Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: healing
Läst 12011 ggr
[Lynx76]
0

Healing mot ångest och depression

Ja, som titeln antyder har jag funderingar kring om healing fungerar mot ångestproblematik och depression. Nån som har erfarenhet att dela med sig?

tarotlasse
3

Ja du när det gäller depresioner och ångest så brukar jag rekomendera mina klienter att söka hjälp hos den allmänna sjukvården för sina besvär innan dom börjar på en healingbehandling.

Liksom vid en medicinering så kan det även under en healing behandling öka besvären i början.

Har man då självmords tankar osv  så bör man ha ngn proffesionell samtals terapueft som man har regelbundna samtal med under behandlingen.

Finns så mycket som kan komma upp  till ytan under och efter en healing behandling

Så jag själv kräver att klienten även går på regelbundna samtal hos en terpaueft  om jag ska ge dom healing behandlingar.

Men får säga att kombinationen brukar ha ett väldigt lyckat resultat.

Lasse

Jane-Lyzell
1

bästa är både skolmedecin och healing tillsammans i behandling!Glad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[mia-38]
1

Håller med er. Att kunna kombinera är nog den bästa medicinen.
Skrattande

[Lynx76]
1

Jag går i terapi och tar även mediciner, gjort det i flera år…. det har inte hjälpt, så vill prova ngt mer. Jag har inte självmordstankar men mår dåligt ändå.

Kristall47
1

Bra att du redan går i terapi, jag har en liten plan för att försöka hjälpa dig. Jag hinner inte förrän i nästa vecka då ska jag pm:a dig. Skriv gärna lite mer i ett Pm till mig om dina tankar osv.

Kram Kristall47

Anna-Helga
0

Åh så bra, stort lycka till! Cool

[Lynx76]
0

#5 oj, vad bra, tack =)

Saga85
0

Nu har jag ingen erfarenhet av det själv, men öronakupunktur är något jag hört kan användas för depression. Är lite sugen på det själv (går på mediciner samt har försökt mig på terapi).

Anna-Helga
0

#8 Det fick jag mot foglossning senaste graviditeten och det var kanonbra!!!!! Cool

[Lynx76]
0

Jag är öppen för allt…  allt som inte gör ont ;)

Anna-Helga
0

#10 Då var det bara kulor barnmorskan tejpade på särskilda punkter på öronen som jag klämde på några gåner per dag… De som gjorde ondast var de som gjorde verkan tydligen, det motsvarade smärtan av foglossningen typ… Glad Men det var värt eftersom det hjälpte snabbt!

Jimmy-G
0

Det första du bör göra är att gå till en doktor och berätta om dina symptom. En doktor kan avgöra vad depressionen beror på och ge dig en lämplig behandling.

Sedan kan du prova alternativmedicin, om inte den vetenskapliga behandlingen ger dig något resultat.

Det är din psykiska hälsa det gäller.

Obehandlad depression leder ofta till självmord, varför det är viktigt att du tar kontakt med landsting/sjukvård snarast.

Anna-Helga
0

#12 Se #4 så ska du se att det både är aktuellt med medicinering och terapi redan, men att TS vill komplettera med annat också…

TantAlma
0

Jag tror pa en kombinerad skolmedicin och healing.

Jag mediterade mycket nar jag var deprimerad efter ett antal dodfall i min omgivning. Samtidigt som jag hade medicin fick healing och Kbt- samtal.Det tog lite tid for mig att lara mig att koppla av och komma till ro.Men nar jag gjort det var det vart allt besvar.

Alma

SuperMegaNova
3

gammal tråd, men jag hostar igång den igen =)

Ang healing mot deppretion, är nått jag undrar över med.

Jag går regelbundet hos en som healar varje vecka, just för att den "vanliga" sjukvården inte hjälper längre.
de vill bara ge mig en massa medeciner, men jag vill inte gå på medecin längre.
och nu har jag vart utan i snart 2 år, men mår bara sämre och sämre.
därför började jag med healingen. har nu gått 2 gånger.

Healing får en att släppa saker, istället för att älta som en vanlig teraput får en att göra.
Jag är trött på att älta, nu vill jag gå vidare och släppa….

Så min fråga är då alltså…
Nån som enbart blivit healad och senare blivit frisk från ångest och depression??

Anaid
4

#15:
Varför vill du inte äta medicin? Jag ser det inte som konstigare att äta psykofarmaka som t ex antiinflammatoriska läkemedel när man behöver det, huvudsaken att nyttan av medicinen är större än onyttan av den. Det är ingenting fel i att äta medicin om man mår dåligt oavsett vad man tar medicinen mot!

