Annons:
Etikettertipsråd
Läst 20119 ggr
Fjärilen
2013-05-02 16:45

Tips om bra spådam/medium i Skåne?

Hej,

Jag vill jättegärna gå till en spådam/medium som spår om framtiden. Är inte intresserad av någon som bara beskriver mig som person eller ger luddiga spådomar, utan någon som ger mig konkreta svar. Finns det någon som vet en sådan spådam i Skåne som har haft rätt i sina spådomar om framtiden? Hade varit tacksam om ni hade kunnat tipsa mig. :)

Har varit hos X och Y men ingen av dem gav mig något konkret. X pratade mest om vem jag hade varit i tidigare liv och det han sa om framtiden har inte stämt alls. Det mesta han sa var luddigt och kunde stämt in på vem som helst.

Y beskrev mest vem jag var som person, vilket jag inte tyckte stämde alls mycket. Det var väldigt luddigt, typ, "ser att du har börjat tänka på vad du äter, fortsätt med det sunda tänket. Du tar på dig för mycket, bli bättre på att säga nej till andra när du inte orkar, tänk mer på dig själv". osv.

Hon sa också att jag skulle gifta mig och ha barn längre fram i framtiden men kunde inte se med vem eller när jag skulle träffa denna personen. Menar det kan jag säga till vilken ung tjej som helst att de ska hitta en man och få barn i framtiden. Det enda konkreta jag fick var angående jobb, så det får vi se om det slår in.

Hur som helst, vill gärna få tips av er om en seriös spådam som har haft rätt om sina spådomar. Tack för att ni tog er tid att läsa detta inlägget, blev längre än väntat. :)

//Kommentar: Jag har tagit bort personnamn på grund av att jag inte tycker det är schysst att lämna ut folks namn. MVH, NeferNefer, medis.//

Annons:
Isolda
2013-05-03 00:13
#1

Hej!

Jag skulle också vilja ha lite tips, gärna i södra sverige.
Känner lite som du Fjärilen att jag inte fått vad jag velat ha av de jag testat och tror och hoppas de riktiga finns där ute. Jag har bara inte hittat rätt. 😕
Lite trist att det kostar massa pengar innan man hittar rätt. Därför tar jag också gärna emot tips och hänger på lite i din tråd om det går bra? Tror inte jag har orimliga förväntningar. Jag bara förväntar mig att de ska kunna det dom säger att dom kan. Det borde vara rimligt tycker jag som minsta krav.
Än så länge har jag bara känt besvikelse och tvivel. Vem jag är vet jag redan, det vill jag inte betala för att få höra om. 

Jag hoppas på framtiden ❤️

P.s det var några år sedan jag testade senast.

eggebanroth
2013-05-03 10:58
#2

Tänk om de fanns . det handlar väl om spådom. Vilket vem som helst kan göra. Om det sedan blir sant är väl lite svårare. 

varför måste det vara konkret ?

Mvh

Isolda
2013-05-03 22:29
#3

Kan berätta att dom medium jag träffat har jag blivit rekommenderad genom andra som sagt att dom var superbra. Jag kanske har för höga krav eftersom jag har svårt att förstå deras gåva om dom bara säger sånt vem som helst kan ana eller gissa genom att bara se mig. Det finns viktiga saker i mitt liv som ingen nämt ett ord om. För mig skulle det vara konkret och kännas äkta om någon nämnde det utan att jag gett ledtrådar. Det är något superviktigt och det är så konstigt att man inte ser det varken bakåt eller framåt i tiden. Hoppas någon har lite skånetips! Hoppas hoppas och förlåt Fjärilen för att jag åker snålskjuts på din tråd.

tarotlasse
2013-05-04 00:49
#4

Hej fjärilen det du söker är det omöjliga som så många söker och som så många lovar. 

Men finns inte en enda siare i hela världen som kan ge dig ett konkret svar på vad som sker i framtiden. 

Vi siare som läser av en person vi berättar om en persons möjlighter och den troligaste vägen för framtiden.

Men finns inte en enda siare i hela världen som kan ta dina beslut eller säga hur du ska göra. 

För enbart du själv som kan ta dessa beslut och då påverka spådommen om framtiden.

Så ett siande och en spådom är en vägledning på hur du kan göra men du själv som styr om du vill följa den eller inte. 

Många  siare protesterar mot detta och då har denna siare  stora inre egna problem och ett enormt eget ego.. 

Om den inte inser att en klient kan göra precis tvärtemot spådommen och förändra hela resultatet genom att göra precis tvärtemot vad jag som siare säger  . 

Så den siare som lovar och säger att den kan se vad som sker i framtiden är både oseriös och en lögnare.  

