Lista över kända spökhus?
Är det någon som kan tipsa om kända spökhus i Västmanland och intilliggande landskap? Ser att Borgvattnet ligger en bra bit bort. Synd, verkar intressant.
På Ängsö Slott ska det ju visst vara hemsökt….

Var ligger Ängsö slott?

#2 strax utanför västerås
Alldles riktigt. Jag var där vid Ängsö slott tidigt i våras innan de öppnade, och jag kände redan ute på gården att det var bl.a en dam som stod oppe i fönstret och titatde ut över slottsgården.
De har även guidade spökvandringar på Ängsö slott läste jag. Ska försöka at ta mig dit igen nu i sommar så jag kommer in där…
Rocksan,du var ju där igår?Berätta…..
Kul, inte alltför långt bort! Nyfiken på att höra vad Rocksan har att berätta…
Gå in på paranormal.se eller sök helt enkelt på spökhus det gjorde jag nyss och hittade en massa.
någon som vet nåt "spökigt" ställe här i uppsala? :D
#8 Ett ställe i Domkyrkan är "speciellt". :D

well..alltså, vart ska man börja..jag åkte med en verksamhet dit o skulle titta lite. Slottet är fint tycker jag. När vi var där så gick jag direkt till fängelsehålan, det var ganska mörkt där, ganska creepy faktiskt. jag kände inte nåt, men min kompis gjorde det. hon blev banska rädd..xD. sen gick vi upp några trappor så kom vi till en stor dansrum, ganska stort faktiskt XD..men jösses va fint de e där xD..sen kom jag till et rum där jag blev riktigt rädd, jag var ej beredd på en sak..alltså en docka va i hörnet av ett rum som jag trodde attt de va en riktig människa, men jag hade verkligen fel..jösses..xD fråga om ni vill veta mer
När jag var på Ängsö slott för några år sedan (11-12 år kanske jag var), hände något väldigt läskigt när jag och mamma var på högsta våningen. Vi var inte på nån guidning utan gick omkring och kollade lite bara. Vi var ensamma i hela slottet för alla andra besökare satt på gården och fikade. Vi var inne i nåt rum där det fanns en skelettkatt i mitten har jag för mig, några tavlor på spöken o.s.v. Helt plötsligt fick jag en väldigt obehaglig känsla som om någon absolut inte ville att jag skulle vara i det där rummet, jag fick panik och började dra i mamma och skrika till henne att vi måste gå ner till entrén. Men mamma var bara lugn och fortsatte att titta på tavlor, så helt plötsligt började jag själv att rusa ner från alla trappor och ut på gården. När jag kom ner blev jag lugn och tänkte att nu var mamma själv där uppe, jag blev orolig och började gå upp igen (hade det varit idag skulle jag nog inte vågat det). Mamma stod fortfarande där och läste på faktatavlor, det verka knappt som om hon hade märkt att jag var borta. Jaja den här gången sa jag iaf till henne i lugn ton att vi måste ut härifrån, så vi gjorde som jag ville och gick ner och fikade som alla andra. Några år senare läste jag att det finns ett rum på Ängsö slott som många har flytt i panik från, jag vet inte om det var det rummet men vem vet…xD
#9, Domkyrkan består av väldigt många ställen
vet du var detta "speciella ställe" ligger? :P Skulle vara jättekul att besöka!
Jag var på Öland för någon vecka sedan och besökte då Borgholm slott. Där fanns det många energier! Det var så mkt att jag blev helt yr när jag först gick in!!! Jag och min sambo gick först en runda på egen hand och när vi kom till ett rum sa jag att "oj, det känns som om jag har rök i halsen… här har det nog brunnit". När vi senare gick en guidad tur där fick vi veta att det hade brunnit, varför bara ruiner var kvar. Det var i det rummet branden hade startat… Sen fick jag reda på en massa saker via andarna innan guidningen som jag fick bekräftat under turen. Saker jag tyckte verkade viktiga som han inte sa nåt om frågade jag istället om och han glodde på mig som om att "hur visste du det?" hehe… lite roligt när det blir så!

Vet flera äldreboenden och ställen i nässjö där de spökar.,..
Ja, just det! Demensboendet Lindåsa i Tollarp där jag är kontaktpolitiker har också en del spöken…
Det ska visst spöka en hel del i Garpenbergs herrgård.
Info kommer från en som har jobbat där..

Det blir nog en tur till Ängsö slott för oss. Drog ut intressant info från deras hemsa på skrivaren, men nu är den borta. Så det spökar redan! Men om inte minnet sviker mig helt tror jag det var öppet på onsdagar.
#16 Vad finns på Garpenbergs herrgård - jag menar, är det en servering eller finns det guidade turer där också?
#12 Nemi, jag har varit där ja. Men jag vill inte berätta innan du besökt det, det blir mer roligt om du upplever det själv och då vet vi ju båda att det inte är inbillning. :)
Det finns en krypta och redan vid ingången så känner man av märkliga saker. Gå runt och känn av saker, sen kan du väl berätta för mig VAR och VAD du kände? Jag är jättenyfiken! :D
# 18, Haha okej då förstår jag ;)
Sjävklart ska jag berätta! Måste bara ta mig i kragen först och faktiskt ta mig dit. Det har varit så mycket 'resa-hit-och-dit' att jag glömmer bort. :P

Schenströmska herrgården i Ramnäs.
Jag vet inte om de går ut med att det skulle spöka men där går det att känna olika energier redan på gården innan man kommer in i själva byggnaden.