Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medium
Läst 1481 ggr
Annisangel
4

Readings på nätet...

Hmmm, alla dessa psychic-linjer på nätet… Jag blir fundersam och nästan rädd. Imorse gjorde jag en liten test och svarade på en som gav gratis reading bara man uppgav email. Jag gjorde så och en timme senare fick jag världens längsta mail som tog nästan 2 timmar (!) att läsa😴 Nåja, jag höll ut och läste och det var en del som stämde, men sen mot slutet kom det som fick mig att vända taggarna utåt. Hon skrev att allt som hänt mig av svåra upplevelser i barndomen har inte varit till någon nytta…

Stackars människa säger jag bara. Nu har jag skrivit tillbaka till henne och sagt min tro att det som händer, ALLT som händer hör ihop med hur jag är idag. Erfarenheter är aldrig av ondo oavsett vad det är man har i bagaget… Har man haft det jobbigt i barndomen, så anser iallafall jag som bearbetat och valt att tänka positivt, att det är positiva erfarenheter som gjort att jag vet hur det INTE ska vara…

Men jag tänker bara på dem som inte har samma stabilitet, som går på dessa psychics. Hon ville ha pengar självklart… Ujujuj, nej, jag tror inte på henne iallafall. Vet inte hur många om det ens finns de som är seriösa med sånt. Hon var engelska

Många Goa Kramar

Annisangel

Skogshumblan
4

Ja du, det är tråkigt milt sagt med de som inte är helt ärliga i det de gör, självklart kan man få in grejer som inte stämmer. Är ledsen för att du fick ett sådant svar som sårade dig så,

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Kattuggla]
4

Jag tycker det är hemskt när någon anser att det som händer en inte är till någon nytta! Tur att du ser det som positiva erfarenheter där du vet hur man inte ska vara. Jag tror också att en stor nytta med sina erfarenheter är att kunna hjälpa andra som hamnar i liknande situationer. Då har man en helt annan förståelse för dessa människor! Dessutom blir man starkare efter prövningar, hur hemska de än är, bara man lyckas bearbeta dem. Bra att du skrev ett brev tillbaka så att hon förhoppningsvis ändrar sin uppfattning. 🌺

Fjäril
4

Vilken tråkigt upplevelse, Annisangel 🤔

Att det inte alltid blir rätt eller att mottagaren får höra just det denne vill höra är en sak, men detta lät ingen vidare och jag förstår om det gjorde dig upprörd, eller missnöjd.

Alla misstag och saker vi går igenom livet ger oss nya insikter och lärdomar. Klart att de har någon "nytta" med sig. 

Ville hon ha pengar i slutändan ändå?

🌺

Sajtvärd på Övernaturligt

Annisangel
3

#3 Nej, den första långa readingen var gratis… Men sen ville hon ha 369:- för att göra en till reading för att hon skrev "jag känner så starkt att det är just dig jag vill hjälpa"…

Bland annat skrev hon också "agerar du inte nu kan tillfället gå förlorat". Enligt min uppfattning, så kommer tillfällena i livet med jämna mellanrum och går alltså inte förlorade… Nej, jag blev minst sagt besviken, men det var som sagt ett test från min sida för att se hur seriöst det verkade och det var som jag misstänkte iallafall från denna kvinna, inte vidare seriöst…

Nu kom mailet tillbaka som ett ERROR-meddelande… Mottagare finns ej! Blir man förvånad? Nej…😡

Många Goa Kramar

Annisangel

Fjäril
3

😮 Helt makalöst. Det verkar nästan som om du fick ett "jag skickar samma mail till alla och hoppas på att någon nappar - så att jag sedan kan ta betalt" 🤔

"Bland annat skrev hon också "agerar du inte nu kan tillfället gå förlorat". Enligt min uppfattning, så kommer tillfällena i livet med jämna mellanrum och går alltså inte förlorade."

Nej, för mig finns det inget sådant heller, nu eller aldrig. Finns det en mening, en tanke, då kommer dessa tillfällen åter.

Sajtvärd på Övernaturligt

Annisangel
1

Hm, undrar om man kan anmäla sånt här…. Nu på morgonen fick jag ett mail till som börjar: Kära Annika, det har nu gått några dagar och du har fortfarande inte följt dina möjligheter till ett lyckat liv…. Huva! :/

Många Goa Kramar

Annisangel

Annisangel
1

Sen lockar hon med en gåva för att jag ska klicka vidare på hennes sida och då får jag något som heter "7 vägar till lycka" helt gratis. Hon drar nu av 100 kronor på en djupare astral reading PLUS att jag får veta att det inom 324 timmar kommer hända något omvälvande i mitt liv…

Många Goa Kramar

Annisangel

Annisangel
2

I detta mail blir hon nu också lite aggresiv och talar om för mig att hon måste göra denna reading för mig för att det gynnar mig och det står i stjärnorna att tiden är rätt. Jag hänvisas hela tiden till hennes sida och nu läser jag lite noggrannare om villkoren. Där är texten utformad som att det upplevs som att man redan betalar. Små reklamskyltar talar om var man kan betala. Längst ner blir jag informerad om att mitt ipnummer lagras för vidare referens. Jag börjar förstå varför det finns de man kallar skeptiker om sånt här förekommer.

