Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: upplevelser
Läst 7494 ggr
lamadrina
3

förföljd av kråka

jag gick nyss hem från ett ställe i malmö. när jag går vid parken, får en kråka syn på mig och flyger o hoppar på marken och mellan grenarna, för att följa mig. hela tiden var den vid min sida inte längre ifrån än 1,5 m, under en lång sträcka, ca 60-70 m. jag stannade ofta och vi såg varandra i ögonen.

det kändes som att den ville säga mig något. att den ville något. jag hade min hund med mig men den brydde sig inte om han alls.

jag hittAR inget på nätet nar det gäller detta. det står om kråkor i drömmar, men detta ar ju ingen dröm.

är det någon som har lite mer kunskap om detta så snälla skriv här, vill veta.

Joppo
2

Den kanske var hungrig? Det brukar ju finnas tama fåglar inne i städerna som är vana att få mat av människor och därför uppträder oskyggt.

lamadrina
2

klart jag tankte sa ocksa. men nu fick jag en stark kansla av att det inte  var darfor den foljde efter sa jag skrev har.

krakor star for bla kraft inom mytologin sa vill veta om det har ngn spec betydelse nar den foljer en….

har en trasig data sa ursakta stavningen

saur
6

Min tanke är att han kanske bara tyckte du verka intressant och ville kolla vart du var på väg en stund.
Kråkor är mycket smarta, och jag har sett dem göra konstigare saker än så!

Om jag var du skulle jag ta det som en komplimang, en kråkkompis är det inget fel på!

Denna kommentar har tagits bort.
[Litenklen]
6
  • Vi undanber oss ironi eller förlöjligande av andra medlemmar
  • Vi respekterar varandra och våra olika åsikter
  • Vi undanber oss kränkande/nedlåtande inlägg till/om annan medlem
  • Moderators förbehåller sig rätten att avgöra när en varning eller ett skrivförbud bör delas ut. Detsamma gäller kommentarer som vi anser inte vara lämpliga eller som inte tillför något i diskussionerna, dessa blir borttagna. Allt sådant meddelas i respektive tråd.

Tre otrevliga inlägg på raken ger Litenklen skrivförbud enligt ovanstående regler//amandla

Timmorn
4

Skulle säga samma som de tidigare, oftast är kråkor oerhört smarta men också nyfikna och ack så retsamma djur. Så de brukar tycka om att följa efter folk, eller katter. Har en tjejkompis vars katt var sååå sur för det var en kråka eller tusan var det en skata… iaf så började de retas och kraxa och nästan picka efter honom och alltid när han vända på sig för att ta dom så hade dom hunnit flyga iväg. Han var så jäklans sur på dom

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Procat
6

Så här på våren har kråkorna byggt sina bon och har ägg i sina bon och snart ska de väl ha ungar också. De är oroliga för sina nästen och därför kan de följa människor o djur. Om en kråka/skata följer dig på våren/sommaren, det bästa är att avlägsna sig snabbt och låta dom ta hand om sina ägg/ungar i lugn o ro. Detsamma gället måsar.

Amandla
6

#10 Frågan är helt berättigad här eftersom TS undrar vad kråkan kan betyda, dvs vad tecknet kråka står för. Sök på Tecken här om du vill veta mer om just det. Hade TS velat veta mer om kråkors beteende så hade hon säkerligen ställt frågan på annat ställe.

blessingstoyou
4

#0 Får gratulera till din upplevelse. Måste känts lite speciellt att få en "kråkkompis" med på promenaden.

Kråkor brukar anses vara budbärare mellan världarna. Lite läsning som du kanske kan ha glädje av:

http://www.birdclan.org/crow.html

Amandla
9

#15 Har du läst sajtens regler? Där står bland annat: "Övernaturligt vänder sig till troende och övertygade om andevärldens existens, samt ett liv efter detta. Det innebär att man (i första hand) söker tips och råd inom sajtens ämne eftersom man har valt att söka sig hit." Alltså är det helt i sin ordning att TS ställer sin fråga här, om du har svar på hennes fråga så är du naturligtvis välkommen att svara, annars ber jag dig nu att lämna tråden eftersom den inte ska söndertrasas av ifrågasättanden och prat om Skrock. 

