FÖRBANNELSE
Jag söker någon som vet hur eller kan ge tips om att lägga förbannelse över någon. Jag vill helst gärna inte ha några kommentarer i negativ riktnning, alltså att "förbannelser fungerar inte" eller "det kommer att skada dig också". Jag tror på förbannelser, jag har själv lagt en väldigt enkel som har fungerat men nu vill jag ha något STARKT. Anledningen är detta:
Det finns en kvinna som trots allt ont hon har gjort lever ett liv som hon inte förtjänar. Jag tänker sätndigt dåliga tankar om henne och jag hoppas att hon ska fara illa och alltid vara olycklig; vilket jag tror fungerar till en viss del eftersom hennes handlingar har sårat mig djupt. Men jag vill också lägga en besvärjelse som gör att hon får det EXAKT som jag vill ha det. Jag vill att hon lider precis som jag kommer att lida hela mitt liv och jag vill att hon blir av med allt i livet som hon inte förtjänar.
Om du gör något mot denna kvinna så kommer du att sjunka i din utveckling avsevärt. Men det är ditt val. Jag tänker inte hjälpa dig.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Salak, det är inte upp till dig att bestraffa någon. Jag tror att du har gått igenom det denna kvinnan gjort för att utvecklas själv. Jag förstår dock din ilska och frustration, har själv varit med om liknande saker som jag kommer få leva med i hela mitt liv. Men jag känner ändå att karma kommer att komma tillbaka på de personer som orsakat mig smärta, eller att jag utvecklas själv av det jag fått uthärda.
Försök vara stark.
Säger som Fredrikh. Det är inte din sak att straffa kvinnan, hon kommer att få det hon förtjänar så småningom, om inte annat när hon kommer över på andra sidan och får känna på allt smärta hon orsakat andra.
Dessutom: Du är på Övernaturligt, här stöttar vi andra och hjälper till så att alla mår bättre, inte så att någon ska må sämre eller bli skadad.
TS du kommer in här till en övernaturlig sajt,skriver ett inlägg som handlar om att orsaka skada på andra och det känns inte helt seriöst..Låt mig säga så här,jag vet förbannelser fungerar och jobbar med olika former av magi både vit och svart men jämmer i min låda man ska aldrig sända olycka i andra människors väg.
Det du ska komma ihåg är oavsett vad det gäller,förbannelser eller annat finns en universell lag som säger,det du sänder ut kommer tre falt tillbaka och den lagen gäller även det goda.
Det är inte vår uppgift att straffa andra,du skriver också att den här kvinnan lever ett liv hon inte förtjänar men vad vet du bakom den fasad som hon visar utåt hur hon egentligen mår och lever.
Jag lever som Shaman sen väldigt många år tillbaka,har lärt mig mycket om olika former av svart magi och en sak är säker den ska aldrig någonsin nyttjas för att skapa oreda eller orsaka skada för andra människor.
Du är arg på den här personen,så arg så du tänker elände i hennes väg.Mitt råd är släpp tanken på henne helt,låt inte en person du inte gillar dränera dig på energi oavsett vad än hon månne gjort dig för ont för hur det är så mår du sämst själv genom dina negativa tankegångar om otur och elände i en annan människas väg.
Tro mig när jag säger,jag har erfarenhet och har sett andra fara riktigt illa så gör dig själv tjänsten släpp tanken på denna kvinna,tänk gott om dig själv istället för att ödsla energi på ilska riktat åt annan person.
Visst i allsindagar vi blir arga allihop ibland men när jag läser ditt inlägg känns det mer som hat och att du vill ge dig rätten att straffa henne.
Försök tänka om där och lämna allt vad tankar heter på denna person,det finns massor av andra människor att trivas med så ödsla ingen tid med förakt och straff i sinnet det slår bara tillbaka på dig och då tre gånger värre än det du sänt ut.Gör dig själv tjänsten bara släpp,gå vidare med ditt och ge dig själv positivt då först kommer du må bra för som du känner nu kan du omöjligt vara tillfreds med dig själv.
Jag känner igen din ilska och kan väll förstå lite hur du känner. Däremot så tror jag du ska försöka se vad du kan göra för att släppa henne och hennes val i livet. Jag har en person som borde vara mig väldigt nära men hennes karma är så infekterad att det alltid flödar över på mig när jag är i närheten. Man orkar helt enkelt inte till slut. Nu väntar jag på att en person som är mig väldigt nära ska flytta ifrån denna kvinna och sluta påverkas för då kan jag också släppa helt hoppas jag.
Sedan borde du se att hennes val leder till en dålig spiral och hon kommer få stå för det. Man har inte alltid varit änglalik i tidigare liv osv. Det kanske är hennes liv att vara pain in the ass.
Säger bara som så… vill du spy galla är du välkommen att skriva ett långt mail till mig om hur illa du tycker om människan, vad hon gör som är fel osv så kan jag försöka hjälpa dig att må bättre… henne kan vi tyvärr inte göra något åt om det inte hjälpt att prata med henne.
Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

Jag kommer inte att hjälpa dig. Oavsett om du har lyckats med mindre förbannelser så är kraftigare definitivt något man inte kastar ostraffat. Och då menar jag inte det som kan skada dig när du kastar den eller konsekvensen här utan vad högre makter gör när de blir varse och tar dig på bar gärning. Kunskapen att göra detta och skyddet är bortom den vanliga människans visdom (och då syftar jag inte på att bara kasta den för även en blind höna kan hitta mat).
Livet är uppenbarligen inte rättvist. Någonstans måste andra få lära sig vilka fel de har gjort. Oavsett kanske du ska vara en bättre människa. Det finns dessutom mängder av människor generationer efter åt som får lida av förbannelser som kastas och som inte har med den att göra. I en deal med andra väsen kommer du ALLTID förlora på det. ALLTID. De vet hur de ska få ut så mycket som möjligt av dem de gör ett kontrakt med. Så troligtvis kommer det inte bara handla om dig och henne. utan många fler. Och fler efter dig.
Den vinst du skulle "få" är så liten att den definitivt inte är värd mödan.
Alis volat propriis 
Även om du mot all förmodan skulle lyckas lägga en sådan förbannelse är problemet att du inte skulle bli lycklig ändå, oavsett hur mycket den andra kvinnan får lida. Det låter tjatigt, men lyckan kommer från ens inre, när man lever sitt liv, inte av att någon annan lider.
Bästa "förbannelsen" är väl att visa henne att du släpper henne och vad hon eventuellt gjort fri, och lever ditt liv i enlighet med dina högre visioner och önskningar, ett liv som du själv vill ha det.
(Sorry om det lät trist, men det är det inte, som jag ser det…:-))
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#0 "Det finns en kvinna som trots allt ont hon har gjort lever ett liv som hon inte förtjänar. Jag tänker sätndigt dåliga tankar om henne och jag hoppas att hon ska fara illa och alltid vara olycklig; vilket jag tror fungerar till en viss del eftersom hennes handlingar har sårat mig djupt.
Men jag vill också lägga en besvärjelse som gör att hon får det EXAKT som jag vill ha det. Jag vill att hon lider precis som jag kommer att lida hela mitt liv och jag vill att hon blir av med allt i livet som hon inte förtjänar."
Jag vet att du inte vill ha ett sånt här svar, men du får det ändå. :-)
Jag förstår att du lider. Ta hand om ditt lidande, jobba med det om du behöver, släpp det sen - för det är enda vägen att bli fri från det. Älska dig själv.
Du är inne på en farlig väg nämligen om du låter ditt hat styra dig och magi ska tas på allvar, det är ingen lek.
Gör något konstruktivt istället, någon form av magi som bryter de negativa banden, som är beskyddande och som drar en gräns, för vi kan behöva dra en gräns ibland och sätta ner foten. När vi gör det så sätter vi nämligen värde på oss själva och det ska vi göra.
Men samla ihop dig själv först och gör det på ett bra sätt så du inte åsamkar mer skada. Det är att ta ansvar för sig själv och sin situation, att lägga en förbannelse för att man är förbannad är att fly snarare.
Gör en häxflaska som skyddar dig t ex. Rikta din energi mot något där det kan få utlopp och förvandlas till något som du kan använda dig av på ett för dig bättre sätt. Det är en praktisk och kreativ lösning, något konstruktivt du kan göra själv.
#TS - jag kan inte låta bli att undra vad som har hänt. vad har hon gjort dig att inte tiden kan få det att försvinna?
#9 Stass… Nu är jag inte TS men jag vet att det finns mycket människor kan göra svekmässigt och elakheter som inte tiden kan läka. Är det någon som står nära är det ännu värre.
Att kräva ett svar av vad kan vara jättefel och orsaka TS ännu mer smärta. =/
Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.
#10 Nej självklart behöver TS inte svara om det orsaker TS smärta. Ibland kan en diskussion få saker att lossna, om man vill ta den. Inför sig själv eller andra just nu.
Det är väl inte att händelser försvinner helt, men de känns annorlunda efter en tid av bearbetning.
Det var i välmening mot TS jag ställde frågarn =)
Koncentrera dig på ditt eget liv och människorna runtomkring dig som får dig att må bra och som du älskar istället. Så kommer du oxå att må bra 
Those who don't believe in magic will never find it 
Hej salak, Jag kan verka hård nu men hade jag sett den här tråden tidigare hade jag tagit bort den direkt. Nu har du fått flera kloka tankar och jag har väl inte så mycket mer att tillägga. Hur arg man än är på någon annan så är det värsta man kan göra att tänka ont/elaka tankar om dessa. Det är inte bara som "talesättet" säger "det du sänder ut kommer tillbaka" utan ju mer negativt man tänker desto sämre mår man själv. Det enda tips jag kan ge dig är att tänka alla fina tankar om personen du kan komma på. Du kommer inte bara må bra själv utan du kommer också märka att du inte "störs" lika mycket längre.