Både som professionell och som privatperson rekommenderar jag dej att använda dej av skolmedicinen och healingen som komplement.

"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud

Spejan
4

#16 Enligt min erfarenhet så är medicin ett sätt att lindra besvären tillfälligt. Det bästa är att hitta orsaken till att man behöver ta medicinen.

Tex om man får antibiotika så botar de ju en infektion kanske, men vet man inte orsaken till infektionen, då kommer de garanterat tillbaka.

Jag har ätit psykofarmaka många år, jag funkade men jag mådde aldrig helt bra. Slutade för nåt år sen, mådde värre än värst, men de gick över, sen har jag nu hittat orsaken till problemen och jag jobbar ännu på det.

Så min åsikt är att ska man må bra fullt ut så måste man ta tag i orsaken, ska man må hyfsat och ha problemen kvar så funkar medicinerna.

Den här tiden har till och med gjort att jag inte ens tar en opeprazol när jag har magkatarr om jag inte först vet vad som gjort att jag fått magkatarr.

Det finns dom som knaprar omepraxol dagligen, men vad är orsaken till det?!

Anaid
2

#17:
Det beror på varför man äter medicinen, många människor använder psykofarmaka livet ut eftersom dom behöver det. Behöver man medicinering så ska man också ta sin medicin för att inte bli sämre i skick och kunna ha ett bättre liv. Att må dåligt för att man bara beslutat sej för att inte äta medicin slutar sällan väl.

Visst ska man ta reda på grunden till illamåendet och försöka åtgärda det men många ggr mår man bättre av att göra det samtidigt som man medicinerar och sen trappar ner eller slutar. Det är ingenting fel med att ta medicin när man är sjuk oavsett om det sjuka sitter i kroppen eller själen.

Jag skulle aldrig göra nåt så vanskligt att förespråka att man slutar med sin medicinering och mår dåligt, det slutar ofta illa när människor gör så.

Kropp, själ och ande hör ihop. Man kan inte vårda det ena utan det andra, det betyder i klartext att vad jag rekommenderar är skolmedicin och sen om man själv vill det komplettera med nån form av alternativ metod som känns bra för en. Healing är en bra metod vid psykisk ohälsa.

"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud

SuperMegaNova
2

Anledningen till varför jag inte vill äta medicin är helt enkelt som Spejan skrev, medicin hjälper bara tillfälligt. Jag vet anledningen till mitt mående och jag har ältat med otaliga psykologer och kbt-terapeuter. Men det hjälper inte. Det som hjälper är att släppa det som varit och gå vidare, men jag kan inte. Därför undrar jag ang healingen. Kan man bli frisk enbart av healing?

Anaid
0

#19: Har du provat EMDR? För att släppa taget om sånt som stör en är det mycket effektivt. Visst kan man bli frisk mha healing, det kan gå fort eller ta länge, det vet man aldrig. Ta hand om dej!

ur Samtal med Gud

tarotlasse
2

Om en person har Epelepsi, diabetes eller annan obotlig sjukdom.

Tycker du även då att dessa ska låta bli att medicinera bara för att det bara hjlper tillfälligt. .

För det är också bara en tillfällig lösning eftersom medicinen inte botar utan enbart lindrar besvären.

Mediicinering av depresion fungerar precis på samma sätt att det lindrar men mycket riktigt så botar det inte.

En depresion kan många gånger bero på hormon brist att inte hjärnan producerar tillräckligt med hormon.

Vad är det då för fel att då medicinera med tillskott av denna hormon.

För ett flertal av det antideprsiva medicinerna är för att öka hormon halten.

Precis som om du lider av vitamin brist så tar du kost tillskott med vitaminer.

Det är i princip samma sak.

Lasse

ALPHIRA
1

Lasse, du har så rätt så. Depression (även andra psykiska avvikelser) kan berå på hormonbrist.

Problemet är bara att att dessa stackars människor blir inte ordentligt undersökta när dom träffar en läkare. Blir inte ordentligt undersökta och inte ordentligt vårdade.

För det mesta blir vården enbart medicinering men jag efterlyser även sakkunnig samtalsterapi, den är en bristvara i psykvården.

Dessutom efterlyser jag även healing som godkänt alternativt botemedel inom psykvården.

tarotlasse
0

Jag håller hel toch hållet med dig AlPHIRA för behövs även sak kunnig samtalsterapi.

