Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 1773 ggr
Nicollan
3

Himlen/livet(?) efter detta...

Vart tror ni att vi hamnar efter detta liv, dvs. när man dör?
Föds man på nytt? Eller hamnar man i exempelvis himlen?
En fråga som kommer upp många många gånger, som man börjar tänka på redan som liten. Är säkerligen inte den första som ställer den här i forumet heller , men vill hellre fråga er här och Nu än att söka på äldre trådar 😊

Hörde en gång något som lät väldigt härligt och vackert, att allt som gör dig genuint lycklig i det här livet, kommer finnas där du nu hamnar..

Jag vet inte om jag vill kalla det himlen, känns för religiöst för mig, men det låter ändå fint. Hoppas och tror i alla fall på det där lugnet och friden man hört talas om så många gånger. Och ser fram emot att träffa min mormor för första gången 🙂
Spännande är det ju allt.

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

[kliinda]
3

Att man återfödds! Kanske inte direkt för alla, men vem vet?
 Eller går vidare till andevärlden.
Jag tror i alla fall att jag kommer träffa min tvillingsjäl!

Carlaina
3

Jag tror att döden är vad man vill att den ska vara.

Vill man återfödas så gör man det, vill man till himlen kommer man dit, vill man till andra sidan kommer man dit osv.

yamher
3

den plats som är ens egen i himlen är oftast en plats som man känner sig lycklig i (som en äng, skogen osv) eller ett lyckligt minne.

Sen finns det platser uppe i himlen som alla har tillgång till. Men jämna mellan rum går man ner o lever ett liv eller att vara skyddsängel.

Alis volat propriis Oskyldig

LinaLj
4

Jag tror på reinkarnation.

[Kattuggla]
6

Just nu tror jag ungefär likadant som yamher. Viktigt är att man går till ljuset så att man inte fastnar. Sedan möts man av kärlek (sina närmsta, djur som människor). Samt att man dock oftast inte går ner till jorden med en gång. Först bearbetning en liten tid, någon månad eller månader, och kanske efter flera 100 år går man ner igen om det behövs. Tror dock att tiden går väldigt fort där om man jämför med här på jorden. Tror inte att man som människa kan reinkarnera som djur. I himlen kan man också göra olika saker, som t ex läsa böcker. 🙂 Men men… Vi får se när tiden är inne…

[MikeW]
4

Jag tror att man kommer till den fjärde dimensionen där man skapar det man vill. Vill man vara på en strand för evigt så kan man det. Vill man börja ett nytt liv så gör man det.

När ens fysiska kropp dör så flyttar sitt medvetande till den kroppen man har i den fjärde dimensionen. Den kroppen kan inte dö eller bli skadad, man bestämmer hur man ser ut, hur man är, vad man gör. Man lever i oändlig kärlek och bygger världen runt om kring sig tillsammans med andra. Eller skapar sin egna lilla värld ett tag om man vill.

Eller så stannar man där och lär sig, kanske försöka höja sitt medvetande ännu mer och bli kanske en ängel eller en guide eller något sånt.

[Melodica]
5

Ett lästips angående denna fråga är "Själarnas resa" av Michael Newton. Jättebra bok om var vi hamnar efter döden och stadierna där emellan.

embla2
3

Jag och några arbetskamrater har pratat mycket om efter döden. Vi är mellan 24-65år. Det låter kanske lite nojit men vi har bestämt att när någon dör och för att vi ska kunna känna igen varandra så ska vi vänta på de andra i ljuset med en drink i handen. Då man ej vet hur man ser ut eller om vi känner igen varandra så sa vi så☝️ Vi vill ju fortsätta att umgås när vi är borta.🍸

andres
2

#6 MikeW

Det låter underbart.

Vi får väl se.🌈👍

Nicollan
3

Kul att läsa alla era svar :)

Förresten. Ni som tror på reinkarnation, tror ni att t.ex. pedofiler och mördare föds i en nytt liv och då exempelvis själva blir utsatta för detta? Eller vad händer med de som verkligen skadar andra människor och gör hemska saker..
Ni förstår nog vad jag menar?
Eftersom karman "avgör" vad man föds till i nästa liv..

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

[kliinda]
1

just vilka typer av personer som kommer vidare har jag inte tänkt mig in i så mycket. Men jag tror att det handlar mycket om vad man har för tro också.

Illusion
1

Jag hoppas det bara blir svart när jag dör… Orka leva som en själ utan känslor och bara flyga runt i nått oändligt tomrum :(

☮ and ❤ among each other ✿

yamher
3

#10 varför måste karma avgöra? Den tar ju aldrig slut! För att du ska bli offer måste någon bli gärningsman.

