Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medialitet
Läst 1195 ggr
[Jeremina]
0

Andras tankar

Varför vet jag ofta vad min yngre son ska säga innan han säger något och jag förstår alltid vad han menar?

Måste också berätta att jag brukar säga till min man om jag berättar om något andligt möte: Var inte rädd för jag kan inte läsa dina tankar…..ÄN Skrattande

Jag har ett speciellt band med den yngre sonen och har alltid haft Kyss

Dance
0

Min son och jag simultansäger saker samtidigt så himla ofta att vi är vana att kommunicera så-- det enda vi vill ha svar på är vem tänkte tanken först, han eller jag och hur det är möjligt att en och samma tanke kan inplantera samtidigt hos båda.

Apropå absolut ingenting kan vi börja parat om exakt samma sak samtidigt. Måste medge att det har ett visst underhållningsvärde för oss också, rätt så fascinerande…

Men vi undrar som sagt väldigt mycket Obestämd

bettis69
0

Jag och min far verkar ofta ha en telepatisk kontakt. Ett enkelt exempel är när han skjutsade mig nånstans och jag började undra hur mycket klockan är…

Då sade han: Ja, klockan är 0800 nu.

Om jag har problem eller mår dåligt, så känner han av det direkt.

En annan gång hade jag telepatisk kontakt med en manlig vän till mig. Vi hade varit och campat med hans barn och mina barn. På vägen hem i bilen tänkte jag tanken:

-Hm, undrar om vi ska stanna och äta någonstans?

-Va? frågar han. Ska vi stanna och äta nånstans?

MEN jag hade ju bara tänkt TANKEN, inte sagt det. hihi

Frejzan
0

Jag o min man börjar ofta på att prata om samma sak. Ofta kan han säga något som jag precis tänkt säga till honom eller tvärtom. Då är man nog på samma våglängd Skrattande ha ha.

Det är lite roligt med det ibland.

Mammi
0

# 3 Exakt så är det för mig och min sambo! Vi har nu varit tillsammans i 26 år och babblar allt som oftast i munnen på varandra för att säga precis det den andre tänkte på och just skulle till att säga osv!

Mads
0

Så tror jag det kan vara dels om man är öppen i sinnet och likaså den andra personen och om man har en stark koppling till varandra. Jag hade en mycket nära killkompis när jag var yngre och jag avslutade alltid hans meningar och visste alltid vad han skulle säga innan han sa nåt. Vi är fortfarande vänner och han tycker fortfarande det är retligt att jag vet vad han tycker och tänker innan han ens sagt nåt Flört

Amor Vincit Omnia

Jennyw
0

Det där är lite roligt!

Jag har en telepatisk kontakt med en av mina vänner.

Ofta ringer han eller jag och det visar sig att vi tänkt på varandra samtidigt, ang samma saker.

Han säger nuförtiden: Jag fattar inte varför jag ens blir förvånad…

En dag hörde jag ambulanssirener, från jag vaknade på morgonen, jag visste att det var honom det gällde och försökte få tag i honom, men han svarade inte i telefonen. Jag bara visste att någon skulle ringa så jag höll mig hemma hela dagen. (Som tur var kände jag att han skulle klara sig, så jag kunde slippa paniken).

På em ringde hans pappa och berättade att han låg på sjukhus med slangar överallt, men skulle klara sig bra.

Det är lite obehagligt såna gånger.

En annan grej är min son…har har en telepatisk kontakt med sin mormor…(och mig…och andra).

Jag kan komma till dagis och han blir helt förstörd för att det är jag som kommer (!?), men då visar det sig (alltid) att det är hans mormor som funderat om hon ska hämta honom eller inte.

Jag har nu fått säga till henne att inte tänka så starkt på honom om såna saker, det blir jättejobbigt för mig att hämta då. Glad

Men, jag brukar däremot "tänka" till honom massa saker under tiden jag är på jobbet och testa om han fått meddelandet sen…*S*

Riktigt spännande detta!

Cristine
0

Jag har aldrig behöv ropa på min dotter när maten är klar vart hon än är och vi har ingen säskild mattid. Även om hon är hos grannar kommer hon alltid när jag ställer tallrikarna på bordet. Hon läser mina tankar ofta. Om jag ska be henne om något säger hon jag kommer innan jag öppnar munnen.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Jeremina]
0

FlörtVilka intressanta historier och jag känner igen mig i allt…min man och jag tänker lika men sonen och jag kan nästan läsa varandras tankar…

Ibland vill man ju inte att sonen ska veta vad man tänker…Obestämd

Hej Dance..vännen det var ett tag sen….saknar dig här men det är ju klart vi har ju vår andra kommunikation…nu menar jag inte telepati utan mailen…hi…hi….kram Skrattande

#6 JennyW….Det du berättade om är ju ett sk varsel när du fick veta om din väns färd till sjukhus…det kan vara jobbigt men känner man att det är okej då gör det inget Flörtskönt att det gick bra!