Choklad
5

# 0

Kråkan är ett sändebud från andevärlden, de flesta fåglar är visserligen det, men just kråkan sägs ha en särskild förbindelse med andar och de världar där de finns. Kanske du har någon som finns på andra sidan som ville visa att h*n finns med dig?

Kråkan står också för listighet, anpassningsförmåga och att ha en väldigt stark familje/klansammanhållning.

Utållighet, att försvara de som är i gruppen/familjen..

Kanske du ska använda dig av just dessa egenskaper nu? Och du är ju inte ensam, kråkans ande är hos dig😉

och kråkan tycker ju om allt som glänser.

U R us

ALPHIRA
3

Hej Choklad, men är det inte SKATAN som tycker om allt som glänser…

lamadrina
4

hej igen

ja jag skrev har for jag ville veta betydelsen
, inte krakans beteende el skeptikers asikter.

jag har nu fatt svar pa min fraga av amandla, blessingforyou och choklad.

in sambo berattade om nar han var liten och hans syster nyss hade gatt bort, han taltade med en kompis pa garden och vaknade av  att det satt en kraka pa hans fot. och jag har familj och vanner som har gatt bort som stod mej nara. jag ar overtygad om att detta inte bara var en nyfiken kraka. 

sa tack for dom bra svaren jag fick

lamadrina
5

kom nyss pa en sak. for ca en veckas sen, gick jag och min hund fran affaren. fick syn pa en valdigt skadad kraka, sprang fram till den och satte mej vid den, tog bara ett par sek sa dog den. min sambo kom ner o blev irriterad varfor jag hade ringt han o bett han skynda sej ner, han trodde det hade hant mej el hunden nagot. jag blev sa arg, att han inte brydde sej. jag la krakan vid en buske.

nagra dagar senare stod jag vid ett overgangsstalle, pa andra sidan stod mikael wiehe. vi sag pa varandra och halsade nar i mottes.

ytterligare nagra dagar efter det, hander detta med den har krakan som foljde mej. bara nagra meter fran overgangsstallet jag motte han mikael pa. kom nyss pa att han gjort en lat som heter flickan och krakan…

laste texten och blev sorgsen. det maste ha en mening. att allt hande pa bara en v tid

Choklad
2

# 18

de flesta kråkfåglar (skatan, korpen, kraåkan etc..) tycker om det som glänser och ofta tror man att de är tjuvaktiga för de "stjäler" gärna smycken om de kan och tar det med sig hem till sitt bo)

U R us

ALPHIRA
2

#21 Hej Choklad. Jag är säkert dåligt påläst. Kan tänka mig att alla kråkfåglar är er eller mindre tjuvaktiga.

[Ravenna]
6

Kråkfåglar har ett oförtjänt dålig rykte som "tjuvar" och skatan är nog den som de flesta tänker på i första hand.

Men i deras värld existerar inte sådant, det är bara människor som kan se en kråkfågel som "tjuvaktig". Kan det vara för att människor själva gillar glittriga, blanka och vackra saker och på det viset är lite lika kråkfåglar? ;-)

Kråkfåglar är oerhört intelligenta och vackra djur…deras rykte borde få ett uppsving, tycker jag.

Choklad
3

jo jag menar inte att de är tjuvaktiga, de vet ju inte vad det är..men vi människor uppfattar dem ibland som så…det är ju bara som de helt enkelt tycker om "glitter" och det finns inget som begrepp som tjuveri i djurens värld..bara utifrån människans.

😉

U R us

Ammijo
7

Jag tror det är mycket möjligt att kråkan ville säga dig något! Fåglar är ju som sagt ofta en länk mellan oss och andra sidan. Har själv haft en oförklarlig upplevelse med en koltrast här:

http://silvertradenloa.blogg.se/2011/august/var-det-en-halsning.html#comment

Har hört många som berättat att de fått Tecken från andra sidan via fåglar. Margit Sandemo skriver om fåglar som budbärare i sin bok "Vi är inte ensamma" 

http://silvertradenloa.blogg.se/