Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: intuitionsövningar
Läst 9393 ggr
Fjäril
0

Borttappat-Tråden

**Borttappat-Tråden

**Nu var det dags för en ny tråd. Här är den senaste. Kika gärna där för eventuella svar/frågor:

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/510a2783d4ebea4e2600773f-borttappat-traden?discussions-1

-----------

För er som söker ett bortsprunget djur eller något annat, så ber vi er lägga er fråga i den här tråden. Vi lämnar inga garantier för att ni får hjälp, men vi vill ge en möjlighet till både tränade medium och andra som vill hjälpa till.

Lycka till!!

(Tänk på att dem som tar sig tiden till att söka efter borttappade saker gör detta på sin fritid. Vi är tacksamma för ert engagemang!)

Tack Maikailoa och vargman för eran tid åt oss här på Övernaturligt! 🌺

Sajtvärd på Övernaturligt

Flöffo
0

Nu kommer jag här med värdens löjligaste inlägg. Söker mitt gosedjur, en liten blå-grå lemur som man kan sätta fast på saker. Den har stora ögon och huvud, liten kropp. Det är inte direkt värds viktigt men den betyder ganska mycket.

//Flöffo

BlueLily
0

Hej! Jag har nu åter igen lyckats tappa bort min skåpsnyckel i skolan. Den är liten, silvrig och liksom "fyrkantig" - ASSA står det på den och den leder till skåp 170.

Jag tror att den kan ha försvunnit i biblioteket i min skola men har letat - JÄTTE TACKSAM för svar SNARAST!

"I live in a world of fantasy, so keep your reality away from me."

MSH
6

Vi letar fortfarande efter vår kattflicka som försvann "spårlöst" den 3:e Juli 2012 i Kolmården (vårt landställe) Hon är liten med teckning, svart /rödbrun och vit. Hon var utan halsband när hon försvann. Vi har tidigare fått tips från allmänheten om att hon har setts vid olika ställen…. Lever hon? Kan man få någon beskrivning vart vi ska leta?

Otaku
0

Hejsan! I tisdags eftermiddag försvann min nyckelknippa. Senast jag såg den var under körlektionen i skolan. Jag hade lagt nycklarna på en stol då jag inte ville stå och hålla i dessa. När lektionen sedan var slut så var mina nycklar helt spårlöst försvunna.

Nyckelknippan består av två hemnycklar, en skåpnyckel, tre hänglåsnycklar, tvättstugenyckel och nyckel till min postlåda. Samtliga sitter fast på en nyckelknippa som ser ut som ett litet guldigt tränsbett.

Jag är jätte orolig då det kommer bli otroligt dyrt för mig att byta alla lås osv om jag inte hittar mina nycklar. Någon som kan "se" vart de kan vara?

Mvh en orolig Vinetta

Mvh Vinetta

Maikailoa
0

#1 skrivetav violet-pets 

!Nu kommer jag här med värdens löjligaste inlägg. Söker mitt gosedjur,!

Det kan vara så att en slank person med mörk hy har tagit den med sig. Verkar som att hon har gått förbi en bänk vid en gångväg, och på något vis är det relevant.

Maikailoa.

Otaku
2

Obs! Mina nycklar är upphittade! :D

Mvh Vinetta

linbam
0

Min 9 åring har tappat bort sin plånbok, svart med en gul snobben tryck på… Har letat sen före jul!!

Glad

[Mi-rand-a]
0

Har tappat bort min skåpnyckel till skolan, det är en mellanstor nyckel som är knuten runt en grön smal gummisnodd

Maikailoa
0

#2 skrivetav BlueLily 

"Hej! Jag har nu åter igen lyckats tappa bort min skåpsnyckel i skolan. "

Den kan finnas någonstans där det är nästan helt vitt, ett rum måhända, men det känns nästan som att där inte är något tak; Där är även en eller två personer med helt vita kläder.

Sedan tvärs över, på andra sidan, kanske man skall till inunder något; Där är som ett rött resår eller fjädrar eller liknande.

Maikailoa

Maikailoa
2

#3 skrivetav MSH 

"Vi letar fortfarande efter vår kattflicka"

Vad jag fick in nu var en katt med en skada i ansiktet, i pannan eller fram på ansiktet; Men den ligger på vad som verkar vara en soffa, så den borde vara omhändertagen.

Möjligt att de även har en ganska liten krullhårig hund där.

Smullis
0

Och vi letar fortfarande efter våran kattpojke! Om han lever nu är han 9-10 år, han är svart med en vit fläck på bröstet och har gula ögon. Huskatt. Med störst sannolikhet lever han inte då han varit försvunnen i snart 1 år, men även om så är fallet vill vi så hemskt gärna veta vad som hände. Kan vara värt att nämna, när vi ringde och anmälde katten försvunnen berättade polisen att det gjorts ytterligare 70 anmälningar på försvunna katter i vår kommun, och det på kort tid. Läskigt..

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

[Sol69]
0

Smullis jag vet inte om din katt lever än.

Men det jag direkt känner är att katter kan leva länge och att de kan komma tillbaka efter flera år. Det finns även katter som har hittat ett andra hem istället. 🙂

Så ge inte upp tanken på att han har det bra där han är. Men man saknar dem jätte mycket när de inte finns kvar i ens närhet längre😃

kram sol

kali
0

Sonen har tappat sin mobil en svart samsung galaxy S2  Nån som kan se vad som hände ?