Men för vården är det så lätt att skriva ut medicinering och nöja sig med det.

Healingen är på väg in i vården så lär nog dyka upp inom psykvården också.

Akuten på Karolinska har börjat med Healing behandlingar i dag men då heter det inte Healing utan vådande beröring he he.

Många hocpise har börjat med healing behandlingar och sjuksköterske skolor har lagt reiki Healing på shemat.

Jag har själv fått hålla föreläsningar om healing på Högskolorna i dag.

Så Healingen blir mer och mer accepterad även i Sverige i dag.

Men ett råd ge aldrig healing till en svårt deprimerad person utan att den personen har samtals terapi och proffesionell hjälp i anslutning till healingen.

För depresion och svårt psykiska sjukdommar är det enda jag ser att Helaing  som kan fövärra situationen.

För det är så mycket som kan komma upp till ytan genom en healingbehandling och är man då självmords benägen eller mår väldigt dåligt kan healingen bli en katastrof i stället för hjälp-

Så jag ger alldrig själv healing till dessa personer om de inte har en tid till samatsl terapueft i anslutning till helingbehandlingen.

Kombinationen av healing och den proffesionella vården och samtals terapueft är otroligt effektivt.

Väljer man bara en av behandlingarna så får man inte alls samma effektivitet är min  egen erfarenhet.

Lasse

tarotlasse
0

Jag vill göra ett tillägg här Healing finns faktiskt redan inom psykvården i dag.

Liksom i andra vårdsamanhang så döper man om  helingen till  ngt annat.

Vi har t.ex  Taktil massage  som används inom många vård instanser i dag o även inom psykvården.

Från början var det Taktil healing och en av våra healingformer.

Men döptes om  till taktil beröring och sedan till taktil massage och är i dag fullt accepterad inom vården även om det från början gick som Healing.

Precis som man nu gör på Karolinska ger healing behandlingar men kallar det inte för Healing.

Utan för vårdande beröring.

Jag säger skit samma vad det heter bara det hjälper.

Men kan ändå tycka att detta är dubbelmoral.

Att godkänna ngt bara för man döper det till ngt annat.

Lasse

[Ravenna]
0

SuperMegaNova: Visst kan du bli fri från din ångest och depression! Healing är ju ett helhetsbegrepp, det har med hela dig att göra. Ge dig själv och din kropp en chans att hinna ikapp. Landa i nuet.

Du säger att du varit och fått healing två gånger, nu vet jag inte vilken sorts healing det är, men ge inte upp! Det är ju jättebra att healingen hjälper dig att släppa taget, fortsätt med det.

Under tiden så kan det vara en bra idé att se över vad det är du stoppar i dig, eftersom det finns ämnen som gör oss mer mottagliga för negativitet, ångest etc. Flour och sötningsmedel främst.

Mediterar du? Om inte, så börja gärna med det. Enkel Meditation där du fokuserar på andningen och hur det känns i kroppen. Det finns också olika hjälpmedel för att lugna sinnet/tankarna t ex att lyssna på en cd med naturljud. Naturen är öht läkande för människan.

Jag tror på dig!

tarotlasse
0

Om du inte vill ta dessa recept belagda antidepresiva läkemedel.

Så kan du istället köpa  vissa kosttillskott för de som bygger upp muskler.

Såg  att ett av dessa kost tillskott innehöll högre dos Seratonin dagligen en vad de antidepresiva läkemedlen med seratonin innehöll.

Så antidepresiv medicin finns även i andra produkter t.ex  i vissa kost tillskott.

Så håller med föregående inlägg titta över din kost socker framförallt och rör på dig utomhus men bara genom att vara ute mer i dagsljus ökar kroppens egna natutliga  seratonin halt.

Inte utan anledning att depresioner ökar o blir värre under den mörka årstiden.

Finns även ljusterapi att sitta 2 timmar om dagen i speciella dagsljus lampo-

Finns visserligen inga vetenskapliga belägg för att ljusterapi hjälper men vissa upplever detta  som jätte effektivt.

Jag provade själv detta en vinter  åkte till sjukhuset varje morgon kl 06:00 o satt 2 timmar  i detta speciella rum med intensivt dagsljus.

Jag själv upplevde ingen skillnad men flera av de andra sa att de mådde mycket bättre av denna ljusbehandling.

Ngn frågade om den antidepresiva medicinen påverkar medialiteten,

Jag får säga att under de perioder jag tagit antidepresiv medicin så har jag inte märkt ngn försämring snarare tvärtom.

