Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketthealing
Läst 5564 ggr
anette02
0

Healing stav

Hej

Undrar om ngn provat healingstaven…Harmony wand

Hälsningar

Anette

[GunillaF]
5

Nej. Jag använder inga sk. "hjälpmedel" alls. Det behövs inte för att vara kanal för de helande energierna. 🙂

GhostHunterGbg
2

OT titeln var ganska rolig 😃

Sorry, ha en bra dan alla!!!!

MVH /S

Amandla
5

#1 Jag håller med helt och fullt! 👍

Varför i allsindar ska man köpa någon dyr pryl när man har healingkraften i sina händer och i sitt sinne? 🤦‍♂️Det är bara att lura folk att de inte kan heala sig själva utan redskap och att tjäna pengar på folks okunnighet 🤫

daga
4

Det behövs inte några dyra hjälpmedel/redskap för att heala. Du är själv kanalen för healingenergierna.😮

Denna kommentar har tagits bort.
Amandla
5

Jag tog bort några inlägg som var helt identiska med #4 😉 Det krånglar lite här och var på iFokus idag…

anette02
0

Hej igen

Så ni menar att jag utan ngn initiering av ngn healingform

kan heala mig själv ?

Anette

Amandla
6

Ja. Om du slår dig på knät, händer det inte att du sätter ena handen eller båda emot knät då? Eller när du tröstar ett barn som ramlat, visst blåser du och håller på det onda? Det är healing. Att önska någon smärtfrihet, hälsa, lycka, och så vidare, det är healing. Healing är kärlek och ljus.

Var bara noga med att tänka dig att kraften/ljuset kommer uppifrån och går in genom ditt huvud och fyller på dig själv först innan du hjälper någon annan, detta för att inte ta av din egen energi för då kan du bli väldigt trött, få ont i huvudet m.m.

tarotlasse
6

Nej detta med healingstavar är en helt onödig pryl. 

Räcker vi ber våra guider o andevänner att ge ngn healing så ger dessa klienten hur mycket energie som helst oavsett du sitter med o håller en healingstav i handen eller om du går in i rummet och ser en skräckfilm på tv,n. 

För varken du eller healing staven är den som gör arbetet och healingen det är dina guider o andevänner som gör detta arbete. Vårt arbete är bara  att förmedlar informationen vidare. 

Så du kan i princip sitta o sköta bokföringen under tiden klienten få ändå den effektivaste healingen utan din närvaro eller healingstavens närvaro. 

Men visst kan en healingstav vara extremt kraftfull energie mässigt. 

Var en försäljare som kom fram till mig med en healing stav o säga vad jag upplevde av denna och det var som att få en  skraftig spark  rakt i solar plexus  det var det kraftigaste jag någonsin känt av en kristall.

Men healing staven var en stor bergs kristall  med ett flertal andra kristaller infattade i bergs kristallen. 

Förutom det var ngt av det kraftfullaste jag känt av en kristall var den dessutom det vackraste jag någonsin sett. 

Försäljaren sa att denna healing stav var ämnad för mig o jag skulel få den billigt endast 2500 kr. 

Jag bad att få återkomma för jag ville verkligen ha den. 

Men meditationen ngn dag efter sa min Guide att så dum var jag väl inte att jag skulle ge så mycket pengar för ngt som inte behövdes. 

Utan  Andevärlden  klarade detta själva  utan att jag köpte dyra stenar.

Lasse

anette02
1

Är det så enkelt ?? :)

Ja.. då ska jag försöka mig på, får se hur det går…

ANette

tarotlasse
3

Ja så enkelt är det Healing är så barnsligt enkelt så precis vem som helst kan ge Healing. 

Som Amndla skriver så är det den enklaste Healing form som finns och ngt som alla gjort eller fått oavsett man är intierad eller inte o ändå så kraftfullt läkande. 

Intieringar förekommer i flera olika healing metoder men helt verkningslösa och har ingen betydelse för helingkraften överhuvudtaget. 

Finns även  en Healing metod där man enbart kan få tillgång till den nya energien  som är starkare och effektivare en någon annan Healing  energie som finns  om man får något som kallas reconection Healing kan ju jämföras med en intiering. 

Men varför skulle enbart de som betalar pengar till en enskild persons plånbok få tillgång till en universell kraftfullare energie eller en energie från andevärlden oavsett vilket man nu tror på. 

Varken  ande världen eller en universell energie gör skillnad på vem som förmedlar Healing energien eller vilken energie man ger. 

Denna nya energie kan man läsa om i spiritualistiska böcker redan under 1920 talet oavsett om man gått några kurser eller är outbildad Healer. 

Däremot tycker jag personligen att innan man börjar ge Healing yrkesmässigt eller till personer man inte känner. 

Så ska man gå en Healingutbildning för healing är så mycket mer en att förmedla  energie för de kan alla oavsett göra. 

Det handlar även om  etik, moral och bemötande hur man hanterar olika situationer  och olika personer. 

Vad  ska man förmedlar till en klient och vad bör man undvika att förmedla. 

För lika gärna som man hjälper en person med vägledande ord så kan man lika gärna skrämma skiten ur en klient genom att säga fel saker och därmed stjälpa en person i stället för hjälpa. 

Vilka personer ger man healing och vilka rekomenderar man annan vård. 

Vilka personer får du ge healing och vilka får du inte ge healing för vi har en lagstiftning i Sverige som heter alternativ vårds lagen.  

För  det är  straffbart och kan ge 3 månaders fängelse om man ger personer  med vissa sjukdommar Healing. 

Så det finns så mycket mer en att förmedla energie man måste veta om man ska ge andra Healing även om alla oavsett  utbildning kan ge healing. 

Vilken Healing metod du en väljer har ingen betydelse utan välj en metod som känns bra för dig.

För  det finns ingen Healing metod som är bättre eller sämre eller effektivare en någon annan. 

För exakt samma energie du förmedlar oavsett vilken metod du en väljer eller om  du ger energien helt på ditt eget sätt. 

Alla kan slå i en spik i en bräda men det krävs mer kunskap en så för att kalla sig snickare  precis samma  sak med Healing.

Lasse

anette02
1

Hej

Jag provade igår.. bad om healing från Universum

Kände… en energi komma in i mig, sen blev jag het på vissa ställen

och så otroligt avslappnad, höll på somna. - Då var det väl healing jag fick :)

Du nämner reconnective.. har fått detta förut… kan man få detta om

man ber om det ?

Eller får man det som man behöver, som är rätt för mig.. automatiskt.

Behöver inte säga till vad man vill ha healingen eller ?

Anette

tarotlasse
1

Anette grattis till en härlig healing stund det hade inte gjort något om du somnade snarare tvärtom. 

Bara vara och bara följa med ger den bästa  healingen. 

Skulle inte ha någon som helst betydelse om du gjorde på detta sättet eller du bett om reconection heling det är precis exakt samma energie  det handlar om. Det skulle inte göra någon skillnad bara olika namn på samma sak vill jag säga. Hade du gått i väg til ngn  annan för att göra det hade det blivit en skillnad till och det är kostnaden och tyngden i plånboken. 

Lasse

anette02
0

Ja, Tack för tipset :)

En sista fråga bara… hur ofta kan man göra healing

finns det ngt man bör tänka på?

För har ju självklart provat flera ggr nu :) men var starkast

den första gången … och en gång fick jag budskap.. 

Man kankse inte bör överdriva?

Men kanske aldrig kan 'skada' eller ?

Anette