Det är också helt rätt att det ärpå detta sätt.

 Jag som siare kan berätta om troliga och möjliga händelser i framtiden som klienten inte vill ska ske och kan genom detta påverka händelseförvecklingen och se till att det aldrig händer. 

Jag som siare kan säga att i början av december  kommer en oväntad kostnad som tömmer plånboken totalt och det blir  till att leva på skorpor under julen. 

Men då kan klienten förändra detta genom att varje månad  fram till december lägga undan lite pengar och personen slipper leva på skorpor under julen.

Jag kanske får fram att bilen går sönder under semester resan  vilket förstör hela resan. 

Men genom att lämna bilen på service så kanske felet upptäcks redan innan resan och man slipper denna jobbiga händelse under resan

Samma med kärleken som är det svåraste en siare kan sia  om för oetiskt att gå in och läsa av motparten utan denes medgivande.  Utan bara se till klienten och relationen till motparten. 

Möjligheterna kan visa att det finns alla möjligheter till ett jätte fint förhållande. 

Men siaren kan aldrig säga vad du eller din motpart  tar för  beslut.

Vi kan bara ge en vägledning på hur ni kan göra. 

För vi är födda med en egen vilja och vi styr helt och hållet själva över vår framtid. 

Men vill säga att det finns händelser eller  personer  som vi oavsett vi vill eller inte kan påverka. 

Vill säga som så att det finns resmål som är fastställda men hur vi tar oss dit, ja de bestämmer vi själva.  

Du kan boka en tid hos mig i Helsingborg och jag kan spå dig och jag kan ge dig en vägledning på hur du kan göra i framtiden. 

Men jag kan inte säga att det sker för det styr du helt och hållet själv och gäller frågan om en relation så är det 2 personers vilja som styr. 

Kan mycket väl vara så att man som siare ser en härlig och djup kärleks relation och det är den troliga framtiden. Men så får dennaprtner kalla fötter och drar sig ur i sista stund. ja det kan vi inte påverka den personens beslut att dra sig ur. 

vi kan inte heller slltid se att personen drar sig ur i sista minuten för den egna viljan som styr detta i slutändan. 

Så vi siare kan bara ge en vägledning och ge dig råd på hur du kan göra i framtiden och inte på hur du gör. 

Finns ingen i hela världen som kan göra det. 

Den som lovar och garanterar att den kan göra detta  lovar jag att jag kan genom mina egna beslut  kan förändra hela den siarens spådom så inget överhuvudtaget stämmer om jag nu bestämmer att ta  helt andra beslut som siaren säger om min framtid.  

Vill du ha en spådom om framtiden ska du absolut inte gå till ett medium för ett medium förmedlar andekontakt och ger bevis på andens existens och där anden vill bli igenkänd, 

Den vägledning en ande lämnara om den lämnar ngn vägledning är alltid om nu tid och aktuell situation en ande lämnar aldrig vägledning om framtiden de är väldigt restrektiva på att berätta om framtiden eftersom vi själva påverkar denna och inte vill påverka oss i våra egna beslut. 

Så de håller sig enbart till vår aktuella situation frågar du en ande om framtiden så är läpparna helt förseglade.

Så ett sätt att se om ett medium verkligen har kontakt med en ande eller om den enbart läser av dig genom sin intuition-

för genom intuitionen kan man få vägledning om framtiden och på möjligheterna  men dun som styr en ande berättar aldrig detta så är det en spådom och vägledning man vill ha så är ett medium fel person att gå till utan då får man gå till en tarotläggare eller medialvägledare. 