Kali

Swadika
0

Jag har tappat bort en bok, boken heter "Biten" och är skriven av Kelley Armstrong. 

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Maikailoa
0

#7 skrivetav linbam 

"Min 9 åring har tappat bort sin plånbok"

Jo, det är inte uppenbart vad det är, men det verkar vara som en glipa inunder ett oformligt föremål som ligger ganska högt, inte huvudhöjd men näst intill. Det ligger på en yta och är kanske någon decimeter tjockt, och där verkar vara en glipa så att man kan få in handen. Kanske går det att lyfta på föremålet. Men jag är osäker på det, för det känns på något vis som en postlåda också.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#8 skrivetav Mi-rand-a 

"Har tappat bort min skåpnyckel till skolan"

Det verkar kunna finnas vid några "skulpturer" i brunt och kanske lite grönt, några fyrkantiga stänger som är krökta runt och lite tvärs över.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#13 skrivetav kali 

"Sonen har tappat sin mobil"

Hmm… vad jag ser där är som ett knippe på en stor "nyckelring" utav gråa brickor. Fyrkantiga gråa brickor, i storlek som spelkort, eller mobiltelefoner om man så vill. Bredvid detta knippet finns en person. Och när han ser bort åt hans vänster så är där ett mörkt område, så känns som en tunnel.

Maikailoa.

Maikailoa
1

#14 skrivetav Swadika 

"Jag har tappat bort en bok"

Då skall vi se, det verkar vara en plats med grönt golv, något begränsad, men ändå en öppen yta som man har framför sig; Till vänster finns det en röd "mobil", en sak som av böjt nät; och till höger visar det på skum, (förmodligen någonting som kan skumma).

Maikailoa.

Lonia
0

Efterlyser fortfarande min  mans presentkort på MQ på 1200 kr.. Dom ledtrådar jag fått hjälper mig inte tyvärr.. Så ser du nåt mer?

Lonia
0

Jag efterlyser mitt silverhalsband som ser ut som en rund ring, och på den står det Forever ´n ever.

Var kan jag ha lagt det?

hanna32
0

hej!!

efterlyser mina nycklar!!

Hade dom senast igår när jag kom hem så jag har inte tappat dom ute.

Men vart dom är nu vet jag inte har letat igenom lägenheten..

det är 2 nycklar med en blå portbricka på.

tacksam för all hjälp.

mvh Hanna

Frosstis
0

Jag letar efter min kameraladdare, man plockar ur batteriet ur kameran och sätter batteriet i en laddare och så laddas den.

Nu kan jag inte hitta vart laddaren är, hjälp!

Starfall
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min katt Morriz är försvunnen och jag är väldigt orolig för honom. Är det någon som kan se/känna vart han finns någonstans och hur han mår? Lever han? Mvh Caroline

//Katten är hemma igen//amandla 21/3

BlueLily
0

#9 skrivet av maikailoa Tyvärr så hjälper inte ledtråden men ser du något mer som skulle kunna vara till hjälp?

[AnnaRen]
0

Hej.

Min sambo Ruben har tappat bort sin vita smartphone och vi hittar inte igen den, jag har pratat med ett medium som ja känner men vi har letat och letat men ej hittat den så nu undrar jag om någon vänlig själ kan hjälpa oss att finna den?

Tack på förhand, Anna

Maikailoa
0

#19 skrivetav Lonia 

"Efterlyser fortfarande min  mans presentkort på MQ"

Sitter lång inne det här:

det kan vara vid ett föremål som är som en pokal, eller flaska, rund och lite smalare i ena änden, uppe eller nere; Det har ett rött grovt rutmönster på sig.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#20 skrivetav Lonia 

"Jag efterlyser mitt silverhalsband"

Känns som mörka föremål intill varandra i ett ljust rum, typ ett badrum, det ena är vågigt på sidan, kan vara som en  schampoflaska, och det andra runt och platt på en sida, kan vara någon sorts liten spegel. Detta kan vara på en liten hylla, och väggen bakom är vit.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#22 skrivetav paulinabieber 

"Jag letar efter min kameraladdare,"

Ledtråd verkar vara ett blankt rör med några skruvar igenom, sedan om hittar det så kan man se rakt fram till höger så är där ett högt skåp, sedan kan den vara inne i något svart, som kan vara vad som helst, en sko eller ett fodral.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#23 skrivetav Starfall 

"Min katt Morriz är försvunnen"

Jag verkar inte få någon kontakt med honom.

Möjligtvis ett mindre öppet vattendrag, och någon som går med en vit hink, antingen vitt vatten i eller med vitt lock.

Maikailoa.

[rinrats]
0

Hej!

Letar efter ett cd/dvd-fodral, office för att vara exakt. Har letat efter det ett bra tag, måste få tag på licensen. Tack på förhand!

Sagofen
0

Min lilla grå kattflickan Saga försvann den1/6 2011. Och jag saknar och sörjer henne ännu.hon var 9 år .Och gick aldrig långa sträckor från huset. Eller var ute länge. Den sommaren var den värsta att leva i ovisshet.undrar om någon kan se vad som hände och om hem igen?

