver handlingen framåt. :)
Och den indiska skolan skickade dig svenskspråkiga böcker i bioteknik och mikrobiologi? Det finner jag mycket besynnerligt.
#41 Och som jag skrev till din vän, jag blir bekymrad över er hälsa. Vad får ni båda för hjälp? Något måste väl kunna hjälpa er, medicin, terapi?
Ni kan inte gå runt och leva på det här viset, folk blir förbannade på er, ni hamnar i trubbel och till slut kanske till och med fängelse.
Ska jag skicka mina intyg, betyg och hela skiten till sig eller? Ska jag betala en biljett till dig för att i ska komma ner till Indien och plugga med mig i någon dag? Eller? I min blogg står det om vänner, vad jag vill göra och helt onödiga inlägg om helt onödiga saker? Whats the problem? Hur kan du komma och säga till mig att jag ljuger? Du känner mig ju inte ens och du har inte en blekaste aning om vad som är sant eller falskt på min blogg? Som sagt, sluta försök Att ställa mig mot väggen och gör något vettigare med ditt liv stället. Vissa människor kanske är framgångsrika och kanske har en förälder inom området bioteknik och mikrobiologi? Vad vet du om det?
//några meningar borttagna pga otrevliga uttryck//amandla
End of conversation.
#40 de böckerna är mina egna som jag köp här i Sverige. De är riktigt bra. Och sluta följ min blogg.
Nej hörnini, inga otrevliga ord mot varandra. Att folk blir nyfikna och undrande får du nog finna dig i Kida, likaså du kliinda. Men varken de eller ni får använda er av kraftuttryck eller andra skarpa tongångar.

Och tillägg till #48, jag föreslår också att KidaAnyaNedak slutar svara på frågor om hon inte vill ha fler.
Sajtvärd på Övernaturligt
#45 Du inser inte det helt omöjliga i att du är 19 år, har hoppat av gymnasiet där du ändå påstår att du fick ett slutbetyg och efter det har studerat två år på universitet?
Jag förstår att det kan vara problematiskt för dig, men du är vuxen, det är dags att stanna upp och tänka till lite. Risken finns att allt hinner ikapp dig i slutändan.
Efter redigerat - - - Läste fel i ett inlägg så missupfatta , så tar bort det jag skrev
Ny dag nya möjligheter
#40 Överlag så hoppar man inte upp en klass på grund av att man har aspberger. Överlag brukar de som har aspberger bli missförstådda, leva i egna världar, problem att leva in sig i samhällets mönster och lever enligt sina egna för att kunna kontrollera tillvaron snarare få problem och snarare få gå om klasser. Självfallet är det olika och jag är ingen expert alls på diagnosen men det är snarare så jag har uppfattat det.
Om Du hoppar av gymnasiet så kan man inte gå ut med toppbetyg. De kurser du gick på kanske du fick bra betyg i, men om man hoppar av så får man inget slutbetyg vilket gör att man inte kan söka in till högskolan, om man inte gjort högskoleprovet förstås. Ej heller indiska högskolor. Men jag antar att du är rätt "rik" eftersom att man får betala för skolgången i Indien själv, vilket kan bli en stor hög med pengar.
Om du läste en kurs på universitetet i 2 år så måste den ha varit på väldigt låg fart. Om du läste program eller liknande så kan du högst ha fått en högskoleexamen på 120 poäng. 30poäng per termin. Och man ska ha läst 180 poäng och ha en kandidatexamen för att kunna söka avancerade kurser i de allra flesta fall om det gäller vidareutbildningar alltså en magister eller masterutbildning.
Och det är väl härligt att du har fotografiskt minne, för det är väl vad man ska kallade det snarare om du kommer ihåg 90% vad du läser. Att snappa upp är en annan sak, jag brukar också komma ihåg så pass mycket. Å andra sidan borde du ha kommit ihåg vad forskaren hette då. Om han inte hette Mohinder Suresh. För då hoppas jag att du inser att han är en rollfigur i en tvserie och inte på riktigt överhuvudtaget och alltså inte riktigt värd att tro på i sammanhanget.
Och för att ha pluggat så mycket biokemi/teknik och mikrobiologi eller har föräldrar som gör det så måste jag säga att det verkar som att du har riktigt dålig koll på 1 hur forskning faktiskt går till 2 hur kromosomer fungerar. 3 hur dagens forskningsläge ser ut
OBS jag studerar inte biokemi/teknik och mikrobiologi själv, har nära vänner som gör det, själv studerar jag arkeologi och kulturarv även om vi har studerat många laboratorietekniker för att få en förståelse vad som händer med kulturarvet efter vi har grävt upp dem.
Jag hoppas att ni får ett trevligt bröllop och att din mamma mår bättre, så att ni riktigt kan njuta av det. Och nej såklart kan jag inte veta hur du lever IRL så att säga, men det du skriver makes no sense. Och som #50 säger så kan det vara dags att tänka efter vad som är på riktigt och vad som är på låtsas. För även om man tror på övernaturliga grejer på det här forumet så måste man ändå kunna vara kritisk och hålla en trevlig ton. Så det kan vara bra att stanna upp och tänka till.
Josefine
We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower
“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings
#8-9 Läs tidigare trådar! Läs igen, vad som verkligen står! 1. Jag gör INGA försök att Tabubelägga ämnet. 2. Jag skriver INTE att det är farligt att diskutera ämnet 3. Mitt inlägg gälde en FÖRSIKTIG TOLKNING att tolka våra drömmar, då annat än paranormala förmågor kan påverka vad man drömmer. (Troligen är det mest sannolikt att annat än det paranormala oftast styr våra drömmar, men jag har ännu inte behövt leta efter vetenskapliga studier för att stödja min teori) 4. Jag utesluter INTE att paranormala förmågor kan styra vissa personers drömmar. Läs gärna på vad ni kommenterar, innan ni gör inlägg!
#53 Både KidaAnyaNedak och kliinda har avslutat sina konton, det ser man på att det är klamrar runt deras namn. Alltså kan de inte svara.
#54 OK, inga gamla inlägg så jag antog att de var kvar…
Jag tror inte att man ska stänga ner- om det nu är möjligt
jag tror istället att man ska lära sig att hålla en bra balans mellan andevärldens influenser och våra energier som vi befinner oss i vad gäller det fysiska i denna världen.
Andar vet om vi vill lyssna eller inte- ibland kan det vara något väldigt viktigt som de vill ha sagt, och då bör man lyssna.
För övrigt tror jag inte att man kan vara helt stängd…
U R us