Sajtvärd på Övernaturligt
Liknande trådar/frågor passar sig inte här inne. Det finns barn och ungdomar som läser.
Nu har Ts fått flera kloka svar vilket kan vara bra för andra att läsa.
Vad tänkte du på? 
vill du ha en besvärjelse så borde du kanske gå in på wicca iFokus istället. dom håller vell på mycket med magi osv. Fast du kommer inte få någon hjälp där heller. Sluta slösa din tid på hat, börja lära dig att förlåta istället och älska andra. Forsätter du leva ditt liv i hat så kommer du bara ha negativa energier runt dig hela tiden och i sin tur kommer det säkert förstöra dig.
MikeW wiccaner har en enda regel, do what ye will but harm none
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#14 Jag tänkte, när jag läste ditt svar till TS, att det berodde på att det som stod i inlägget av någon anledning inte passade in enligt dig. Kanske för att ämnet var förbannelser och det passar bättre in på häxor iFokus där det finns kunskap kring ämnet, även om det förstås kan finnas människor här som har kunskap. Eller för att TS pratar om att vilja göra någon illa.
Mitt perspektiv var och är sånt, att TS naturligtvis inte mår bra och behöver hjälp och goda råd. Vilket jag tycker att hon/han fått och jag har förstått det som att ÖN är en plats där man kan få råd och stöd när man är sårad och mår skit, som TS. Jag ser nämligen en person som inte mår bra och då vill jag hjälpa om jag kan.
Så jag tycker det var bra att du inte tog bort tråden, för jag hoppas att TS läser och tar till sig de goda och välmenande råd som givits. :-)
Så jag tycker det var bra att du inte tog bort tråden, för jag hoppas att TS läser och tar till sig de goda och välmenande råd som givits. :-)
Just därför är tråden kvar och om jag hade tagit bort den, hade jag likt många andra gånger meddelat trådskaparen att vissa ord/meningar etc inte är lämpligt för alla att läsa men att det går bra att uttrycka det man vill ha sagt, fast med andra ord.
Så fungerar det här och vi finns till för alla, men vad gäller förbannelser eller andra liknande (negativa) saker reagerar vi och måste ibland sätta stopp. Det finns väldigt många som läser utan att delta och vi måste ta vårat ansvar.
Det har ingenting med kunskap eller en icke tro på att det finns "mörker" också.
Det vore bra om tråden fick återgå till sitt ämne men nu vet du hur vi förhåller oss på Övernaturligt.
TS, om nu denna kvinna har gjort en massa ont, varför vill du sänka dig till hennes nivå? För det är just det du kommer att göra om du lägger förbannelser över henne. Du skulle inte vara det minsta bättre än henne då.
''An eye for an eye makes the whole world blind.'' -Mahatma Gandhi

Vem tror du att du är ? Det är inte din sak att bestraffa någon skaffa dej ett EGET liv i stället och gå vidare hon har säkert gjort det besviken pga hon gått vidare och skaffat en annan man kan jag tro … Om du sätter någonting över henne så VAR SÅ SÄKER ATT DET KOMMER TILLBAKA till dej själv
Vem tror du att du är som tror att du äger människor ( henne ) ?
GÅ VIDARE
Men vart tog TS vägen om nu det här var så viktigt 
Som jag skrev i #4 Känns inte helt seriöst,fortarande ett inlägg,en inloggning inget mer 
Kom gärna in och kommentera TS,det är ju din tråd inte vår 
Ja precis men han fick väl inte de svar han ville kan jag tänka mej !
# TS Man blir förskräckt och betryckt att se vad man som människa vill någon annan ont. Många gånger har man stött på dessa som önskar annan ont att det själva inte har rent mjöl i påsen. Är det avundsjuka över att en man älskar denna kvinna? Är hon miljonär och inte delar med sig av sitt bord? Eller är det så att personen inte gör som du vill? Man ska älska och respektera alla😉 Själv ser jag att vad som din besvikelse över denna kvinna är att hon lever sitt liv. Svartsjuka och avund förtär och gör en grå.
När man önskar sådana fasansfulla saker skall man nog tänka sig för och spegla vad för saker man själv gjort för att du skall tycka så illa om henne.
Det är aldrig rök utan eld.
Att sedan begära en spell på en person av andra för att göra illa. Anser jag osmakligt för vad vet vi andra här på fokuset om denna person? Denna person kan vara oskyldig när sanningen synas. Och då har någon medlem gett dig en spell för att förgöra en bra människa. Skulle du vilja att du fick en spell på dig # TS?
Anser att detta var en osmakligt krav att fråga om sådana saker som att förgöra en annan människa som kan vara oskyldig och ha ett gott och varmt hjärta. Bara för att TS ogillar denna kan någon annan tycka bra om denne.
Hjortronblomman