Starfall
4

#29 tusen tack för ditt svar! Morriz kom hem igen nu ikväll, med en skadad tass, så han ska till veterinären nu. I övrigt är han lika glad som vanligt och jag är överlycklig över att ha fått tillbaka min katt igen. Än en gång: tack för ditt svar! Det finns en hel del vattendrag här så det var nog det du såg, och sen har jag faktiskt en vit hink med vitt lock där jag har kaninens pelletsfoder. Morriz är alltid med mig när jag matar kaninen så det kan mycket väl vara den hinken du såg :) Kram! MORRIZ ÄR HEMMA IGEN! Är så otroligt glad! Sajtvärd eller Medarbetare får gärna redigera mitt inlägg (#23), ta bort texten och skriva att katten är hemma igen. Tack! :)

Amandla
0

#32 Fixat 😘Så skönt att kisse är hemma!

Swadika
0

#18 om boken, det gröna golvet kan vara i vårt förråd, kan det stämma? Det är ett litet rum fullt med kartonger. Jag har letat som en galning där inne men kan varken hitta "mobilen" eller något som kan skumma. 

Det närmsta röda jag hittade var en röd stol, men den fanns inte där i närheten heller.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

kali
0

#17 Mobilen fortfarande borta… Beskrivningen kan stämma in på den plats där den försvann ,finns dock ingen tunnel där men en mörk skog vid sonens skola.

Tack för hjälpen :)

Kali

Maikailoa
0

#24 skrivetav BlueLily 

#9 skrivet av maikailoa

Tyvärr så hjälper inte ledtråden men ser du något mer som skulle kunna vara till hjälp?

Där är en sorts påse, en "svepning" känns det som, utav grönt och kanske lite blått tunt tyg. Till formen som en uppblåst påse, men på ena sidan sitter det en rund och avlång detalj, och det är möjligt att det sitter en stång ovanpå den här "påsen".

Maikailoa
0

#25 skrivetav AnnaRen 

"Min sambo Ruben har tappat bort sin vita smartphone"

Ja, det skulle kunna vara inne i en större lokal. (Det kändes som hos tandläkaren). Men där verkar vara någon sorts låga möbler ut över golvet, eller så är det inte möbler utan någonting annat. Det känns modernt, kanske glas, blått och ljust gult.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#30 skrivetav rinrats 

"Letar efter ett cd/dvd-fodral"

Det kan finnas i ett mörkt runt föremål som du har stående intill väggen, (kanske vit ett ytterhörn), en ljus vägg. Kan vara en rund väska eller någon sorts pall.

Maikailoa.

Miyako-chan
0

Letar efter min skåpnyckel! Den är troligen borttappad i mitt rum, men kan också vara i hallen eller köket. Jag hade den med mig hem från skolan i fredags (hehe.. vart utan den i en vecka) och nu vill jag verkligen hitta den! Mina kompisar börjar bli lite irriterade på att jag måste låsa in mina saker i deras skåp.. Det är en ganska liten skåpnyckel som hänger på en hårtofs som är svart med små silvriga streck. :)

vargman
0

#39 Miyako-chan

Jag ser 2 saker framför mig. En burk/ask med kritor eller färgpennor. Nummer 2…Jag ser även en microvågsugn. Vad dessa saker har gemensamt det vete tusan. Kanske skall du leta i köket. Omkring ev. microvågsugn. eller i en låda i köket kanske där pennor,kritor befinner sig. Lite luddigt svar kanske men sätt in dessa 2 ledtrådar i din hemmamiljö så tror jag att det skall lösa sig.

//😎

[AnnaRen]
0

Maikailoa 37#

Tack för ditt svar, har dock ingen aning om vart detta ställe kan vara? Då vi inte har vistats på något sådant ställe?

Maikailoa
1

#31 skrivetav Sagofen 

"Min lilla grå kattflickan Saga"

Det verkar för mig som att den kan ha blivit byte för en fågel. Det visar på något mjukt material och upp i en hög gran, inne i skogen.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#34 skrivetav Swadika 

"#18 om boken, det gröna golvet kan vara i vårt förråd, kan det stämma?"

Kanske. 

Grönt golv, en grön täckjacka (eller liknande), en rund lampa med klart glas, i vart fall någon sorts glas-skål format med helt klart glas, som är fast på eller tryckt i ett fäste.

Timmorn
0

Någon som kan se vart jag har lagt min kompis bok? Mattimeo - General Järnnäbb av Brian Jacques

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Sagofen
0

Tackar! Jag saknar henne så mitt hjärta håller på att gå i bitar!önskar av hela min att hon kommer tillbaka på något vis! Och att hon inte lider eller lidit. Att fåglar kan ta katter visste jag inte? Men kanske hon klättrat upp i trädet?

Sagofen
0

Tackar! Jag saknar henne så mitt hjärta håller på att gå i bitar!önskar av hela min att hon kommer tillbaka på något vis! Och att hon inte lider eller lidit. Att fåglar kan ta katter visste jag inte? Men kanske hon klättrat upp i trädet?

Maikailoa
0

#44 skrivetav Timmorn 

"Någon som kan se vart jag har lagt min kompis bok?"