Tänk om du skulle sitta i rullstol. Det kan finnas massor av förklaringar till varför du sitter i den. Allt från ett rent fysiskt fel, en moder som har gjort något under graviditeten, bli på körd av en alkohol påverkad och dessa alternativ är du offer för någons annan val kanske medvetet av andra sidan eller sakna fullständig betydelse. Eller som konsekvens av dina egna val. Du kanske ville av sluta ditt egna liv, du kanske kör rattonykter ofta, eller av annan anledning tjänar ett syfte, eller som konsekvens av ren idioti.

men det skulle också kunna vara så att du kommer ner till ett liv som hjälpsökande för att du i livet innan har varit alldeles för stolt för att be om hjälp, hånat dem som har suttit i rullstol osv.

Det kan finnas hur många skäl som helst till varför du har hamnat i en rullstol och för oss spelar det ingen roll eftersom vi ska leva våra liv. Meningen med det liv du lever har ingen betydelse förrän vi kommer över.

Det som är fel, valen vi har gjort som är fel, konsekvenserna av våra val, dem lär vi oss antingen direkt, senare i livet, på andra sidan eller i ett liv till beroende på vad ska läras.

Om du är tex en misshandlande make så inser du alltså antingen direkt vad du har gjort fel eller under livets gång och mår dåligt av det. Det dåliga samvetet kan vara ett straff nog. Alltså behöver inte ett fängelse straff vara det samma som ett straff om man inte inser vad man har gjort för fel.

Men om du inte gör det här i livet kan du komma till insikt till det på andra sidan. Där finns det många sätt att jobba med det man har gjort fel.

Ibland om det har med lärandet att göra så kan du få leva om ett snarlikt liv. Det kan vara om du är en värdelös chef och klarar inte av att ta den ledarroll och det ansvar som krävs av dig. Så på grund av dina val så kanske många får lida under ditt styre.

# 12 varför skulle en själ sväva runt utan känslor? o i ett oändligt tomrum? Jag har aldrig träffat någon på andra sidan som inte har några känslor. En o annan känslokall, men ändock känslor. Inte heller att det är ett oändligt tomrum…

LinaLj
2

#10: Jag tror inte på direkt karma på det sättet. Jag tror att när vi dör så genomgår den delen av oss som fortsätter att finnas en slags cykel där den tar in det som den har lärt sig under livstiden och förbereds på nästkommande liv. 

Även "onda" eller "elaka" människor tjänar ett syfte som vi inte alltid kan se. Jag menar absolut inte att det är okej att trycka ner människor eller mörda och våldta osv, absolut inte. Men man ser sällan vilka konsekvenser ett sådant handlande har i ringarna som bildas av varje enskild handling. 

Som exempel kan man ta Judas i bibeln, en av de mest hatade männen i Kristendomen som förrådde Jesus, sin läromästare, för pengar. Många skulle beskriva honom som ond eller som en dålig människa. Men hade han inte förrått Jesus så hade Jesus inte hängts på korset, dött och uppstigit (om man nu tror på den versionen) och kristendomen hade inte uppstått. 

Det innebär som sagt inte att det var rätt gjort av Judas att utelämna en vän att bli plågad och dödad. Men det ger konsekvenser som vi kanske inte kan förutse.

Illusion
1

#13 ja.. Alltså känslor är ju en mänsklig sak som uppkommer pga hjärnan, andar har ju inga hjärnor alltså kan dom inte ha några känslor.. Hörde en person som var under trans och kommunicerade med en alien eller nån ande tror jag det var och då sa han att det är bara människor som har känslor. Snacka om att jag blev förvirrad och tappade tron *suck* rätta mig mer än gärna om jag har fel.

yamher
3

det är inte mycket vi har skapt. Definitivt inte tid eller känslor som många tror att vi har gjort. Dock däremot andra påhitt. Vi är en liten del av helheten. Inte ens speciellt gammalt.

Tycker det e synd att du inte har fått uppleva andra sidan mer och se för dig själv att så inte är fall som du skriver.

Även de som inte är själar, utan högre makt kan ha en härlig humor. En del uttrycker har ju till o med sitt ursprung från andra sidan.

Hjärnan som vi har idag är en följd av år av evolution. Tanken att kunna tänka härstammar från andra sidan, och våran själ.

Och har den kommunicerat med en utomjording skulle jag inte ge mycket för den transen. Gå högre upp i hierarkin om du vill ha mer sannings enliga svar.

Illusion
3

Tack för svar :) jag har fått uppleva att andra sidan har känslor, Gud ja! Men när jag kom på detta så bara dog hela jag inombords, och jag har börjat ta till flaskan igen. Så lätt är det att förstöra allt jag trodde på och jag hoppas så att du har rätt! Jag vill tro för det ger mig hopp om livet, nu känns allt bara bisarrt och meningslöst.

[Kattuggla]
3

Illusion, bara att du erkänner att du har tagit till flaskan igen är ett jättesteg! Tänk så många som inte ens vill erkänna att de har något missbruk. Så är det också så att vägen till att må bättre här i livet inte alls är spikrak. Den är hur krokig som helst och ibland måste man stanna upp eller ta ett steg bakåt. Bara för att man inte riktigt är redo ännu. Så jag skulle tipsa dig om att meditera igen (nykter) för jag har för mig att du kan det. Försök hitta lugnet igen och tänk på att du redan har kommit en jättelång bit på vägen. Du kanske behöver klippa negativa band för att få ur dig orsaken till varför du mår som du mår? Och är det bara tanken på att själen är känslolös så har jag också den erfarenheten att så inte är fallet! Ofta har andarna på andra sidan humor och äkta empati!