När jag mått bättre har även medialiteten fungerat mycket  bättre.

Jag var lite orolig då jag i stället för antidepresiv medicin fick utskrivet centralstimulerande medicin mot ADHD.

Får inte ta antidepresiva läkemedel i kombination med ADHD medicineringen.

Men den fungerade faktiskt bättre mot min depresion en vad det antidepresiva gjorde.

Inte heller denna medicinering på verkade den mediala förmågan men det är så ytterst liten dos centralstimulerande i denna medicin.

Enda medicineringen där  jag har märkt en försämring av den mediala förmågan var när jag fick starkt smärtlindrande medicin och Morfin.

Jag fick väldigt  starka doser under en period och då fungerade inte medialiteten över huvud taget så fick sluta arbeta som medium under nästan ett år.

Lasse

tarotlasse
0

Jag får säga att det antidepresiva läkemedlen har ofta  ett oförtjänt dåligt rykte.

Att det flesta antidepresiva läkemedel i själva verket är ett receptbelagt naturläkemedel är inte så många som vet om.

väldigt många antidepresiva läkemedel  innehålller den verksamma  ingridiensen Seratonin som är  ett av kroppens naturliga Hormoner, Som en gång i tiden kunde köpas i hälsokost biutiken som naturläkemedel liksom en del av av det andra av våra naturliga hormomner.  Men vetenskapligt visat att denna naturliga produkt som sålts som hälssokost innan i dag är  ett  idag ltar avvsånf från en emdecin ssom fungerra recept belagt o man idag är många natutur läkrmedels  som är vädigt erfaret o  som enort bra hjälper mot depresioner VI HAR EN ANNAN OTROLIIGT EFFEKT TIV MEDECIN  O DET ÄR CIRCADINEN O MELATONINEN DET ÄR OCKSÅ HETA OMEDDEBATERADE HORMIÓNER mAÉLATONIN HJÄLPER FÖDDA MED SVÅRA SÖMNPROBLEM MED DETTA MED SÖMNPROBLEM.

hÄR HAR VI ÄVEN OM DET ÄR MYCKEY BÄTTRE SOM SÖMN MEDEL SÅ HAR DEN SVÅRA BIVERKNINGAR  i MORGON HAR JAG INGA MINNEN ÖVERHUDDDDDDDTAGET ATT MELATONINET SSSSSSLÅR BORT NÄR DET GÄLLER  MINNET SÅ DESSA NATURLÄKEMEDEL HAR JAG FULL FÖRSYÅELDE EFTERON  DET HAR FRUKTANSFÖRDA BIVERKNINGAR  MEN DET FUNGAR VÄLLDIGT BRA FFFÖRUTOM ATT JAG I MORGON IN TE KOMMER HA NGT MUÍNNE AV ATT JAG TAGIY DESSA TABLETTER ÄVEN O  DET ÄR ETT NATURLÄKEMEDEL.

lASSE

SuperMegaNova
3

Ravenna: tack för att du tror på mig :-) Jag är ute i naturen dagligen, har häst så jag rider eller kör ofta. Mitt problem är att när jag blir lycklig/glad så mår jag skit efteråt, jag et varför och det är inget jag går in på här. Jag vet bara inte hur jag behåller känslan och hur jag tillåter mig att må bra. Men det är bara att låta dig må bra, svarar typ alla. Ja jo om det vore så enkelt så skulle jag ju må bra, eller hur?! Jag har en underbar sambo, 4 härliga barn och bor på en av de vackraste platserna på jorden :-) Men lyckan finns där men den når inte fram. Jag kan "måla" upp det så här så kanske man förstår lättare. När jag känner att ångesten/depressionen kommer då pirrar det i högra handens fingrar och sen blir det mer och mer och mer tills den har tagit över hela min kropp ock tankar. Jag försöker att skaka av mig känslan när den kommer och jag håller emot så mycket jag kan, men tillslut så tar det över och då mår jag skit. Lasse: seriöst? Tror du att jag skulle neka någon att ta medecin om de vart dödssjuka/deprimerade/diabetes etc? Vad andra gör, bestämmer ju de, jag kan inte säga vad någon ska göra med sitt liv eller liknande. Jag skulle nog själv ta medicin om jag hade cancer eller så, men vad har det med min ovilja att ta medicin mot depression? Men jag vill inte ta rena mediciner mot min depression, just för att det jag provat funkar inte eller gör mig självisk och kall. Och med 4 barn och djur är det sista jag vill bli, är självisk och kall. Jag vill behålla mitt jag, och jag vill må bra. Varför måste jag då välja medicin? Om det "borde" gå utan?

tarotlasse
0

Det jag reagerar på är att det är så skamfult och att det på något sätt inte är ok att ta antidepresiv medicin.