Får en vag känsla av att den kan finnas där det är som en glipa på några centimeter mellan två rundade ytor, kan rent av vara två burkar, den till vänster har ett mönster som är mest brunt och gult, (kanske personer), och den till höger är mera grå och blå.

Maikailoa.

Timmorn
0

#47 rundade ytor… hmm jag som bara kollar i bokhyllorna…hmm Hade tänkt säga att jag har ju inga runda grejer som burkar. Går runt i alla bokhyllor i det här huset och hmm nja runda ytor fanns ju ändå där och där… Ingen bok hittad än dock, ska titta i ett skåp imorgon i "gula rummet" och se om det kan ligga där..

Det är så irriterande har lämnat tillbaka alla de andra och jag trodde självklart att alla böcker låg tillsammans. Så om du har lust och tid och ser något mer, objekt som ligger i närheten eller hur rummet ser ut så uppskattas det, för det känns som att jag har letat överallt, men vem vet vart jag kan ha lagt det i någon städpanik.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Maikailoa
0

#48 skrivetav Timmorn 

Den glipan kan vara ämnad för någon sorts spak, och det är inte omöjligt att den kan dras upp och ner, det verkar lite böjt, så den kanske dras i en båge. Ingen större känsla för rörelse dock.

Men fortfarande intill en burk form. Vit eller ljust grå och blå.

BlueLily
0

Jag tappade bort min lilla silvriga skåpsnyckel för ett tag sen. Den leder till skåp 170 och jag tappade bort den i biblioteket i skolan tror jag. Är det någon som kan se vart den kan vara? Det sitter fast en tom nyckelring på den också… Tack på förhand!

AkaiTsuki
0

Jag har slarvat bort en Åhlenspåse(vit med röd text) med ett oöppnat paket D-ringar i. Tänkte sy en bogsele till kaninen, antagligen lagt påsen där "jag skulle komma ihåg det" vilket man aldrig kommer ihåg sedan vart man la det.

Tacksam för hjälp :)

//Joanna

[rocklover]
0

#51 lite ot..men vart har du köpt D-ringarna?!

AkaiTsuki
0

#52 På åhlens ju, de är ju i en åhlenspåse 😉

//Joanna

[rocklover]
1

#53 ;) tack! hoppas du hittar de!😛

AlwaL
0

Hej! Jag undrar om någon kan hjälpa oss hitta ett busskort som försvunnit. Min dotter har tappat bort två busskort på kort tid och båda gångerna har hon haft det i sin blåa täckjacka. Första gången hade hon det i hallen hemma hos sin pappa och andra gången hade hon det i hallen hemma här hos mig. Hon har känt det i fickan på kvällen och på morgonen vid bussen har det varit borta ur fickan.

Det är mycket märkligt!

Det skulle vara väldigt värdefullt om vi fick svar. Känns väldigt övernaturligt faktiskt, som att det inte är naturlig förklaring till de båda försvinnandena, vi har letat precis överallt.

Frosstis
0

Jag har fortfarande nite hittat kamera batteriet..

Maikailoa
0

#50 skrivetav BlueLily 

"Jag tappade bort min lilla silvriga skåpsnyckel för ett tag sen"

Möjligt att det jag får fram är en pappershållare, en rund ljus behållare med någon sorts "fransig" underkant, jag tänker på en sådan som kan finnas på toaletter, och man drar ut papper under till.

Även är där en lien svart pryl, med plan yta, och en smal förhöjd kant runt om, denna prylen kan tydligen bli våt.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#51 skrivetav AkaiTsuki 

"Jag har slarvat bort en Åhlenspåse"

Nja, det blev lite väl kryptiskt för mig. Det jag kunde urskilja som någon sorts ledtråd var något föremål som är som ett runt gult äpple som är något urgnagt runt mitten, det är klart gult och kanske lite röda strimmor.

I övrigt var det diverse former och färger runtomkring.

Maikailoa.

AkaiTsuki
1

#58  Eheh.. det låter som mitt rum.. liite färgglad av mig, får börja leta lite mer då😞 Lite rörig person som du kanske märkt 🤦‍♂️

//Joanna

Maikailoa
0

#55 skrivetav AlwaL 

"Hej! Jag undrar om någon kan hjälpa oss hitta ett busskort som försvunnit."

Jo, det kan finnas vid någon sorts ljus "säck", som är mörk röd vid botten nästan brun, och med Tecken på, figurer, och den står på någon sorts lite plattare rund fot.

Maikailoa.

AlwaL
0

Tack, Maikailoa för ditt svar! :) Jag undrar, eftersom det är två busskort som försvunnit på två olika platser, kan du se om det är i huset på landet eller huset i stan som detta gäller? Är det i en hall?

/ AlwaL

Frosstis
0

Jag menar kamera laddaren, inte batteriet.

Maikailoa
0

#56 skrivetav paulinabieber 

Jag har fortfarande nite hittat kamera batteriet..

Det kan vara i ett utrymme som är till formen som där en byrolåda är, ganska långt och mörkt, men någon sorts ljus längst in.

Där har du även ett föremål som känns som "en docka i stearin", ett par utsvängda runda delar i stearinfärg.