Många arbetar med båda sätten men  det är helt skilda arbets sätt,

Lasse

tarotlasse
2013-05-04 20:10
#5

När det gäller att beskriva sin klient som person så har jag fått höra det förut att det är helt onödigt eftersom man själv vet detta. men jag kan inte riktigt hålla med av olika själ. Det ena är att kan jag som siare beskriva personen så väl att klienten känner igen sig själv och lämnar specifik information så ser klineten att jag verkligen kan läsa av personen och att det stämmer vilket skapar ett förtroende. Andra själet är att vi inte alltid ser hela bilden på oss själva och att vi inte alltid inser elelr vill erkänna vissa saker om oss själva och detta skapar en insikt. Inte ovanligt om klienten har ett missbruks problem eller annat problem. Ibland kan klienten förneka vissa bitar i beskrivningen men kompisen som sitter bredvid säger nu får du ge dig det är ju klockrent på dig. Vilket kan ge en insikt om en själv som man själv kanske förnekat. Så enväldigt viktig bit i en spådom vill jag säga. När det gäller att det blir luddigt i bland så kan detta ha många orsaker. Det kan bero på att svaret har ett flertal olika alternativ och att det finns flera olika möjlighter och man får helt enkelt fråga sig fram de olika alternativen hur klienten ska välja får klienten själv avgöra för kan finnas flera lika bra alternativ. Men det kan bli luddigt. Det kan vara så att klienten ställer en fråga där inget alternativ är bra och då får man som siare försöka luska ut varför, Ibland tolkar siaren fel eller så tolkar klienten fel och det blir luddigt. Det kan även vara så att man inte får något svar på frågan för de vill inte ge svaret och då kan det också bli dett luddigt svar. Ibland är själva frågan luddigt utformad och man får ett luddigt svar ofasts måste frågan vara väldigt specifik för att man ska få ett specifikt svar. jag kan ge ett exempel en klient som levde som singel ställde en av det vanligaste frågorna och ett av de svåraste frågorna att svara på. Kärleken nu var det så att denna kvinna blev uppvaktad av två män och hon tyckte båda männen verkade intresanta och ville ha råd om detta. Korten gav ett väldigt luddigt svar både för henne och för mig så då får jag som siare vara mer specifik och lade kort om möjligheterna på var och en av dessa personer men korten var fortfarande väldigt luddiga i sitt svar. Det gav inte klienten något svar på frågan för det var för luddigt fortfarande. Så jag bad mitt inre om beskriv kvinnans kommande kärleks relation och fick upp en beskrivning som inte stämde på någon av dessa två personer. För jag fick helt plötsligt upp ett tredje alternativ och när jag frågade vidare så kunde kvinnan känna igen beskrivningen på en av hennes närmaste vänner och inget hon sett som ett alternativ för det var ju en barndoms vän nästan som ett syskon ju. jag ville ha mer information för att reda ut frågan. Men det enda jag fick upp var en kakelugn som bild i huvudet hur jag en vände på det så kunde jag inte tolka denna kakelugn som ett svar på frågan det var helt enkelt för luddigt för mig. Jag berättar för kvinnan att jag ser en bild på en kakelugn och kan inte förstå och tolka detta. Kvinnan blir helt tyst för en stund och säger att det var ett klockrent bevis för henne. Barndomsvännen hade nämligen den vackraste kakelugn hon någonsin sett så hon förstod direkt detta men det var fruktansvärt luddigt för mig. Nu är dessa två ett kärlekspar även om inte klienten såg detta som ett alternativ men jag som siare visade henne möjligheten till det men hob och denna barndomsvänn som tog beslutet och gjorde valet för det kunde inte jag göra. Som sagt vad så måste man vara väldigt specifik i frågan för att få ett specifikt svar. Blir det ändå luddigt kan de bero på att det finns ett helt annat alternativ eller att man helt enkelt inte får ett svar på frågan. Det finns inget svar på varför det är så men det är så och det finns alltså inget som är solklart utan finns olika möjligheter i de mesta frågor och eftersom vi inte ser hur framtiden blir utan möjligheterna så blir det ibland luddigt och man får i bland titta på flera alternativ som kan vara fel eller rätt men klienten som får göra valet på vilket i slutändan. Ibland kan ett svar i en spådom verka väldigt luddig och man förstår inte det. men när situationen uppstår blir det helt plötsligt uppenbart och solklart så ibland kan man tycka något är luddigt men när det väl sker så förstår man innebörden. Lasse

Isolda
2013-05-04 21:25
#6

Hej Tarotlasse 🙂

Jag tror att du kanske riktade dig till Fjärilen i dina svar men hoppas det är ok att jag kommenterar lite?

Grundat på det du säger så har jag bara stött på den sorten med "stora inre problem och egon". Då ska det ändå ha varit några av de bättre vad jag hört. Jag vill inte nämna någon vid namn eftersom det kanske är mig det är fel på och inte dom.

Andra har sagt att de fått höra saker som ingen annan kan veta. Då hoppades jag med på att få uppleva det men det fick jag alltså inte. Jag tänker främst på medium nu men som säger att dom kan se framtiden också + en massa annat. En av dom var utbildad av Iris Hall (eller nått sånt) som jag hört var en riktig "guru" inom det mediala. 

Jag förstår inte riktigt det här eftersom alla säger så olika. Det blir förvirrande och jag upplever det som att en del bara är duktiga på att prata och dra att slutsatser efter vad dom kan se på mitt yttre och det tycker inte jag är något övernaturligt. Det är inte det jag vill ha.