När det gäller en fysisk sjukdom så är det inte alls på samma sätt och ingen tycker det är något underligt med att medicinera för diabetes .

Eller att  ta ett kost tillskott för att man har en brist av ngt  annat ämne i kroppen.

Vad är det egentligen för skillnad ?

Dessutom som jag sa är väldigt många av de antidepresiva medicinerna recept belagda naturläkemedel.

Tråkigt att du fick dessa biverkningar med att bli kall och självisk.

Men långt ifrån något som alla drabbas av detta.

Vi fungerar ju väldigt individuellt från person till person.

Därför det också finns flera olika sorters läkemedel så kanske en annan sort skulle hjälpa dig  om inte det du provade passade just dig.

Eller testa ljusterapi o mer dagsljus för hjälper som sagt vad  väldigt många.

Jag fick vid ett tillfälle ett antidepresivt läkemedel och fick några fruktansvärda bi verkningar o fruktansvärda smärtor i kroppen.

Var en av 10 miljoner som fick den här biverkningen så hade varit större möjligheter att vinna högsta vinsten på en triss lott.

Har aldrig haft tur med lotter he he.

Så bytte till en annan medicin som funkade i stället.

Får även be om ursäkt över mitt förra inlägg som nästan är oläsligt.

Men så fövirrande o borta kan man bli av ett Naturläkemedel och  jag har inga minnen av att jag skrivit det.

Men sover gör jag utan att få ngn hang over effekt som vid andra sömn läkemedel.

Men minnes luckor är en vanlig biverkning o inget annat som fungerar.

Det säljs i hälskost affärer eller som receptfritt läkemedel i det flesta länder.

Men i Sverige är det ett receptbelagt  läkemedel liksom många andra naturläkemedel har blivit i dag.

Men förr kunde jag köpa det fritt i hälsokost affären även här  i Sverige.

Du skrev att du älskade djur även katter ?

En forsknings rapport som släpptes i dag slog larm om att en vanlig parasit som överförs från katter till mäniska kan orsaka depresioner.

Var 5e person har denna parasit i dag men inte så vanligt att vi blir sjuka av den.

Lasse

SuperMegaNova
0

hej Lasse.

Jo, jag har 2 katter, vi hade 9 st som flest när vi hade kattungar,

vad är det för en parasit? hur testar man sig för den?
tänk om det är så enkelt, som en "vanlig" sjukdom?

Vi har haft katt ända sen jag vart liten, och även min pappa hade svåra depresioner innan han tog livet av sig 2005.

Jag förstår nu lite mera hur du menar, med att många tycker att det är skamfullt med antidepp medeciner.
Jag skulle gärna vilja vara frisk och visst finns det ett "piller" som skulle "fixa" det, så skulle jag nog ta det. men så många och så mycket som jag provat, så känner jag att jag orkar inte testa mera, så nu får det vara bra,

Sambon min har köpt en bok om örter, och däri stod det att havre fungerar som antideppesiva, så nu äter vi tydligen havregröt varje morgon…. dock inte så gott… men med en näve blåbär eller liknande i, ja då går det.

han läst även nånstans att quinoa ska vara seratoin (stavade jag det rätt nu?) höjande, så det äter jag med.

men men vi får väl se…

Anaid
0

#30:
Här kan du läsa om depression och parasiten toxoplasma gondii http://www.vetenskaphalsa.se/nya-risker-upptackta-med-vanlig-kattparasit/

För diagnos: "Diagnosen är serologisk, det vill säga man söker påvisa antikroppar mot Toxoplasma i patientens blod och/eller påvisa nukleinsyra från Toxoplasma med PCR-teknik. I vissa länder, dock inte i Sverige, undersöks gravida kvinnor avseende toxoplasmos." källa: http://www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/toxoplasmos/

ur Samtal med Gud

tarotlasse
0

Helt rätt Anaid innan har denna parasit mest känd för att just ge fosterskador och vara farlig för gravida  debaten har gått hög emellan åt när det gäller graviditet och katter.