Även möjligt att det är till vänster, in bakom detta.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#61 skrivetav AlwaL 

"Är det i en hall?"

Möjligt att ni har där ett föremål, en prydnad kanske, som nog är som en rund platta, men frampå är det en massa "fingrar" eller krokiga spikar i någon sorts flätat mönster, gråaktiga fingrar kors och tvärs.

BusBella
0

Skulle gärna vela hitta min kameraladdare, har varit borta i månader nu.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

[majaliljeberg]
0

Jag skulle vilja hitta ett ihopvikt A4 papper med röda färgfläckar på, vattenfärg av nått slag. På papperet står det information om skolan. Jag skulle verkligen behöva hitta papperet så fort som möjligt.

[Sol69]
0

Har aldrig testat innan. men tror att de ligger i en låda gömt bland gamla tidningar och annat smått och gått 🙂

Frosstis
0

Tack:) Jag har hittat min laddare nu. den låg i en låda i köket. att jag inte letat där innan.

[Sol69]
0

Va så lite.. ha en trevlig kväll 🙂

[majaliljeberg]
0

Kan tillägga att jag har lagt en metallplatta i papperet som min pappa skulle ha till sitt jobb som jag tog med hem, om det spelar någon roll.

Maikailoa
0

#65 skrivetav BusBella 

"Skulle gärna vela hitta min kameraladdare"

Så det verkar som att den är vid några "fodral-lådor" som står intill varandra, men där är en borta eller mycket mindre. Det handlar om en tecknad liten figur med bakåtstuket taggigt hår.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#66 skrivetav majaliljeberg 

"Jag skulle vilja hitta ett ihopvikt A4 papper"

Kan vara på ett mindre bord som står en bit ifrån väggen, och det går rätt många personer fram och tillbaka mellan bord och vägg.

Det finns något på bordet, som kändes som en modelljärnväg, men i vart fall något som går runt och upp i olika höjd.

Mitt ibland detta finns det någon sorts papper.

Maikailoa.

BusBella
1

#71 Tack så mycket, nu är den äntligen hittad!

Mind your language.

/Emma

[majaliljeberg]
0

#72 ser du vilket sorts rum det skulle kunna vara? Kan inte komma på att vi har nått sånt hemma. Så fort jag kommer till manma igen så ska jag leta :)

TezzD
0

HJÄÄÄLP! 
min plånbok är borta!!!! kontanter kort id osv….

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Sol69]
0

Du har inte tappat den i en bil??? Så den har gömt sig under sätet??

dextrosol
0

Lånade en kikare vid sommaren förra året och undrar vart den tagit vägen.

TezzD
0

nä sol, letat överallt i bilen. 😕

HjärtaRosalee

Maikailoa
0

#74 skrivetav majaliljeberg 

#72 ser du vilket sorts rum det skulle kunna vara?

Kan vara rätt kala väggar, möjligen grå, eller med en dragning åt grönt.

Där finns ett föremål som är grönaktigt, runt/ovalt och knaggligt, och så sitter det en ljus bygel runt om, det skulle kunna vara någon sorts handtag.

Maikailoa
0

#75 skrivetav Rosalee 

HJÄÄÄLP! 
min plånbok är borta

Möjligt den kan finnas vid, eller tillsammans med, ett par ljusa kedjor, och detta kan ligga i en röd styv papperskasse.

Något rött, som känns som papper som kan stå upprätt av sig själv. Står på golvet nere till vänster.

Maikailoa
0

#77 skrivetav dextrosol 

"en kikare"

Hmm… kan vara i en rundaktig behållare som är en del utav ett större föremål. Det är runt som en liten korg, med ett distinkt uttag i kanten där det sitter en stång igenom (som ett styre). Färgen var svår att få grepp om, kanske en blandning av brunt och rött.

Maikailoa.

TezzD
3

Tack Maikailoa. Jag tänkte på hallen när du sa pappaerkasse, även om vi inte har några där… så jag letade igenom hela hallen! även om den inte var varken röd eller hård så låg den i en plastkasse inne i garderoben i hallen!

*pjuh*

HjärtaRosalee

Lonia
0

TACK Maikailoa (inlägg #27) för att du hjälpte mig att hitta silverhalsbandet. Den låg som du skrev i badrummet!

Jag gör ett sista (?) försök om någon kan se presentkortet från MQ på 1200 kr.

Illusion
0

#83 jag har aldrig gjort det här förr så jag kan ha fel men prova att kolla efter presentkortet i en byrå i en byxficka, kan vara inbillning men jag ser ett par gröna byxor och att dom ska ligga i bakfickan, men jag får upp ett soprum med men det var min första tanke och jag har lärt mig att den brukar vara fel.

☮ and ❤ among each other ✿

[sandz]
0

Är helt förtvivlad.

Köpte 2 ringar när jag lämnade Gran Canaria. En har jag kvar men den jag alltid burit sen dess är borta.

Är inte äkta guld o inte plättering men mitt imellan. Lila o vita stenar.

Visst kosta inte så mycket men den har en enorm betydelse! Snälla hjälp har letat överallt!!!

Maikailoa
0

#85 skrivetav sandz 

"Köpte 2 ringar när jag lämnade Gran Canaria. En har jag kvar men den jag alltid burit sen dess är borta."

