Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 2578 ggr
Feeltheflow
6

Jord

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den senaste veckan har jag haft ett sådant otroligt starkt sug att gräva med händerna i jord. Tillslut gick jag och köpte mig en säck jord lite plantor mm.Så fort jag stoppade ner händerna i jorden och började gräva omkring kändes det jätteskönt och rätt på något vis. Inte för att jag tyckte att det var så speciellt kul att plantera utan det kändes så rätt att bara gräva runt med händerna i jorden och känna jorden i händerna. 

Grejen är att jag inte alls är någon som tycker om att hålla på med växter, plantera och vara i trädgården.  Har jag någon gång köpt en växt så har den dött för att jag inte har tagit hand om den. Inte har jag heller tyckt om att röra vid jord. Det har alltid känts smutsigt och lite äckligt. Den här känslan känns obekant.Men nu känns det väldigt lockande att just plantera och ge liv. Bara tanken att ha jord i händerna känns väldigt bra.

Har det här något med andlig utveckling att göra eller är jag helt ute och cyklar? I så fall vad betyder det?

Never undervalue who you are and what you're capable of...

[Sol69]
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ju mera jag har utvecklats ju mera har jag kunnat få frid inom mig själv och lugn nog att njuta av naturen. har i och för dig alltid gillat påta i gjorde och plantera. men jag har upptäckt att jag ser mera små detaljer i naturen nu och att jag får en annan energikick av att vara ute i naturen

Illusion
5

Wow.. Häftigt! Jag är precis som ts jag ha aldrig gillat växter iaf när dom är inomhus. Men nu börjar jag känna kärlek och medlidande för dom. Men jag vill inte gräva i nån jord än.. Men det kanske kommer :) det är alltid härligt med ett nytt intresse!

☮ and ❤ among each other ✿

Fjäril
5

Hej,

För mig innebär det att man (jag, när jag känner så där) behöver komma nära just jord (Moder jord). Ett sätt att jorda/röta sig och bli ett med naturen 🙂

Härlig känsla!

Sajtvärd på Övernaturligt

Feeltheflow
2

#1 vad spännande. Det är precis så jag känner mig nu. Jag känner att nu när jag har utvecklats mer så vill jag vara mer ute i naturen. Jag uppskattar det mer än vad jag gjorde för runt ett år sedan. och det har hänt mycket med min andliga utveckling sedan förra året vid den här tiden.

#2 Ja jag känner som dig mer för växterna och naturen nu :) Ja men visst är det så, alltid kul med det nytt intresse.

#3 Hur gör du för att komma närmare naturen? Betyder det att du vill komma ut mer i naturen eller helt enkelt bara jorda dig? :)

Fjäril
4

#4 Det är väl en kombination antar jag. Att vara ute i naturen samtidigt som jag lägger fokus på att arbeta med att känna mig balanserad och att stå stadigt på jorden :)

Feeltheflow
2

Tack det ska jag testa :)

Fjäril
3

👍

Cahira
5

Låter som att jord kan vara ditt element. Mår man inte bra hinner man inte riktigt med sitt element och då mår man sämre, dålig spiral. 

Klös på en hård tvål innan du gräver i jord så slipper du jorden under naglarna och är lätt-tvättat efteråt.. bara ett tips så kanske det känns mindre smutsigt. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Feeltheflow
3

#8 Vad innebär elementen?

Tack för tipset det ska jag testa nästa gång! :)

Cahira
4

Jord, vatten, vind, eld. Eldmänniskor brukar ha kort stubin och vara självstarka. Impulsiva. Vet inte så mycket om dessa då jag inte stött på så många. 

Vattenmänniskor ändrar sig efter omgivningen och anpassar sig snabbt och lätt. Är ofta lite osynliga och grymt bra vänner och lyssnare. Planerare. Har alla strömmar under ytan och håller nästan allt inne. Då det väl exploderar blir det en rejäl storm. 

