Uppgjort?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag hittade det här klippet på en annan sajt och ville höra med er vad ni tror och tycker:
Är det uppgjort eller på riktigt?
Vilka knep finns det?
1. Uppgjort
2. Pennorna som används är såpass kraftiga så att "kännaren" kan känna via pappret vad som är skrivet/målat
3. Han ser igenom tejpen (trots allt)
Mer?
Sajtvärd på Övernaturligt
Jag tror inte det är så fejk. Så där gör man ju när man avläser? Men om det är fejk så skulle jag satsa på att det är uppgjort eller att det är en liten glipa vid ögonen och näsan. Det brukar ju vara det när jag har satt på mig nått för ögonen.
☮ and ❤ among each other ✿
Först måste jag bara säga en sak… Ellen ÄR BÄST!!! <3 <3 LOVE HER :D
Haha, iaf…. Det är inte möjligt att han ser igenom tejpen.
Det måste vara något (tror jag) med att han rör på alla papperna.
Fast pennorna ser inte så kraftiga ut så är inte så himla säker.
Han kanske bara använde sig utav intuition :P Jag har verkligen ingen aning.
Personerna som tekna det. Lämna ifrån energi på pappret som han känner av. Han känner av det o kan se vad som ritats o veta vem som ritade det möjligen ? En teori bara men om det inte är uppgjort är det fränt i alla fall 🙂
Ny dag nya möjligheter
Eftersom jag tror på intuition/att man kan läsa av/känna in saker kan det vara mycket möjligt att det skulle fungera, men frågan är om han gör så? Eller om det finns någon annan teknik och i så fall vilken?
#4 Om han kunde samtidigt hantera sin fysiska kropp som han gör en astral resa så hade det kunnat förklara. Men låter lite avancerat o lång sökt när det finns andra förklaringar🙂
Ny dag nya möjligheter
Jag är nyfiken på hur det kan gå till, hur de gör. Hoppas någon kan klura ut det 🙂
Men vi (jag) är nyfikna på hur det kan gå till, men sådant är väl en yrkeshemlighet antar jag.
Det finns många (ej "övernaturliga") inslag där de använder teknik (istället).
#7 Om det inte är uppgjort på något sät och inte bara är intuition förmåga. Undra om han kan på något sätt genom hjälp ifrån andra sidan kan få bilder ifrån tekningarna direkt i huvudet? För det går ju på det sättet. Vore kul att veta hur det går tlll som. 🙂
Ny dag nya möjligheter
Det här är säkert ett vanligt "trick". Jag tror att han lärt sig att känna på själva pappret, att det är gjort (materialet alltså) på något speciellt sätt så att pennorna ändå går igenom.
Han håller dem också neråt.
Ja det finns mycket man kan få människor att tro.
Jag har sett ett par trolleri-shower (utan att nämna namn) men kom alldeles för nära scenen och det blev inte så imponerande. Men det här är något annat, alltså mer professionellt.
Då måste jag klura ut hur det går till. Sen har jag inte sett några klipp med Uri Geller. Visa gärna vilket du menar.
Jag tror ändå att han ser igenom tejpen, eller att ljuset ligger på teckningarna eftersom man håller upp dem i luften.
Den svarta åka_flygplans_masken kan han ha dragit ner lite snabbt och fint medan han tejpade över ögonen med en icke täckande tejp 🙂
"Om du vill och om jag får så kan jag gärna lägga upp fler klipp med bra mentalism"
Gör det 🙂
Jag har bara varit på trollerföreställningar, inget sådant här, men nu ska jag det.
Tror med det är lite så som Fjäril beskriver.
Han håller upp pappret…pappret avspeglar sej i lampor eller annat som han ser med tejpen för ögonen…som inte sitter tätt.
Tror inte det har med övernaturligt att göra det minsta…
Undra hur han gör vore intressant att veta
Kolla detta klipp http://www.youtube.com/watch?v=DC71CV6wWOU
Ny dag nya möjligheter
Här vet han hur en ska måla för färger innan han gör det,
Ny dag nya möjligheter
Vadan denna skepticism? Vad gör att just du inte tror han har övernaturliga krafter?
John. Jag kan vara skeptisk till mycket.Jag har sett ett sådant trick en gång men kommer inte ihåg hur han gjorde.
Jag undra hur han gör klippen jag lade upp. Känns som han på något sätt leder tanken så dom gör som han vill eller något. 🙂
Ny dag nya möjligheter
Ja man får vara skeptisk även fast man är troende :P jag slutar tro på mina egna upplevelser hela tiden.. sen börjar jag tro smått i hemlighet igen ^^
#26 Jag sade inte att jag vet, Sade att det känns som 🙂 Är inget fel hur han gör det som. 🙂
Ny dag nya möjligheter
Jag kan försöka mig på det där (får väl öva lite först, haha) men de som vet vad jag tror på, vet också att jag sällan testar saker på andra, eller hur ska man säga, öppet talar om "övernaturliga" förmågor - men desto roligare kanske 🙂
Du skulle nästan ha små Youtube-klipp på din sida, men man lär sig väl antar jag.
Ja vem vet 🙂
#39 det där tricket vill jag testa! Men det blir pinsamt om dom väljer nån annan färg..jag hade valt grön tex.
Milky,
Jag vet inte, men vi människor har ju "invanda" mönster och han frågar vilken rad de vill börja med, 1,2,3,4. På något sätt kanske vi väljer den sistnämnda och sedan fortsätter det bara. Jag tror också det handlar lite om hur de står placerade (kvinnorna som deltar i hans uppvisning). När han ( i juryn) sedan byter bort nummer 11 mot nummer 4 står kvinnan med den portföljen lite längre åt höger än alla andra (eller så råkade det bara bli så).
Detta är nog mer ett "förutbestämt" trick och handlar inte om att veta/läsa tankar.
Det handlar inte om vilken färg man använder på pennan också, som kan påverka? Blå penna?

#39. Tack för länken, onekligen intressant!
#49 nej det gjorde jag inte …jag är för trött för att läsa men jag klickar väl på den nu då :P
Jag är alldeles såld nu på att luska ut hur de gör (eller hur han gör) dessa tricks.
Jag tittade på samma uppvisning som när han var hos Ellen, fast detta visades på America`s got talent.
Där tror jag Eric Dittelman trycker upp skyddet lite (sova_på_flygplan-skyddet), samt att han ser igenom tejpen. Varför ska de just hålla bilderna ovanför hans huvud med strålkastarna riktade mot ett ljust (tunt) papper där deltagarna använt en svart penna?
Hos Ellen ser man att han har en liten liten öppning strax ovanför nästippen och när han ska prata bort publiken om att vissa tror att han har känsliga fingrar (och så vidare) lyfter han på bladen (alla tre) och hinner då snabbt (som ögat) snappa upp vad som är målat.
#49,
Jo jag läste, tänkte bara om det hade någon betydelse också. Vet att det finns någon sådan (enklare) variant 🙂
#39 Bra sida! Jag gillade speciellt att det fanns filmklipp!
#46 Jo det var ju det jag menade. Alltså att det är förutbestämt. Att han leder deras tanke dittåt inte läser den. 🙂 Ett tanke trick alltså eller vad man ska kalla det för 🙂 Var därför jag skrev leder tanken ditt i inlägg #24 🙂
Ny dag nya möjligheter
#54 Har du liknande youtube exempel på detta får du gärna lägga upp. Sådant här är riktigt roligt att se. 🙂
Ny dag nya möjligheter