Den finns vid ett föremål som långsmalt och med rundad änddel, hårt och slätt, och med små hål i den runda delen. Möjligtvis grå-brunt i två nyanser.

Jag snöade in på en telefonlur.

Men det kan vara något liknande till formen.

Maikailoa.

[AnnaRen]
0

Min sambos telefon är fortfarande borta. Vi hittar den ingenstans, kan någon snäll själ hjälpa oss att hitta den?

Tack på förhand-

[sandz]
0

#86 Ja du beskriver mitt sminkbord där jag även har smycken o ringer, dock ligger inte den ringen där :(

idaaforsling
2

Jag letar efter en häst som jag ägde för ett par år sedan. Jag ahr försökt hitta honom utan lycka. Jag känner att jag behöver veta om han lever, hur han mår och om möjligt vart han finns.

Han är en varmblodstravare född 2001-04-28. Han är en mörkbrun valack vid namn C.W Rider.

Maikailoa
0

#87 skrivetav AnnaRen 

Min sambos telefon är fortfarande borta.

Möjligtvis något som kan vara en hållare för engångs plasthandskar, ett vikt ark och något som häger ner däremellan.

Maikailoa
0

#89 skrivetav idaaforsling 

Jag letar efter en häst

Gjorde ett försök, men få inte fram något omkring denna.

[sandz]
0

Vill fortfarande hitta ringen ELLER en silverberlock som betyder mycket som försvunnit!

HästMunken22
0

Hej! Min flöjt är plötsligt helt borta. Jag undrar om någon väldigt snäll person skulle kunna hjälpa mig att hitta den? Jag är väldigt orolig för denna flöjt, som dessutom är värd rätt så mycket pengar, och vi hyr den bara. Den låg i en marinblå flöjtväska med axelrem. Inuti den finns själva flöjtfodralet som är hårt och svart och i det ligger flöjten delad i 3 delar. Vi har letat nästan överallt… Snälla hjälp!

//Jag la in din text här eftersom vi rensar bort låsta trådar med önskningar om att få hjälp att hitta borttappade saker//amandla

Lonia
0

#84 till illusion! Du ser inget mer ang presentkortet? Hittar det fortfarande inte. Eller någon annan som ser nåt? Presentkort från mq på 1200 kr…

fridakaisa
0

Hej! Min hemnyckel har varit borta sedan i lördags 6/4. Jag lossade den från nyckelknippan och stoppade den i jackan, när jag gick ut och joggade på eftermiddagen. Efteråt satte jag den på vardagsrumsbordet och glömde att sätta fast den på nyckelknippan igen, när jag gick ut på kvällen. Sedan dess har jag inte sett den.

Någon som möjligtvis ser var den är?!

Tack på förhand!

vargman
0

#95 fridakaisa

Jag vet inte om det är din nyckel som jag får upp lite ledtrådar om men skriver ändå. Jag ser en katt som lekt med en nyckel. Fått ner den på golvet och lekt med den. Den verkar ha hamnat under en möbel. Kanske under soffan eller bokhylla ed..

//MVH

HästMunken22
0

Snälla hjälp mig med flöjten! Annars måste jag snart betala den…

fridakaisa
0

"#95 fridakaisa Jag vet inte om det är din nyckel som jag får upp lite ledtrådar om men skriver ändå. Jag ser en katt som lekt med en nyckel. Fått ner den på golvet och lekt med den. Den verkar ha hamnat under en möbel. Kanske under soffan eller bokhylla ed.. //MVH" Nej, tyvärr…..Det är inte min nyckel. Har ingen katt, bara en hamster. Någon annan som ser något? Är lite smått panikslagen….

Maikailoa
0

#97 skrivetav HästMunken22 

"Snälla hjälp mig med flöjten!"

Det kan vara så att den finns i ett rum, där ni har något långt som är knutet runt om mitten. Ett band går runt. Och en bred "rosett", med tre "diamanter" på, antingen vitt eller aninigen rosa.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#95 skrivetav fridakaisa 

"Min hemnyckel"

Hmm… det luktar godis, eller som i ett konditori.

Och där är en vit stav, ner mot golvet. I övre änden är den lite bredare och rund, troligtvis infäst där. En smal vit stav som luta ner mot golvet och har ett runt fäste i övre änden.

Maikailoa.

Illusion
0

#94 har du kollat igenom lådan med alla papper ordentligt?

☮ and ❤ among each other ✿

lisaeriksson
0

Hejsan! 

Jag fick en trisslott av pappa i påsk och det var vinst på, ja inte så mycket men ändå lite. 30 kronor tror jag det var. 

Nu är den puts veck. Fattar inte vart den har tagit vägen!

Är det någon som kan se vart den kan vara någonstans?

Så tacksam! 

Lisa

Denna kommentar har tagits bort.
Amandla
0

Nej vet ni, jag tar bort era inlägg ovan då det inte är okej att känna in andra personer utan deras medgivande. Jag förstår att du är orolig rocklover, men det här är inte rätt ändå.

Amandla
0

Inlägg borttagna.

