Salig av lycka
I Dag har jag gjort en annan människa salig av lycka. En äldre ensam Dam ville ha sällskap av en katt. En av mina kattungar har nu flyttat till henne. Och vilket mottagande. Hon hade installerat en kattlucka med magnetlås, "så bara rätt katt kan ta sig in" som katten skall använda när hon kan gå ut själv. Hon hade köpt egen filt till katten, fina matskålar ,god mat,en lekställning med koja att gömma sig i. Ja, allt en katt kan önska sig. Nu i början skall hon gå ut med henne i sele så hon får känna sig för. Damens barnbarn hade sagt till henne att katten skulle nog fräsa åt henne i en vecka, innan den kände sig hemma.
Men när vi kom dit och öppnade buren stack katten först iväg. Sen kom hon snart fram och nosade runt i huset. Tanten var så lycklig, jag kände också en stor lycka. Tänk att få göra en annan människa lycklig,och mig själv också. Katten kan inte få det bättre och jag kan vara lugn. Så det är 3 varelser som har blivit lycklig i dag.
i Morse kom katten till mig i sängen spann och trampade på mig, det brukar hon inte göra. Jag tror hon kände på sig att hon skulle flytta och ville säga hej då. Jag ville så gärna dela med mig av denna glädje till er. Hoppas ni förstår det jag skrivit.

Helt underbar förmedling av ett djur,som har rätt till ett lyckligt liv.Förstår din lycka fullkomligt./Ewa

Vilken härlig läsning! Skönt att veta att katten kommer att få det så bra =)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Kul att läsa :)

Helt underbart !!

Tänk om alla hade det så bra Tänk va allt hade varit bra då

Underbart!

Tack!!! Alla ni underbara människor för att ni förstår.

Tänk om alla var lika snälla som den damen. Många, många katter står i kö för ett sådant hem! Och tänkt om alla förstod det som damen förstod - att ge en katt ett gott hem ger så mycket glädje tillbaka.

Jättehärlig berättelse../// MJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Det låter helt underbart, sånt blir man glad av att läsa. :)