Hur visste jag?
Hejsan!
Igår hände en liten märklig sak som förvånade mig.
Jag har alltid varit intresserad utav andlighet och har alltid trott på att det finns något mer än det vi kan se med blotta ögat. Är rätt känslig.
Eftersom intresset till andra sidan finns så gick jag för första gången på en helkväll med likasinnade. Vi började meditera. Jag har gjort det tidigare men på grund av rädslan har jag inte kunnat slappna av till hundra procent, vilket jag kunde igår. Det var en mäktig upplevelse och tårarna rann. Sedan skulle de som gått kursen ett flertal gånger hålla korta sittningar med oss nybörjare. Kvinnan som höll sittningen med mig fick kontakt med min mormor. När hon var klar fick vi direktiv att byta, nu var det jag som skulle "läsa av."
Jag ville vägra för jag kunde verkligen inte. Jag förstod inte hur JAG skulle kunna göra en sådan sak. Jag berättade för kursledaren att jag inte ville göra det för att jag saknar kunskapen men hon bad mig att försöka. Hon sa "Om du tittar på henne och tänker att hon är ett hus, hur skulle du beskriva det då?"
Jag blev så frustrerad för jag tänkte verkligen att jag saknade denna kunskap men jag ville inte vara besvärlig så jag började beskriva ett hus som jag "målat" upp inom mig. Jag berättade att jag såg ett litet litet hus, avsides. Jag berättade att jag såg stora träd mot en himmel och att jag trodde att hon bodde precis utanför en skog.
Detta kändes löjligt för jag satt ju och hittade på, jag ville inte fortsätta men hon bad mig att fortsätta och beskriva insidan.
Jag fortsatte och berättade att jag såg en trasmatta med fransar i köket vid köksbänken. Skåpluckorna var utav blått trä, ljusblått. Köket var litet och gammalt. Från 40-talet. Sedan sa jag att jag fick en känsla av att hon bodde helt själv, utan partner. Här satte jag sedan stopp. Det kändes löjligt. Sedan hör jag henne säga att jag hade alla rätt. Hon bor i ett litet hus avsides, skogen ligger precis i närheten (en husrad ligger emellan.) Den där trasmattan ligger i köket, skåpluckorna är blåa, köket var väldigt litet och hon bor ensam.
Nu till min fråga, vem/hur/var fick jag denna information ifrån? Jag trodde att jag satt och hittade på när jag beskrev denna bild "jag själv" målat upp. Jag blev otroligt chockad när hon berättade att jag hade alla rätt och jag vill hemskt gärna utvecklas.
Hur tycker ni att jag skall gå tillväga nu?
Förlåt för en väldigt lång text!
Tack =)
Vi har ju flera vägledare / andar som hjälper oss på olika sätt. Våra vägledare kan söka fram svar åt oss med hjälp av andra vägledare / andar. En av dina vägledare kan har frågat kvinnans vägledare som du skulle beskriva hur hon bode som. Hennes vägledare sade infon som du fick till dig till din vägledare sedan så gav han den infon till dig som du fick som bilder i huvudet o känslor🙂
Ny dag nya möjligheter
#0 Vem läste du av? Kursledaren eller mormor?
Du går vidare genom att öva öva öva.. Ta Avläsningstråden här på forumet och testa avläsa folk som vill. Det var så jag upptäckte att jag med kan göra det. Du kan testa om du vill ha svar på en speciell fråga om nån bara att fråga tex "vad jobbar denna människa med" så kommer det nog upp bilder eller ord eller så vet du bara. Men kom ihåg att man ska inte avläsa folk utan deras tillåtelse :)
☮ and ❤ among each other ✿
Inte för att vara sån, men har du varit hem till henne?
#4 Har du läst TS text? 🤔
#2 Varken eller! 😃 Det var en annan kursdeltagare hon läste av. Mormor är "på andra sidan" förresten.
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
#5 Ja fast du kanske inte riktigt förstod innebörden av det jag skrev…dvs hon kan säga att vad som helst stämmer eftersom TS inte varit det ;)
#7 Jag läser texten som att hon inte alls varit hemma hos kvinnan hon känner av "Nu till min fråga, vem/hur/var fick jag denna information ifrån? Jag trodde att jag satt och hittade på när jag beskrev denna bild "jag själv" målat upp. Jag blev otroligt chockad när hon berättade att jag hade alla rätt "
#8 Ja precis så. Hon har aldrig varit hemma hos henne. Hon kan alltså omöjligen veta om hon ens varit i närheten av att gissa rätt. Tex skulle du kunna försöka gissa hur jag bor, vad du än gissar skulle jag kunna säga att du har alla rätt och eftersom du inte har varit hos mig kan du omöjligen veta om något var rätt eller fel. Förstår du nu vad jag menar?
#10 Okej, då är jag med. Såna här övningar förutsätter att man kan lita på varandra och att man ger ärlig respons. Det skulle vara svårt annars.