Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 499 ggr
AintAFairytale
0

Är man ett medium....

Hej jag har en (2) fråga här som jag väldigt gärna skulle vilja ha svar på :)

Är man ett medium bara för att man drömmer sanndrömmar?

Hur går det där med sanndrömmar till? För jag fattar ingenting på morgonen när jag vaknarFot i munnnen Hur kan man drömma om vad som ska hända/händer lixom?

Elisabeth-J
0

Man behöver inte vara medium för att man drömmer sanndrömmar, alla kan ha sanndrömmar. Det är ganska vanligt förekommande och jag tror att det är våra guider och andevärlden som kommer med sina budskap och ger oss inblickar i vad som ska hända genom drömmarna.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Tiia
0

Terry Evans sa till mig såhär: "Du kan vara medial,men för den skull inte bli ett medium"Glad

MariaJ
0

Håller helt med. Jag vet flera av mina närstående som drömmer/drömt sanndrömmar, men ingen av dem var/är medium. De har båda två berättat innan vad de drömde för mig och sen inträffade det i verkligheten. Så jag tro också …precis som Elisabeth att våra vägledare ger oss inblick och förberedelse inför kommande saker.

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

onatima
0

Alla människor är mediala, men de flesta har av någon anledning inte brytt sig om detta. Sanndrömmar är nog något som många människor drömmer.

Frågan är om du själv känner dig intresserad av det mediala, det andliga eller som vi brukar säga "det okända".  Köp en bok på Vattumannen (på internet) där finns massvis med böcker och du hittar säkert något som verkar spännande. Läs den och se vad den ger dig, om du vill veta mera sedan…..

Kram/Onatima

dilba
0

Att vara ett medium är nog någonting man till stor del väljer, alla har ju ett val om de ska utveckla sin medialitet eller inte. Det finns åtskilliga  människor som är mycket mediala men som aldrig delger sin omgivning det. De människorna är ju inte medium. För mig är ett medium en medial person som har valt att utveckla sin förmåga och använder den till att hjälpa andra, både levande och döda. Kanske att det finns andra uppfattningar men detta är min syn på saken.

zeretki
0

Medium är, som dilba säger, något man väljer att vara. En titel kanske? :)

Medial kan många vara utan att utveckla sin förmåga eller att ens använda den. Ett medium har nog medvetet försökt att använda förmågorna och utveckla dem.

#5 Säger ungefär vad jag skulle ha sagt. ;)

Men sanndrömmar kan man ha, det är nog många som har det fast dom inte vill erkänna det. Eller kanske dom inte märker det.

AintAFairytale
0

Så man kan bara bli "medium" sådär huxflux då?

CarolineO
0

Jag tror att alla kan bli medium.
Om man har intresset kan man ju gå en kurs för att utveckla det och få råd och stöd i att hantera det.
Så gjorde jag i alla fall. Har gått ett par kurser och övat ganska mkt på kompisars kompisar (kunde ju inte ta mina egna för de känner jag ju o vet för mkt om)
Jag kallar mig inte för medium än, men alla andra gör….
Jag har inte det självförtroendet än, men jag gör så gott jag kan för att hjälpa de som kommer till mig.

[Hellas]
0

Som jag ser det är är:
Medium =Yrke
Medial   =Förmåga

Bara för att man är medial behöver man inte arbeta som ett medium.
På samma sätt som att bara för att man kan laga en bilmotor så behöver man inte vara bilmekaniker.

AintAFairytale
0

Ska leta efter en bok på måndala då :)