Vindfolk drar dit vinden tar dom. Impulsiva men livsglada och har stark energi (om inte någon strypt deras vind, då är det typ livsdöda). Starka vindmänniskor brukar oftast beskrivas som en person som man alltid får energi och glädje av då man är runt personen. Vindfolk är otåliga och vill att saker händer nu nu NUU! Äventyrliga. :)

Jordfolk har båda fötterna på jorden. Planerare och gillar oftast inte förändringar. Dessa människor har rätt stabil grund i livet och är bra stöttepelare åt sina vänner. Lång stubin som då det smäller blir ett jordskalv i princip. Då jordfolk ryter tystnar rummet. 

Alla har ett element som stärker personen. Eldfolk har i princip alltid en tändare i fickan även man inte är rökare, vattenfolk dras till vattendrag (och brukar gilla vind då det ger liv i ens vatten) Vindfolk blir som starkast då det stormar och jordfolk är mer naturen och gröna ställen. 

Generellt dvs. :)

Feeltheflow
3

oj tack så mycket! Inte hade du behövt skriva ned allt det. Jag tror att jag är mer utav en vattenmänniska i så fall. Det känns som det. 🙂

Cahira
4

Det var mitt nöje, och lättast att förklara på så vis. :) Vissa grejer överlappar med varandra så det kan vara svårt att avgöra ibland. Vissa verkar kännas som två element rent av och vissa vänner som känner sånt som jag tror att alla har alla fyra elementen i sig men vissa är starkare än de andra vilket makes sense. Men allt är ju typ spekulationer. ^^

Feeltheflow
2

👍

Blodfot
3

Jga tex har två element känns dte som!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Feeltheflow
2

#14 hur känner du av det? :)

Cahira
2

Jag är vatten men verkar ha lite vind i mig då jag har stunder då jag är impulsiv och drar gärna ut på mindre äventyr. Dras dock alltid till blått och till vattendrag och stormar ute gör mig rastlös.

Feeltheflow
2

#16 jaha så det är så man ser det. Över lag är man det element som stämmer bäst överens med sig själv och sedan ser man efter drag hos andra element som finns i sig själv? :)

Cahira
2

#17 precis så :) det speglar personen rätt starkt i många, andra är det så intryckt i deras inre att det i princip strypts av av ilska eller annat.

Feeltheflow
2

#18 nu förstår jag Cahira. Tack så mycket! :)

Cahira
2

Så lite så! ^_^

[Ravenna]
3

#0 Jag ser det enbart som ett sundhetstecken. Fundera inte så mycket på vad det kan betyda utan följ din naturliga instinkt. Och njut av det och ha kul. Det finns mycket att hämta i jorden, på alla möjliga plan. Vi är ju jordvarelser. :-)

Eldlilja
2

Jag känner mig som både lite vatten- och jord- och eldmänniska. Älskar allt som har med djur och natur att göra (lite jordigt 😉), trivs som fisken i vattnet i vatten (🤪) och bara äääälskar att pyssla med eld 😊. Och jag känner mig bara…., stark i de elementen. Som att de hör till mig och jag hör till dem på något sätt. Enda jag inte känner av är väl då vind, klarar inte av den "löshets-känslan". Behöver ha en stark/stadig grund vilket jag finner i de andra elementen 🙂.

Haha, lite virrig text kanske så här sent en lördagskväll med feber och allt🤪

Cahira
2

#22 vet många jordmänniskor som har eld i sig, ungefär som jordens magma. Elden ger ju pånyttfödelse åt jorden och vattnet ger liv. Kanske är nåt sånt? :) Bara gissningar såklart, men är kul att du känner dig nära elementen! :)

Feeltheflow
2

Så sant så :). Jag mådde mycket bättre efteråt. 👍🌺

Eldlilja
1

#23: Tufft 😃! Ja vem vet. Kanske är det så, kanske inte. Men det låter ju logiskt 😉

Blodfot
1

#15 jag vet inte, men jag har än förmåga att förstå två Tecken mer eller mindre, behöver båda för att funka ordentligt osv.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!