Jag kanske bara har fel bild av hur det ska vara att man ska få bevis och kontakt med döda man känt inte bara en beskrivning av någon som kunde varit vem som helst. Visst har jag kunnat känna igen en beskrivning av en person men eftersom jag valt att inte berätta något tillbaka har det blivit som en gissninslek. Borde jag berätta mer? Vore inte det att lägga orden i munnen på den som ska berätta för mig?

Önskar det fanns ett sätt att slippa dom som bara är på låtsas. Jag har inte råd att lägga ut pengar sådär. Jag vill ha bevis för mig egen skull på att själen lever vidare. Framtiden är inte så viktig egentligen men om någon skulle kunna förutse något som slog in inte bara av slumpen så vore det också ett bevis för mig.

Ursäkta om det blev rörigt. Är trött efter arbetet. Vet knappt vad jag frågar efter 😴

Det kanske är jag som missuppfattat allt det här bara och borde gå och lägga mig 😴

Tacksam för svar ❤️

Annons:
tarotlasse
2013-05-04 22:29
#7

#6 Ja det är inte lätt och olika personer som har olika uppfattningar om det mediala och vad som är medium eller inte . Jag har själv haft Iris Hall som min lärare och Mentor och en person som lärt mig enormt mycket av. Hon blev mer en extra mamma en lärare för mig. När det gäller att besöka ett Medium så ja då ska man kunna kräva att Mediumet har en andekontakt och kan ge så bra beskrivning på Anden så att du kan känna igen beskrivningen. Att få både beskrivning utsende mässigt hur anden var i livet och att mediumet beskriver specifika saker för dig. Sedan så kanske inte allt stämmer till 100% för även det alllra bästa medium kan tolka fel för anden talar inte i klartext utan i ett symbolspråk och använder alla våra sinnen. Vi kan få några ord och se några bilder och känna en lukt eller känna en smärta i kroppen så blir en rebus vi ska pussla i hop. Vilket vi alla kan tolka lite fel i bland. Men jag vill säga det mesta av beskrivingen ska stämma och du ska kunna känna igen det. Men 100% rätt är ytterst sällsynt man får. men har hänt några få tillfällen men beskrivningen på nästa ande har inte varit 100% så inget man kräva men det ska vara så klart att du känner igen Anden och att även rent specifika saker om Anden lämnas och stämmer. Du ska inte behöva säga ett enda ord till mediumet eller ge några ledtrådar eller ställa frågor för det kan påverka mediumet. Det räcker du svarar ja eller nej om du känner igen anden. Eller det kanske stämmer på 2 andar eller de stämmer delvis men ge inga detaljer. Det ska mediumet förmedla från anden. När anden blir igenkänd så kan mediumet fråga efter ett budskap och till dig inte innan. Det är vad vi fick lära oss av Iris Hall och arbetar vi på annorlunda sätt så kan vårat certifikat dras in. Vi får inte beskriva Guider, änglar eller tidigare liv för oftast har klienten inte den blekaste aning om detta och ingen kan säga om det stämmer eller inte. Vilket många oseriösa medium vet och därför i stället beskriver Guider och tidigare liv och inte beskriver en avliden ande som kan kännas igen. Jag har varit hos medium som beskrivit mina guider och då sådan jag aldrig stött på. Det räckte att jag sa att jag vet mycket väl vilka mina guider är så blev mediumet pion röd i ansiktet och sa då är det nog en du har haft kontakt med i ett tidigare liv. då är det bara att resa sig och gå därifrån så arbetar man inte som medium. men jag har även varit hos medium som beskrivit min guide och varit så tydlig så jag har inte haft några problem att känna igen den guiden som en av mina guider. Men hur många som besöker ett medium har den kunskapen om vilka man har i sitt andeteam. Det finns även medium som i stället för att beskriva anden beskriver klienten . De har sällan någon andekontakt alls. Samma så finns det medium som vill hålla klienten i handen eller lägga händerna på axlarna på klienten då läser mediumet av med sin intuition och har ingen ande överhuvudtaget. Vi som är certfierade av Iris Hall får inte arbeta på det sättet för då kan certfikatet dras in. Min egen erfarenhet av andekontakt och när de ger budskap till klienten är att när de ger vägledning till en person så har jag aldrig varit med om att anden pratar om framtiden mer en ett par månader framåt högst. Utan de håller sig till nutid och den aktuella situationen frågar man om saker längre fram i tiden får man oftast inte något svar. Däremot så när man läser av en person med sin intuition så kan man få reda på möjligheter på framtiden på längre sikt. Men jag själv brukar hålla mig 6 månader fram i tiden högst 1 år eftersom jag tycker det blir för osäkert att sia ännu längre fram eftersom den egna viljan och egna besluten påverkar resultatet Min egna erfarenhet att ju längre fram i tiden man tittar ju större felresultat. Så att gå till ett Medium är för att få kontakt med Andar inte för vägledning. För att få en vägledning om framtiden ja då ska man gå till en medialvägledare som läser av dig med sin intuition. Det är två helt olika arbets sätt och inget fel att arbeta på något av sätten för det kan vara otroligt givande vilket som. Men jag tycker det är fel när ett medium säger den arbetar med ande världen och inte gör det utan läser av med sin intuition. Men vet många som är övertygade om att de har en andekontakt men de har det inte men de vet inte skillnaden för de har de alldrig fått lära sig det. Sedan så är de många medium som blandar arbetssätten och har både andekontakt och kombinerar detta med att läsa av klienten. Men då tycker jag själv att det är viktigt att man som medium berättar detta och när det blir avläsning och vägledning säger att detta är inte anden som säger detta utan det är vad jag får fram intuitions mässig. Jag förstår att detta blir väldigt förvirrande eftersom ett medium säger en sak och ett annat medium säger ngt helt annat. Så även viktigt att veta det finns ingen på jorden som vet exakt hur det fungerar. Utan vi har alla olika upplevelser och erfarenheter. Min sanning behöver inte vara ett annat mediums sanning. Iris lärde oss att hitta våra verktyg att arbeta på och de kan vara olika för olika medium. Men att det alltid är otroligt viktigt att berätta vilket arbets sätt vi arbetar med och att vi skulle ge konkreta bevis på andens närvaro när vi säger att vi har en andekontakt och förmedlar andens ord och göra skillnad på när vi läser av intuitionsmässigt. Sedan så är vi alla individuella mäniskor och fungera olika som personer liksom vi fungerar olika medialt och kanske arbetar olika. Så jag hoppas detta kan reda ut begreppen för dig något. Men du kommer säkert få svar från andra som upplever det annorlunda. Jag förmedlar mina egna upplevelser och erfarenhet och det behöver inte vara det samma för någon annan. Lasse