Men sällsynt att denna parasit ger några sjukdommar- Väldigt många har denna parasit i kroppen så många som var 5e person i Sverige och hälften av jordens befolkning har parasiten i kroppen.

Men väldigt få som blir sjuka så förståligt att man inte drar upp det

så stort och skrämmer folk för dessa charmiga katter.

Däremot kan kombinationen av vissa sjukdommar och denna parasit vara farlig.

Det visade sig där HIV/ Aids hade ett vädigt snabbt förlopp berodde till viss del på denna parasit.

De utan denna parasit hade inte alls samma snabba förlopp.

Just denna rapport om att denna parasit och depresion hittar man inte genom blod prov  vad jag förstod utan där man upptäckt att parasiten fanns i en viss del av hjärnan så skapade den depresioner.

Så du kan ha parasiten i kroppen o ge utslag i ett blod prov men det betyder inte att du blir sjuk av den vad jag förstod.

Studien publiceras nu i den vetenskapliga tidskiften Plos Pathogens.

Nu har jag inte läst hela rapporten utan  läste en artikel om  att man gjort denna upptäckt.

#30 Seratonin är ju kroppen eget naturliga hormon och brist på Seratonin leder till depresion.

Ett flertal av det recept belagda antidepresiva läkemedlen innehåller detta naturliga ämne.

Men vet att det i en del kosttillskott innehåller detta receptbelagda ämne.

Jag själv ska vara väldigt försiktig med just seratonin för det krockar med ett annat läkemedel jag tar som påverkar ett annat hormon och kan ge svåra biverkningar i kombination.

quinoa är en syd amerikansk växt  liknande spenat  som  var vanlig i  Inka indianernas kost den är väldigt närings rik o innehåller de flesta närings ämnen vi behöver.

Men inte seratonin vad jag kan se men där emot  i skalet på fröna innehåller saponiner som är ett bitterämne men inte farligt att äta men lite beskt i smaken.

Så du blandar nog i hop det för det är ju likaratat namn. .

Lasse

SuperMegaNova
0

Kan nog stämma det med hopblandningen. Jag själv är inte så påläst utan det är mest sambon som pysslar på :-) Men han tror att quinoa är bra för mig, så jag fortsätter att äta det. Nån effekt har det säkert, om inte annat är det gott :-) Dock är de svårare med havregrynsgröten… Blandar i lite blåbär, men fy vad det smakar :-/ Sonen sa att det påminner om björnbajs och jag måste nog hålla med… Ha ha ha :-) Barn är underbara i sitt sätt!

anette02
0

Hej

Läs HEALING KODEN 

av Alexander Loyd med Ben Johnsson

Han botade sin fru som varit deprimerad i många många år.

Hon hade provat allt !!!!

Man gör healing på sig själv…. är enkelt

Botar orsaken inte bara symptomen

Är en jättebra bok, väldigt intressant..satte många pusselbitar på plats

för mig.

Har själv nyss börjat med ''healingen'' och har hänt en hel del.

Min hörsel har blivit bättre t ex - och mkt mer är på gång

Ska bli spännande.

Läs den !

Hade djup depresseion själv för ett år sedan pga medicinering.

va hemskt… men fick healing och det gick över…

Anette

Illusion
0

Jag har haft enormt djupa depressioner till och från och jag fick healing när jag var 14 men kände inget.. Jag tror jag mådde för dåligt och var inte mottaglig alls.

☮ and ❤ among each other ✿

anette02
0

Hej igen…

När man talar om healing… finns ju olika former

inte alla som hjälpt mig..

Så det bör man ta reda på…kanske prova sig fram… samtala, fråga med den som ger healingen…

Och i synnerhet om man är djupt deprimerad … att man kan tala om detta. Tror på den personliga kontakten också.

Men som jag skrev ovan, läs gärna boken… handlar mkt om depression i den. Och hur man blir av med den.

Men alltid bra att ha ngn 'hjälpare' att tala med,,,,

För min egen personliga del kunde dom inte hjälpa mig på psykiatrin

samtalen var värdelösa och jag vägrade ta medicin till att börja med,,

men gav vika… tappa kontakten med mig själv. Aldrig mer säger jag.

Jag slutade med medicin efter två månader.

Om jag inte av ngn anledning hamnar i en djup kris som jag inte har kontroll över… men skulle ändå prova healing först.. dom jag har gått till …

- Hade turen att samtala med en medium/ coach…som också gav healing… - Detta hjälpte mig.

Säger inte att ngn ska göra som jag.. men detta hjälpte mig

Anette