Tystnadsplikt
Hej alla kloka :)
Hur förhåller det sig med tystnadsplikt och att arbeta som medium, någon som vet?
Jag undrar också om man som medium ofta går in och även känner av levande människor, vid t ex en privat sittning - och är det i så fall rätt att göra så utan tillstånd från den som "tonas in"?
Finns det regler och förordningar som bör följas? Kanske något som det nystartade förbundet borde ta upp annars?
Kram, Cecilia
Alla som verkar och jobbar som Medium har tysnadsplikt gentemot sin klient/besökare på Medial demonstration/gruppseans osv…
Nej man läser aldrig av en person under en sittning eller seans,då är det andevärlden som jobbar :)
Det finns etiska regler som kommer att redogöras för på SMF= Svenska Medium Förbundets hemsida.
Kram på dig själv du 

Tack vännen :)
Men jag har känslan av att det förekommer en del medium som tonar in levande människor för egen eller andras vinning sas, men jag kan ha helt fel ;)
Kramilikram 
Medium kan vem som helst kalla sig, alltså finns inga regler som man måste skriva under på.
Det kan man ju tycka är en av fördelarna med att ha ett förbund, för där kommer dom att ha regler.
Nu är jag inget certifierat medium och hade inte heller tänkt satsa på cert då jag anser att det inte gör mig till ett bättre medium… För mig är det viktigare vad klienterna tycker.
Därför vet jag inte riktigt vad som gäller för certifierade.
Personligen kör jag dock med tystnadsplikt eftersom jag anser att ingen har med någon annans sittning att göra.
Jag känner inte heller in levande människor, inte utan att personen bett mig om det.
Så tänker jag =0)
#2 Finns det säkerligen men dessa är inte seriösa i mina ögon. 
Jag själv jobbar som Certifierat Medium och kan säga så här . Att SJÄLVKLART har man tystnadsplikt och för min del så har jag den förmånen att jag oftast glömmer det som har kommit fram under en sittning. Därför har jag ofta svårt att minnas personen ifråg ifall denne kommer tillbaka nångång.