Isolda
2013-05-05 22:44
#8

Det hade varit bra om det funnits någon slags kontroll på att det ett medium får lära sig verkligen efterlevs. Det måste ju ställa till det för er alla i branschen om någon luras? Du behöver inte svara på det, förstår att det måste vara så. Trist.

Vad jag tänker på nu är det här med att läsa av med sin intuition. Räknas det som ett medialt arbetssätt alls? Det gör mig förvånad i sån fall. 🤔 Jag kanske missförstår bara.

Förstått att alla har lite olika åsikter om allt det här men tycker du gett bra svar. Nu vet jag att jag inte ska ge svaren till mediumet, precis som jag trodde. Låter som att du har lång erfarenhet och är ödmjuk. Inte bara påklistrat. Det uppskattar jag.  Är det som du beskriver det så är det enligt mina förväntningar.
Stort tack för att du tagit dig tid att svara 🌺

tarotlasse
2013-05-06 00:18
#9

Jo visst räknas Intuitions läsning som medialt arbete  det som jag kallar mediial vägledning,

jag anväbder mig ofta av intuitions läsning när jag spår och använder tarotkorten  som hjälpmedel men det fungerar precis lilika bra utan några hjälpmedel man kan säga att när jag arb arbetat med min egen intuition så vi alla har ju en själ och  en egen ande som är bunden till vår egna fysksia kropp  att kuna kommunicera med vår egen själ anden  kan ge precis lika mycket om inte mer information när man läser av ngn och då behäver du inte ha t.ex din klients pappa med även om mediumet på står det . DET är där jag anser det blir fel när medium påstår att de har en viss ande med sig och inte har det och då oftast inte kan berätta speciellt mycket om anden den påstår sig ha med men däremot kan den beskriva sittern på en grymt klockrent sätt  ,men  det helt utan att en ande är med det är helt ok att arbeta på detta sättet  om man är ärlig att säga detta en att påstå att en ande säger det  för det finns  ingen närvaro av en avliden  ande om man läser av med sin ituition, Men otrolig infromation kan du få även med intuitions avläsning.

Lasse

Skogshumblan
2013-05-06 10:56
#10

Jag kan bara rekommendera Gilla som fanns här inne på iFokus innan. Hon gjorde en stor stjärna åt mig och det hon såg har stämt på pricken, även om det har diffat i tid. Men sånt är ju vanligt. Jag vet inte om man kan googla på hennes riktiga namn eller söka henne på FB men som sagt, hon var ruggigt bra! I skåne finns Benny Rosengren och Tarotlasse du håller väl,till i Skåne?!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: