Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterifokussajten
Läst 1718 ggr
onatima
0

Tack för mig!

Nu lämnar jag detta forum!

Jag blev rekommenderad hit i våras av en kär vän som fortfarande finns härinne.

Jag känner ingen kärlek härinne. Jag känner ingen bra stämning. Jag känner mig faktiskt mobbad för första gången i mitt liv!  Har till och med fått tillsägelse från ägaren om mitt inlägg till Lightseeker. Nu har jag och Lightseeker privat ordnat upp detta och mellan oss finns inga oklarheter, inga negativa känslor.

Jag trodde att jag möjligtvis kunde medverka med mina erfarenheter och min kunskap, att bidra till olika frågeställningar, tankar och funderingar kring ämnet "Övernaturligt". Men det rör sig väldigt mycket här inne om påhopp och tjafs. Sakfrågorna hamnar för mycket i skymundan.

Det är kallt härinne och jag trivs inte här! Så därför avslutar jag mitt medlemskap men inte förrän ikväll. Om någon vill kontakta mig så går det bra! Innan jag lägger mig ikväll tar jag bort mig.

Onatima/Gilla

Elisabeth-J
0

Men snälla du, det är väl ingen som har mobbat dig här! Jag skrev ett pm om en påminnelse om reglerna vilket jag har gjort till andra också, det var inte på något sätt illa menat, så det har du missuppfattat. Just nu pågår det diskussioner om vad som är rätt eller fel. Alla kan vi göra misstag och fel. Efter ett annat pm så kunde jag också se vissa inlägg ur en annan synvinkel, det är lätt att tolka fel. Det viktiga är nog att man tänker efter innan man publicerar ett inlägg och när man läser så bör man tänka efter om det menas som man tror, annars kan man fråga om personen menar som man tror eller känner. Just nu är det en stämning härinne i vissa trådar som inte kanske är så kärleksfullt men allt är inte alltid solsken även om man hoppas det. Man kan då välja själv om man vill läsa och skriva där, annars kan man välja bara dem positiva trådarna.   

Det är tråkigt att du känner som du gör.

Kram / Elisabeth

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

zeretki
0

Jag ser inte att du blivit mobbad för att du blev tillsagd när du uttrycker dig otrevligt mot Lightseeker. Det ju jättebra att du ordnade upp det med henne. Det var ju det som var meningen, att ordna det privat. :)

Jimmy-Ottossn
0

jag tycker forumet i det stora hela är ett mycket trevligt forum!

ibland finns det lite negativare inlägg men man får inte dra alla över samma kant!

i ett forum diskuterar man, där kommer man möta alla sorters kritik och människor vilket är lite meningen med ett forum, men jag önskar ibland att en del kunde vara lite positivare emot varandra men jag gillar forumet i det stora hela!

Och sajtvärdarna gör ett kanon bra jobb tycker jagFlört

melia
0

Jag tycker det här forumet är jätte varmt och fyllt med kärlek Glad Jag kanske har missat något, men det enda jag vet om är ju det där tjafset i donationstråden och där var det ju du som skrev det första ironiska inlägget. Sen kan hända jag missat nåt, jag brukar välja att inte läsa "tjafs" i trådar, sånt känns bara jobbigt. Jag önskar dig all lycka och välgång om du väljer att hoppa ur forumet!

Tuva-Lena
0

Snälla Onatima, stanna kvar hos oss! Jag tycker dina inlägg har gett liv åt forumet och jag kan inte se att du på något sätt har trampat någon på tårna. Din kunskap och dina inlägg behövs för att nyansera frågeställningarna. Jag kommer att sakna dig om du hoppar av, något som jag hoppas att du överväger än en gång. Gråter

Kram,

Tuvstarr

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

JimJ
0

Det är lite sorgligt att läsa om att du vill lämna sajten. Jag tror inte det är någon här inne som har någonting emot dig, vi tycker alla om dig. Visst kan det bli missförstånd ibland, men det är bra om sådana reds ut. Jag tycker du gör ett kanon-jobb på sajten och vill mer än gärna ha dig kvar! Du är en god människa. :-)

Önskar dig en underbar dag,
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

galdra
0

Det är tråkigt att du tycker det är kallt härinne och att du inte känner kärlek och stämning och att du inte trivs….

Alla behövs med sina erfarenheter som du skriver,det är ett givande och tagande….Tjafset och påhoppen lär vi nog alla bidra med även i fortsättningen.Åsikterna går ofta isär-men man kan också lära utav det!

Kram till dig /Galdra

MariaJ
0

Jag tycker också det är synd om du ska lämna sajten.:-) Nu har ni ordnat upp allt, och det viktigaste är ju att man tar det steget som ni nu har gjort. :-) Vi kan alla göra misstag. Ingen är felfri. Det viktigtaste på ett forum för mig är, att alltid känna in och läsa igenom sitt inlägg, oavsett om man skriver åsikter, synpunkter, skapar trådar eller om man svarar på inlägg. Man behöver inte gå längre än till sig själv,,, hur vill jag själv bli bemött, eller hur skulle jag själv reagerat på detta inlägget om jag fick det !!

Vänligen // MJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Perla
0

onatima

Som du redan vet tycker jag också att du ska stanna kvar. Dina inlägg är uppfriskande klarsynta och du behövs lika mycket som alla andra här.

rosmarin90
0

Jättetrist att du ska lämna övernaturlligt. Jag har lärt mig mycket av att tillbringa tid på olika andliga forum. Jag har lärt mig att vara ödmjukare i mitt skrivande och inte tända till sådär som jag gjorde i början. Det skrivna ordet är annorlunda än det pratade ordet. Diskuterar man live ser man kroppsspråk och andra signaler. Dessutom tolkar vi ord väldigt olika. Är man lite taggad i en diskussion kan det bli så att man bara ser det man vill se i ett inlägg. Så kan det vara i vanliga IRLsamtal också. Men där är det lättare att omformulera sig och använda exempel och andra sätt att få fram det man vill.

Det som också händer är att ens känslor lyser igenom. Så skriver man i upprördhet kommer det även igenom texten. Andliga människor är ofta väldigt känsliga vilket komplicerar till det ytterligare. Så blir jag upprörd idag, väntar jag med att skriva. Stänger av datorn och återvänder när jag är lugnare. Läser igenom inläggen igen innan jag själv skriver.

Att vi tycker olika är befruktande, man får tänka till och kanske lär sig nya saker……men hårda debatter gillar jag inte. Det här forumet är ju till för att vi ska få nya insikter och nya vänner Skrattande

ljus Rose

SEViking
0

Lycka till i framtiden onatima

SEV

onatima
0

Jag sitter här och funderar nu om jag ska ge det hela en chans till då!

Det är väl så i alla förhållanden att det behövs lite "röra-om-i-grytan" för att det ska fungera. Och nu när jag ser att det faktiskt finns folk som vill jag ska stanna så ……….. det blir kanske svårt att lämna Gråter snyft!

Kram/Onatima

rosmarin90
0

klart du ska stanna Skrattande

Nu läste jag donationstråden och måste erkänna att jag undvikit att skriva i den. Dels har jag avvikande åsikter och dels är såna ämnen så brännbara---

Politik och religion är ju också såna som man bör undvika på en del tillställningar. Antar att det är ämnen som berör oss djupt som lätt flammar upp.

kram Rose

MariaJ
0

onatima

Att vilja vara kvar ska ju kännas bra för dig oavsett dessa inlägg som finns i tråden. Jag tycker att du ska du gå på din egen magkänsla.:-) Om det sen är så att det varit inlägg som man kanske ångrar i efterhand, så ska det ju inte hindra en från att vilja se framåt. Ännu en lärdom att ta med sig tycker jag..:-)

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

mamma_neo
0

Hejsan svejsan!

Klar du skall stanna.. Om du har en åsikt och du står för det e det ju helt ok…Men som jag många gånger gjort e att jag kunnat läsa ett inlägg.. Och sen skrivit och ändrat i det.. För jag vet att man reagerar ju på olika sätt och då kanske man ibland må tänka en och två ggr innan man publicerar sitt svar…

Men ge detta en changs till eller hur?? Kramen om //Åse….

Tuva-Lena
0

Jättebra onatima! :) Klart du skall stanna här hos oss. Har själv gjort ett par klavertramp, men "förlåt" är ett bra ord som har en direkt läkande effekt. :) Och sen ett jättebra ordspråk: "Låt aldrig solen gå ner över din vrede". Allting fixar sig! Flört

storkenflyger
0

Gör som jag gjorde strax efter jag gått med här Jag gick inte in här på ca en vecka Nu gjorde jag det av helt andra anledningar än du Sen efter en vecka smög jag mig in här igen och sen har jag stannat Vad du än väljer för det är endast du och ingen annan som kan ta det beslutet Så önskar jag dig lycka till Kram

dilba
0

#13, det vore ju jätte spännande att få höra din åsikt om donation…även om jag kanske inte kommer att hålla med dig så är det alltid intressant att höra båda sidor.

Cherokee
0

Snälla tänk efter först inna du lämnar forumt.
Du kanske inte kände dig bra, och då kanske man känner sig mer känslig och inte så stark. Då får man den här känslan.
Tänk mer positiv, så att du finner mer ro och får trygghet.
Och få tillit till detta forum. Lägg detta bakom dig och prova igen om du känner lika dant.

Kram Elisabet

rosmarin90
0

#18# jag kanske skriver nåt när jag har samlat tankarna och har mer tid. Som alla etiska frågor är det komplicerat. Kan väl säga så mycket som att jag inte donerar…

ljus Rose

onatima
0

Ja, jag bestämmer mig för att stanna. Nu har jag ju fått så många puffar i ryggen *ler*

Och min magkänsla säger mig att stanna kvar och ge det hela en ny chans. Kanske det blir som någon sa här, att jag tar en liten paus och sedan kommer smygandes tillbaka, fast jag är ganska dålig på att smyga *fniss*.

Tack för support!

Godnatt och suss gott alla!/ Kram Onatima

Efeera
0

Mmm slippa med ros.. kära du vilken dag, hvilken kraft till dig och nu du läs allt ovan och värm dig, se -det finns inga naturens misstag ~ varma kramar´

Daydreams
0

Jag tycker stämningen här är oerhört varm och jag gillar väldigt mycket människor här. Men Onatima, många av dina inlägg har jag upplevt som otrevliga och snudd på elaka ibland.

Ibland kanske man måste se till sig själv först och vad man behöver ändra innan man försöker ändra alla andra.

Perla
0

# 23

"Ibland kanske man måste se till sig själv först och vad man behöver ändra innan man försöker ändra alla andra." 

Klokt skrivet eftersom den ENDA som man har möjlighet att förändra är sig själv vilket iofs kan vara nog så jobbigt och skrämmande. :)

onatima
0

Tack för den passningen! Den kom precis rätt lägligt när jag började känna av att det fanns kanske en värme här inne trots allt. Jättebussigt av dig!

Men en sak ska du ha klart för dig;

Jag har inte för avsikt att ändra på någon annan än mig själv, inte någon här inne. Det var därför jag valde att lämna gruppen.

Jag är 60 år och gammal nog att veta vilka fel och brister jag har samt att arbeta på dessa. Ingen är perfekt, inte ens du! Du är 29 år och har fortfarande väldigt mycket att lära av livet.

Tack ska du ha! Nu vet jag att jag ska lämna denna grupp! Du har övertygat mig! Lev väl!

Denna kommentar har tagits bort.
dilba
0

Men onatima…du kan väl inte lämna forumet pga att du får en passning! Man ska inte ha så ömma tår!  hehe och faktum är att ditt svar till daydreams var tämligen syrligt… visserligen såriktade hon denna visdom mot dig men det var kloka ord och gäller för oss alla.

dilba
0

oavsett hennes ringa ålder får jag tillägga…

Helleh
0

Onatima, jag tycker du ska vara kvar, trots att jag inte läst så mkt av dina inlägg. Jag är ju rätt ny här, men det är lätt att text misstolkas. Jag har själv varit med om det många ggr, både att jag misstolkat & att andra misstolkat min text.

Sen händer det att man kke varit mindre glad när man skrivit eller trött & då kan det bli lite värre än menat. Sen kan man heller inte alltid hålla med om allt med alla.

Jag vet inte vad detta handlade om, men ni har rett ut det vad jag förstod & det är himla bra  :)

kram :)

onatima
0

Passningar kan jag ta, men denna kom väldigt olägligt. Jag tillbringade hela dagen igår med att skriva till olika personer och prata om min situation här. Jag vet att jag tagit i ibland och jag vet också orsaken till detta, vilket jag har förklarat privat. Detta behövde jag verkligen inte.

Visst, det var visa ord, men helt felriktade. Det gäller också att rikta visa ord rätt, för gör man inte detta så kan de ställa till mer skada än nytta!

galdra
0

Men faktum är ju att du skrivit precis vad du känner om oss härinne och forumet.Kallt och kärlekslöst…..Och e man 29 år kan man ändå ha mycket visdom i sig.Det gäller att lära sig lyssna på varandra och framförallt att lära sig ödmjukhet.

zeretki
0

Jag vet att goda råd ses med oblida ögon av vissa, men kan vi kanske släppa denna tråd nu och om någon har något dom vill säga till onatima så tycker jag det kan ske privat? :)

Jag förstår att man reagerar på såna här inlägg, det gör jag också. Men som sagt var, det är kanske bättre att diskutera det privat? Det är redan illa nog som det är.

onatima
0

Precis! Det gick väldigt mycket energi och tankar åt igår. Det finns inget otalt mellan mig och någon härinne. Den enda person som jag direkt "hängde ut" här var Lightseeker. Hon och jag har pratat väldigt mycket och det finns ingenting oklart mellan oss. Vi till och med hittade varandra i denna röran!

Jag har också pratat med Elisabeth och sagt att jag ville ge det hela en chans och stryka ett streck över det som varit, speciellt donationstråden som egentligen var där jag spydde ut lite galla. För övrigt har jag inte varit elak.

Och som sagt, detta var fel läge av Daydreams. Helt fel! Hoppas att hon också lär något av detta!

Nu åker jag till stranden!

Kram till dig zeretki!

zeretki
0

Ja, uppmaningen om att ta det privat gällde även dig. ;)

[Lady-Oona]
0

Jamen hallå…andligheten sitter i hjärtat och inte i huvudet….andligheten i var och ens inre borde stå över ordval, stolpskott, små rara inlägg och stickiga repliker….och detta eviga trams med att lämna forum hit och dit…. jag är med lite överallt och det finns alltid ett par stycket medlemmar som ska lämna när det börjar hetta till och sedan vänta in ifall men blir flirtad tillbaka…egot behöver sig en lite socketstrut då och då…tänk så mänskligt. Sedan hur gammal man är…vad har det med saken att göra…..inte då …..andligheten, sunda förnuftet, kärlek, med mera står inte i ID-handligen utan ligger i helt andra handligar…hjärtats väg så att säga. Ålder berättar inte ett dugg om vem man är eller vad man kan/vet, tycker sig har rätt till osv.  enligt mej.

Om nu någon känner sig illa behandlad av någon annan…så är det två om saken …..den strörsta andliga egenskap som finns är RESPEKT och TOLERANS, det är ord som det påpekas om i de flesta system av andlig kärlek.

Puss på er därute och njut av Livet, det är en gåva.

Elisabeth-J
0

#35 Jag kan inte heller förstå vad ålder har med kunskap eller förnuft att göra. En ung person kan ha väldigt mycket av det likaså en äldre person kan ha lite av det och tvärtom. Åldern har väl ingen betydelse! Alla har vi våra egenskaper och kunskaper som vi kan lära av varandra oavsett ålder =)

Elisabeth 

Tuva-Lena
0

#35 Vilket uppfriskande inlägg! :)

MariaJ
0

#35.. Har läst länge nu, men efter Lady-Ooan´s inlägg så måste jag bara le:-)  :-) :-) Vilken fantastiskt tolkning av hela tråden.

Jag håller med dig ! :-)

#36 Ålderna har för mig inte ng betydelse. Finns ju gamla själar i unga kroppar, med otroligt mycket visdom och kunskap. :-)

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

[Lady-Oona]
0

Livet är alldeles för värdefullt , fantastisk och ljuvligt för att haka upp sig på småsaker…..visst är det härligt #35, 36, 37, 38..oj här gav jag visst mej själv en dusör också…..äh det får stå kvar…..för om jag inte tycker om mej själv hur ska någon annan kunna göra det då…så jag tycker om er, jag tycker om mej och ni tycker om både ock…precis som jag…då kan det väl inte bli tokigt, tack för härlig respons Glad på det jag skrev…

Idag har jag sol i Kungsör, Cool nyss hemkommen från Öland där var det oxå sol å så har jag gått ner 4 kilo och är alldeles totalt hejdlöst nyförälskad Kyss. i världens underbaraste man…önskar er alla lycka mycket av allt detta underbara.

Ha det gott därute…Kramar

lightseeker
0

Jag tycker att det känns litet obehagligt när jag blir omtalad hela tiden med att vi har klarat upp det och att det finns ingenting oklart mellan oss.

Jo, det finns oklara saker och jag bjuder till, med det jag kan, för att få en förklaring, som jag kan förstå och gå vidare med.

För att man skall kunna gå vidare med en bekantskap/relation så krävs det att en tillit byggs upp. DET jobbar JAG med. Jag kan inte prata för den andre och jag vill inte att någon annan pratar för mig, ang. hur det är för mig. Jag vet min avsikt med vad jag känner och gör, men jag kan aldrig gå i god för eller veta någonting om den andre personens avsikter. Det är min gräns och gör att jag känner mig nödgad att säga ifrån.

Och genom denna diskussion så kommer vi återigen in på hur det är för oss som HAR varit utsatta för sexuella övergrepp…. Medium är ju en yrkesgrupp, precis som alla andra, som också behöver tränas i hur man bemöter människor. Det är ingenting som är medfött och man bara kan av ohejdad vana. (även jag snavar ofta och då är det skönt att ha vänner som kan påminna mig om mina gränsövertrampningar)

Att vara en människa innebär att man ständigt lär sig, om man önskar det. Att vi alla gör fel är mänskligt, när jag har kraft så kan jag se det lilla barnet bakom ett dåligt val och sträcka ut mig mot det och tala om för personen att det finns en anledning till varför den känner som den gör och att svaren finns inom den personen, ofta att finna i barndomen.

Kom ihåg att denna sidan är en träning för alla som är här. Även de som av någon anledning, väljer att bara läsa och inte göra några inlägg. Man får själv ställa frågorna till sitt inre väsen, vad det är som får en att: gå igång, vara passiv, gå in i försvar, agera ut, känna medkänsla, ta avstånd. Vi har alla en historia, som ofta går igång, när dylikt händer.

Så om du har lust, så sätt dig ner i stillhet, lägg händerna på magen och andas lugnt, ställ frågorna till ditt inre, vad det är för upplevelser som får dig att agera/inte agera som du gör.

galdra
0

Grattis #39 till din förälskelse och ett  Lycka till-man blir verkligen glad av dina inlägg,tack

Kram/Galdra

MariaJ
0

#40 lightseeker

Visst lär vi oss hela tiden :-) Alltid !!  /// Vänligen MariaJ

Carpe Diem

Maria Johnsson

SEViking
0

#40 Om någon skriver att "vi har inga oklarheter, dom har vi klarat upp" så betyder det ju inte att dom trampar på dig, det betyder förmodligen att ENLIGT DERAS UPPFATTNING så är det uppklarat. Dom lever alltså i den tron.

Sen du då, om du nu inte tycker det är "uppklarat" varför skriver du då inte det TILL DEN DET BERÖR, så slipper denne leva i villfarelsen att allt är okej.

Som du nu skriver så är det tvetydigt, inte själva budskapet, men VEM som det inte är uppklarat med kanske inte framgår och då inte heller kan adresseras till rätt person.

Ser du detta som ett påhopp så är det upp till dig, jag menar bara att säga min mening, och detta i all välmening, och då samtidigt kanske rätta till ett par frågetecken som ditt inlägg kan ha varit upphov till.

SEV

lightseeker
0

Jag har skrivit till onatima, flera gånger och hon till mig, även gällande detta sista nu. När det skrivs att det finns ingenting otalt mellan oss, då är det självklart onatimas uppfattning om hur det är, mellan oss, men min gräns är att ingen annan kan säga hur det är för mig, bara hur det är för den personen. Mellan oss finns inga oklarheter, sägs det av trådstartaren, hon kan ju säga hur HON uppfattar det, men inte prata för mig. Jag har inte varit tillfrågad, hur jag uppfattar det. Jag är inte färdig. Jag vart trampad på och känner mig inte färdig med denna händelsen.  Jag vill inte hela tiden behöva referera till min barndom, men det verkar som om det är det som kommer tillbaka hela tiden: jag håller på att träna på mina gränser och jag tycker absolut INTE om att någon talar för hur det är för mig, det vill jag kunna berätta själv. Jag vet att det är många fler än mig, som tycker att detta är superviktigt, men de flesta vågar inte säga någonting. SÅ nu är det mer som så, för mig, att det har blivit en helt annan grej av det hela. Detta som jag och onatima har haft en brevväxling om, som ni alla känner till, samt detta med att jag vill kunna säga var min gräns går, för : vad jag tycker, tänker, känner….. är det för rörigt nu, eller fattar någon vad jag avser, jag hoppas innerligt det.

SEViking
0

Det verkar som att du letar efter något att hänga upp dig på.

Om onatima säger att det är uppklarat så anser väl hon at det är så, vilket fall vad henne anbelangar, är du inte "färdig" med det så är det ju självklart upp till dig. Då får du väl be onatima rätta eller förtydliga sin uttalan om att det är avklarat till att stå avklarat vad henne anbelangar.

Men det är klart, då kan du ju finna i den meningen att hon "kör över" dig och vill avfärda ett ärende som du vill fortsätta diskutera i. Så, hur man än vänder sig har man röven bakåt.

JAG däremot, tycker att vi, "jag å du" lägger ner diskussionen om detta, för att för mig verkar det som att du vill ha ännu mer upprättelse, och du själv åsyftar ju till din uppväxt, kanske det ligger där, kanske du "blivit trampad" på tidigare så mycke att du nu vill ta rollen som att sitta högst. Jag vet ju inte, men nog verker det för mig så att du gärna hittar nåt att "mala vidare" i. DU vill bestämma slutskedet och eller när det ska vara klart å färdigppratat. 

Så mala vidare du, men gör det med onatima å släng inte ut någon text som kan gälle vem som du än haft en diskussion med på forumet, prata mer i klartext, då får du för det mesta svaren i klartext och av rätt peron.

SEV

RexPect
0

Här kommer lite visdom från vår nationalskald Tage Danielsson från en liten vessla som kikar lite på er ibland från en annan iFokus sajt:

"En droppe doppad i livets älv,
har inte kraft att flyta själv.
Så ställs så krav på varenda droppe,
"Hjälp till att hålla varandra oppe"

Till den som känner sig kränkt och stressad på forumet föreslår jag att stanna kvar, men kanske bara läsa och häng med i de olika trådarna under en period, inte skriva egna inlägg om man inte känner sig trygg i hur man blir bemött. Genom att iakttaga utan att själv delta är det lättare att känna av stämningarna utan att känna sig personligt påhoppad tror jag!

Tjipp!

[Hellas]
0

En liten stilla bedjan från mig, jag klarar nog inte av mer dålig energi, forumet svärmar över av grå sörja känns det som.
Svara inte på detta heller är ni gulliga i den här tråden, jag vill inte vara orsak till fler inlägg i denna tråd

Är det inte dax att avsluta denna tråd som ju ursprungligen handlar om att Onatima sagt farväl.
Fortsatt peppning till Onatima för er som vill kanske kan göras via PM till henne. Det är visserligen väldigt fin sammanslutning och diskussion men samtidigt sprider denna energi om vad som hänt och vems om sagt si eller så väldigt dålig karma över alla trådar. För min del känns det riktigt tungt i hela kroppen, som sirap så detta är inte bra oavsett hur välment detta än är.

Elisabeth-J
0

Jag kommer att låsa tråden nu.

Elisabeth 

Inlägget är låst för nya kommentarer