Bettis….kul att din pappa och du är så samspelta…

Frejzan….det är bra om man är på samma våglängd med sin man speciellt vid ett tillfälle som i min långa populära tråd du vet……Skäms

Mads gumman du är ju alltid öppen i sinnet så du kan nog få kontakten med fler och du har den ju med lilleman….Kyss

Cristine….det kanske blir bra sedan om du kan läsa dotterns tankar då kan du hindra henne från att göra dumheter, eller hur? Flörteller var det bara envägs???

Cristine
1

Jag behöver ingen telepati för att veta vad hon tänker. Hon är autist och hennes teman är miljön, rymden och utomjordingar och så har det varit sedan hon lärde sigSkrattande tala.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Jeremina]
0

#9 Okej…..Glad

Mads
0

# 10 Tack hjärtat. Alltid är jag inte öppen, insåg senast idag att jag kan vara ganska stängd och insnöad i mitt tänkade om jag bara sätter den sidan till Glad Så nu öppnar jag igen och försöker se vissa saker ur annat bredare perspektiv och hoppas det ska göra saker och ting en smula lättare Flört

Kramar

Amor Vincit Omnia

[Jeremina]
0

Putt…

evrekaw
0

#6 det där känner jag igen… Har en väninna som alltid ringer just när jag tänkt på henne för att det var ett tag sedan vi sist talades vid. Eller så ringer jag - och då säger hon att hon tänkt på mig…

Vad min man tänker och så ser jag för det mesta igenom. Men där tror jag inte det handlar om övernaturliga krafter eller så… Efter så många år tillsammans läser man varandras kroppsspråk, hållning, mimik och minsta gest. Till och med små differenser i tonfall blir tydliga…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Frejzan
0

# 13 Nej jag tror inte heller att det är något övernaturligt att man pratar om samma sak, kanske någon form av telepati ibland eller att man vet att den personen reagerar på ungefär samma sätt.

Själv har jag inte levat så många år med min man, vi träffades 2003 men ändå känner vi varandra så väl. Vi har levat tillsammans i tidigare liv och när vi jämförde detta liv, vad vi gjort, intressen osv så har vi haft ungefär samma liv, samma händelser, intressen under årens gång. Vi är ju båda 50+. Jag hade fyllt 50 när vi träffade o han är lite yngre än mig.

Jag tror att när man är "nära" varandra kan man uppleva att man reagerar på samma saker. Jag ser en grej när vi åker i bilen o tänker säga något om den o han nämner det samtidigt eller före mig. Han kommer att tänka på en person o jag nämner den personens namn som exempel.

lkn02001
1

i går när jag kom hem stod Alva (2½år) i dörren och väntade på mig. när jag kom in berättade min sambo att de varit i köket och fullt upptagna med att laga mat när hon plötsligt säger "jag ska öppna åt mamma!!" och springer mot dörren. Sambon tittar ut men ser ingen bil, nej mamma kommer inte än. joooo sa hon och då preci såg han stråkastarna från bilen…

[Jeremina]
0

#14 #15 Kul att läsa om era erfarenheter……det är nog mer vanligt än man tror….Flört Alldeles nyss ringde en av våra bästa vänner från Värmland och gubben och jag pratade om honom och hans fru senast igår kväll, att vi måste ringa och höra hur dem mår….Flört

Frejzan
0

# 16 Ja det händer ibland. Tänker på en person o någon dag senare ringer den. Eller att jag ringer till någon som precis tänkt slå en signal.

En kul grej. Jag slog nummret till någon, men ingen signal kom. Då började den personen prata. Hon hade slagit vårt nummer samtidigt.

[Jeremina]
0

#17 Visst är det häftigt när man slår numret samtidigt och helt plötsligt pratar den andre i andra änden….Flört

Frejzan
0

Ja, verkligen. Man fattar inte. Det hörs ingen signal o vi satt båda o väntade på att höra signalen komma fram men så hörde någon av oss att det lät i luren o då var det öppen linje mellan oss. Förvånad

Frejzan
0

Ja, verkligen. Man fattar inte. Det hörs ingen signal o vi satt båda o väntade på att höra signalen komma fram men så hörde någon av oss att det lät i luren o då var det öppen linje mellan oss. Förvånad

Mammi
0

Det har jag oxå varit med om några gånger! Helkonstigt när den man ska prata med helt plötsligt sitter där i andra ändan av tråden när man tar upp luren för att ringa!Foten i munnen

[kliinda]
0

Yngre barn brukar kunna se andar och kommunicera med övernaturliga ting, även så är det enklare att tankeöverföra till barn än äldre.
Dom har ett öppnare sinne