HästMunken22
0

#99 Hittar den fortfarande inte. Du kan inte se något om hur huset den ligger i ser ut? Den skulle möjligtvis kunna vara hos mormor, men hon har inte hittat den…

lisaeriksson
0

Puff: ingen som kan se var denna trisslott är någonstans? Skulle va jättetacksam!

Maikailoa
0

#102 skrivetav lisaeriksson 

"en trisslott"

Den har hamnat under en trumma. Som ett hjul, med ekrar, och platt bred ytterring.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#119 skrivetav HästMunken22 

#99 Hittar den fortfarande inte.

(Jag tror) om man ser ut och ner så är där en vinkel och en sorts låg ställning på marken, en klätterställning eller liknande. Och på vägger är det en ljus siluett av en person mot en mörk bakgrund.

lisaeriksson
0

Fattar inte riktigt Maikailoa!
Du kan inte se om den är här hemma eller om jag tappat bort den?

OneSound
0

Jag skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig med ett armband jag tappat bort.. Fick det av min moster som var riktigt sjuk ett tag så det betyder mycket.

Det består av ringar i olika storlekar som blir en kedja, ett knäppe och en liten liten "platta" intill knäppet. Sen är det ett mörkt grått glansigt stenhjärta. Ser dock inte ut som sten. Finns små hack i hjärtat då det använts mycket.

Aut viam inveniam aut faciam

Maikailoa
0

#123 skrivetav lisaeriksson 

Fattar inte riktigt Maikailoa!
Du kan inte se om den är här hemma eller om jag tappat bort den?

Hmm… det är som att den är instucken i en rätt kraftig och böjd kant eller ram, i brösthöjd ungefär, och intill en  gång emellan två väggar.

Maikailoa
0

#124 skrivetav OneSound 

"Jag skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig med ett armband"

Ser två saker, men det första är osäkert vad det är; nog utav trä, kanske som en rund stång, det är väl ljusbrunt, och längst ner sitter det som ett "skal" trätt runt, och det är lite mörkare.

Sedan ser jag en mjuk väska (påse) med stål i överkanten, och väskan är flammigt blå/grön.

Maikailoa

Unibrow
0

Skulle vara tacksam om jag kunde få hjälp att hitta min svarta skinnjacka. Den är borttappad i vårt hus, men den finns ingenstans 🤪

[rinrats]
0

Hejsan!

Jag har letat överallt, vänt upp och ner på lägenheten men jag lyckas inte hitta fodralet till Microsoft Word. Så nu måste jag fråga igen om någon möjligtvis kan hitta den, är den ens kvar i lägenheten eller är den ute och "vandrar". Eftersom jag lånat den är det viktigt att hitta då jag måste lämna tillbaks den.

Jag är mycket tacksam för svar. 🙂

Bild på hur den kan se ut!

Maikailoa
0

#127 skrivetav Unibrow 

"Skulle vara tacksam om jag kunde få hjälp att hitta min svarta skinnjacka."

Det ska kunna finnas intill en mörkt vinröd ganska bred och lång kant eller karm.

Maikailoa.

Maikailoa
3

#128 skrivetav rinrats 

"fodralet till Microsoft Word"

Kan vara bakom en lucka på något, en möbel kanske, som låg och platt ovanpå, och kurvig på sidan där luckan är, i tre sektioner, en skjutlucka kan det vara.

Maikailoa.

[rinrats]
3

#130 Tack och lov! Du är grym! Den hade lyckats kommit under tv-bänken. Den kan inte ha kommit under framifrån men tydligen var det öppet där bak och hade åkt in där på något märkligt sätt 🤔

Möbel, tre sektioner, rundad framsida (kurvig), skjutlucka i glas.
Stämde bra, hade aldrig trott det själv att den hamnat där, så tack! 😃

signemo
0

Saknar en nyckel till ut uthus på min morbror gård.

Var rädda om varandra

HästMunken22
0

Hittar fortfarande inte flöjten. Har gett upp nu…

sunkan80
0

Jag är jätteledsen. Mitt fina guldhalsband(hopsatta länkar i vitt- och rött guld) har varit borta i drygt en vecka. Jag fick det av mina föräldrar i 50-årspresent så det betyder mycket för mig. Jag skulle bli jättelycklig ifall du kan tipsa mig om var det kan ligga. Ha en fin dag/Mona

signemo
0

Hoppas verkligen Du finner ditt guldhalsband Sunkan 80. Jag har själv mist mitt armband i vitt o rött guld som jag fick av min man i 50 års present för några år sen. Jag ger inte upp om att hitta det. ( Ursäkta inlägget )

Var rädda om varandra

Fjäril
0
Maikailoa
0

#132 skrivetav signemo 

"Saknar en nyckel till ut uthus på min morbror gård."

Så den verkar vara instucken i en vinklad skåra eller flik i en plåt. Intill är det som kantigt korrugerad plåt. 

Där är ett par äldre människor och en verkar ha en blå basker.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#133 skrivetav HästMunken22 

"Hittar fortfarande inte flöjten. Har gett upp nu…"

Du kan ha den vid något som känns som en möbel (kanske), som en parkbänk av tunna stålstänger, rostfria eller blanka. Något som finns på golvet, och som man skulle kunna sitta på eller intill.

Där är även en sak som ser ut som ett spetsigt knä som sticker ut ur ett trasigt byxben.