Många Goa Kramar

Annisangel

Annisangel
2

Nu undrar ni säkert varför jag fortsätter på denna psychic-sida… Jo det är så att jag blir personligen väldigt upprörd på alla verkligen duktiga medialas vägnar… Jag vill också se hur långt denna människa kan gå. Om det nu är en människa bakom…. Man börjar ju undra!

Många Goa Kramar

Annisangel

imke
2

:-O denna människa låter som en rejäl lurendrejare! Vet inte hur man kan göra… Om inte annat polisanmäla för att hon inte slutar höra av sig. Konstig människa :-/

Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Skogshumblan
1

Annisangel, tycker du gör rätt som kämpar och vill avslöja men var försiktig också. Vill inte att du ska fara illa.

/ Skogshumblan

Annisangel
1

Ja, jag ska vara försiktig… Nu fick jag reda på att man blir tydligen automatisk medlem på hennes sida och kan bocka av rutan för mail från henne men ingenstans där man kan kontakta med giltig adress.

Många Goa Kramar

Annisangel

Magi-cat
1

Det låter som en av de där (ö)kända som skickar samma till alla och att man behöver, för en ringa penning, köpa det ena och det andra för att bli lycklig/frisk eller whatever. Lägg ingen energi på "råden"!!!

Tror inte ens det är någon enskild människa bakom och att det varit uppe förut, på Plus eller liknande, med många anmälningar……

Nej, inget riktigt medium gör så!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Mindfull
5

När jag gjort avläsningar (här på ÖN) har jag valt att avstå avläsningar på personer som jag misstänker vara yngre än ca18 år eller inte mår bra psykiskt. Åldersgränsen har jag satt för att personen bör vara mogen nog att skeptiskt kunna ifrågasätta avläsningen. Psykiskt instabila människor KAN behöva annan hjälp än från medium och det kan finnas risk att det går väldigt fel om man hjälper dem medialt. (Har diskuterat detta i forum tidigare och kommer inte utveckla det mer) Jag förklarar alltid i PM att jag är amatör och att avläsningarna inte behöver stämma till 100%. Jag förklarar också att jag inte läser av framtid, då det finns så många faktorer som påverkar framtiden. Om jag i framtiden skulle bli professionellt medium, så skulle jag hålla samma grundläggande principer. Hade varit bra om det funnits ett samfund för seriöst medier, där vissa grundläggande principer måste följas för att man ska vara ansluten!

Skogshumblan
1

Mindfull, sån inställning gillar jag. Helt rätt väg. Jag har för mig att Ylva Trollstierna ville skapa en sådan sammanslutning och skapade sitt vipstar.

/ Skogshumblan

Annisangel
1

Helt rätt inställning! Den inställningen gillar jag! ❤️

Många Goa Kramar

Annisangel

[Ravenna]
2

Annisangel, trist att råka på någon oseriös som du gjorde. Det finns och kommer alltid finnas ruttna ägg i korgen, men det betyder inget för den som inte själv är ett ruttet ägg. :-)

Tidiga varningstecken:

"Imorse gjorde jag en liten test och svarade på en som gav gratis reading bara man uppgav email." 

Det finns de som ger gratis vägledning/readings men då bör man ta reda på varför det är gratis, för vem vill jobba gratis? Det kan vara så att personen är ny på det h*n gör och behöver träning men då ska det framgå. Eller vad det nu är för anledning att göra det gratis utan någon motprestation från klientens sida. Allt handlar om att det ska finnas en balans mellan givaren och mottagaren.

Att du ombads uppge din email som motprestation är ett uppenbart försäljningsknep. Vad ska h*n annars ha din email till?

"Jag gjorde så och en timme senare fick jag världens längsta mail som tog nästan 2 timmar (!) att läsa"

Att det tog en timme innan du fick ett två timmars email tillbaka är uppenbart misstänkt, låter nästan som det mesta redan var förberett. Det tar tid att göra en reading, det är inget man hafsar ihop på fem minuter särskilt om det ska skrivas ner och sändas iväg.

Lurendrejeri finns inom alla områden i livet så det är förstås ingen skillnad inom detta gebit. Ta avstånd från det, vänd och gå därifrån och gör något bättre med din tid och energi. :-)