Glömde tillägga att jag hoppas att du får den professionella hjälp du behöver när det gäller alkoholen. Tänk att du är värd den hjälpen.

Kram!

yamher
3

Jag har mött så kallade ängla orakel som hävdar att änglar/ärkeänglar saknar handlingskraft och egen vilja. De känner inte till andra sidan utan rent hoppkok!

jag har sett om inte alla känslor så rätt många av dem hos min skyddsängel. Han har visat frustration, han har tyckt saker varit fel, han har legat dubbelvikt och skrattat osv. Och handla kan han göra på eget bevåg.

Jag har mött rädsla, frustration, oro, ångest, hat, ilska, glädje, lycka, nyfikenhet, trötthet, och många fler känslor på andra sidan beroende på vem man möter.

De högre väsen, inkl ärkeänglarna ansvarar för olika känslor. Det e därför många vänder sig till ärkeängel mikael för mod o styrka.

lika dant att man kan identifiera liknande känslor i samband med möte med andra sidan. Möter man gud känner man sådan tro o hopp. Nära döden upplevelser upplevs liknande.

Jorden är snarare en kopia av andra sidan, det är vi som tar till oss vad av saker på andra sidan. Inte dem som tar efter oss.

Illusion, dessutom har jag fått känslan av att du inte hade den tanken själv inom bords! Håll dig till vad du själv känns bra för dig. Tron är viktigast för att ge oss en trygghet i livet. Inte för att skrämmas. Hade vi behövt känna till exakt hur det fungerade skulle det vara så allmänt känt att det inte hade ifrågasatts.

Joggan
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

……….#6 skrivet av MikeW
Jag tycker det stämmer vad du skriver!
#10 skrivet av Nicollan
Jo tror jag också!
Dessutom tror jag
när samvetet är ren efter döden får man det bra
i s.k. "dimension" himmeln
om samvetet är dåligt
blir det jobbigt!
Allt vad man tror efter man har sett den allomfattande sanning (Kärlek!)
kommer att manifestera sig…..
Häls/Joggan

Therese.G
2

#20 Jag tror inte att det är många som dör med ett helt rent samvete, då man troligtvis någon gång under sitt liv har gjort ett misstag som man dras med, då man önskar att man har sagt eller gjort annorlunda. Vad händer då?

- Therese

[kliinda]
1

#21 men när man somnar in dör man väll medveten? Eller på vilket sätt menar du?

Therese.G
2

#22 När man dör helt enkelt.

Men du tog upp något intressant faktiskt .. vad händer med t ex unga som dör som kanske inte har ett rent samvete, som har haft en svår uppväxt och gjort saker dom ångrar?

Vissa har tyvärr utfört desperata handlingar för t ex överlevnad, betyder det att dom kommer ha det hemskt i efterlivet?

- Therese

Joggan
1

#21 skrivet av Therese.G

man förlåter sig och går vidare

inte så farligt

det finns ju ingen som straffar en!

Men det blir lite jobbig för de som mördar våldtar och dödar i krig osv

Therese.G
2

Men om de som mördar och våldtar ångrar sig djupt och ber om förlåtelse, är det helt kört för dom då?

Jag har läst någonstans att de själar som har varit ovanligt elaka under sin livstid behöver en "dekontamineringsdusch", för att bli fri från dem dåliga energierna som man har samlat upp under livstiden. Vad tror du om det?

- Therese

[kliinda]
1

Jag säger så här - saker händer för en anledning.

Joggan
1

…ett större problem för dom som inte fattar att de är död!..

Science studies ..

Thirty Years Among the Dead

Carl A. Wickland

http://www.amazon.com/Thirty-Years-Among-Dead-Wickland/dp/0787309656

Joggan
1

”Men om de som mördar och våldtar ångrar sig djupt och ber om förlåtelse,

är det helt kört för dom då? ”

Säkert inte!

Då bli det bra!

Bara karma som utstår

alla känslor som jag delar ut kommer

som en bumerang tillbaks

men efter det är det bra!

Joggan
0
yamher
1

det handlar om att få insikten i det man har gjort, de val man har gjort och konsekvenserna av dem. En våldtäckts man får inte syndernas förlåtelse och kan gå vidare om han/hon själv inte inser vad han/hon har gjort/ hur offren har farit illa/ följderna av beteendet osv.

Oavsett vad som väntar på andra sidan så lär vi blir varse om det dagen vi går vidare. Det finns många sätt att lära sig det man har gjort fel. Och att bli misshandlad i ett eldhav är nödvändigtvis inte den vägen. Det finns betydligt mycket värre straff än det.