Maikailoa
0

#134 skrivetav sunkan80 

"Mitt fina guldhalsband"

Fick upp något som verkar vara tjock individ. Tjock är den på något vis, men jag kan inte avgöra vad det är. En ljus vit kropp.

Även vad som verkar vara en liten spegel, med en ram runt som ser ut som skummet i ett badkar ungefär.

Alltså, det är vid ett bord, den tjocke sitter vid bordet, sitter säckigt, "spegeln" är på eller bortanför bordet, och där är något skumaktigt på bordet.

Maikailoa.

[AndreaPirlo92]
0

Jag har råkat slarva bort mitt bankkort. Den kan vara antigen i lägenheten eller ute någonstans. Det är ett swedbank kort. Någon som kan se vart det kan befinna sig?? är ganska bråttom :(

BusBella
0

Gör ännu ett försök att hitta mina plånböcker, en svart och en khakifärgad. De har varit borta i några år nu och känns som om det börjar bli dags att göra ett ryck.

Mind your language.

/Emma

OneSound
1

Tack snälla!

Hittade precis mitt armband!

Det låg inuti en väska, i en hylla infälld i väggen med en träplanka typ som är som en list som går ner lite. Sen låg antagligen mina byxor som är sådär pangfärgade i en blå/grön nyans 😃

Tyvärr är det sönder, men ska höra om min svetsare till pojkvän kan fixa det :)

Aut viam inveniam aut faciam

bambiiii
0

SNälla hjälp mig

Jag har en map som är lila med typ massa "Mini monster" på.

Hittar inte den.. har alla mina prov där.. Måste ha de.. Någon som kan hjälpa mig?

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Livrädd
0

Jag vet inte om detta är en okej fråga här. Min sak är inte borttappad, utan stulen från ett dödsbo tillsammans med andra saker. Vi har gett upp hoppet om att  återfå sakerna. Men jag skulle vilja veta om aningarna vi har, ang. hur det gick till, stämmer? Och om sakerna isf fortfarande "finns" eller om de är förstörda/slängda? Det handlar bl a om en stor, förgylld spegel i nyrokokostil.

Maikailoa
0

#140 skrivetav AndreaPirlo92 

"Jag har råkat slarva bort mitt bankkort"

Ja, det verkar som att du har stoppat ner det i en springa på väggen. Knappast någon automat, utan mer som något ganska tunt och blått, och det finns en möjlighet att stoppa in något där, uppifrån och ner.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#141 skrivetav BusBella 

"Gör ännu ett försök att hitta mina plånböcker"

Dom kan vara i en ställning, som verkar vara på små hjul. En sorts ram utav ribbor, och ett par som går upp diagonalt. Känns som att där är en ljus plast eller tyg runt. Om jag skulle gissa så kan det vara som en hållare för en soppåse ungefär.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#143 skrivetav bambiiii 

"en map"

Okey, du skall leta vid en sorts "fat" med en massa flikar runt om. Fatet är mörkblått i mitten och ut mot flikarna som går över i vitt, med en vit förhöjd kant runt om.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#144 skrivetav Livrädd 

"Jag vet inte om detta är en okej fråga här. Min sak är inte borttappad, utan stulen från ett dödsbo tillsammans med andra saker. Vi har gett upp hoppet om att  återfå sakerna. Men jag skulle vilja veta om aningarna vi har, ang. hur det gick till, stämmer? Och om sakerna isf fortfarande "finns" eller om de är förstörda/slängda? Det handlar bl a om en stor, förgylld spegel i nyrokokostil."

Vad jag ser är ett par, en kvinna och eventuellt en man.  Hon har långt, rakt mörkt hår.

Dom är i ett rum, intill en vägg, och där är en matta eller något på golvet, men inte helt in till väggen. Dom skrapar med foten där. Kvinnan går ner på golvet och undersöker något med händerna.

Maikailoa.

Melao
0

Två kaniner försvann från oss i höstas, och har inte setts till sedan dess. Vi vet inte om de lever än, men det skulle vara underbart om man kunde få veta…

Oho för att satsa det sista på mirakel!

[MiniPim]
0

Snälla rara ni hjälp mig. Jag kan inte göra någotlängre för jag tänker barapå min kanin Molly. Hon försvann Tisdag morgon, i har satt upp massa lappar överallt och frågat alla i området ifall dom det Molly. Mn ingen har gjort det. Molly är ett litet mirakel, när hon var bebis sa alla till hennes uppfödare att avliva Molly för hon var så liten. Men hon klarade sig, och hon är en grym hoppkanin! Därmed ha hon namnet "livets lilla mirakel" Vi har bara tävlat 1 gång. jag har ingen aning vart hon kan ha gått, men jag behöver verkligen hjälp. Jag har letatöverallt. Vet inte om jag ska leta i våran by eller om jag ska leta någon annan stad också eller så?? Vi bor utanför Göteborg och jag vet inte hur långt hon hunnit gå. Hon är brun, med långa hängande öron. Snälla hjälp!

Amandla
0

Har ni inte fått svar ännu i den här tråden, ställ den igen i den nya tråden! http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/517801e2ce12c446dc000bec-borttappat-traden?discussions-1

Jag låser här.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer