Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medialitet
Läst 478 ggr
MariaJ
0

Medialitet-medicin

Jag har en lite fundering om hur medicin påverkar vår medialitet och vår öppenhet. Man har ju alltid hört att man ALDRIG ska öppna upp sig och jobba medialt då man är påverkad av alkohol, men hur är det med mediciner ?

Någon som har någon erfarenhet av det ?

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

dilba
0

Det finns ju en hel del mediciner som påverkar vår sinnesstämmning likväl som alkohol gör det, jag skulle definitivt vara försiktig om jag åt starka smärtmediciner eller liknande.

rosmarin90
0

Vanliga värktabletter påverkar inte din förmåga. Det finns jätteduktiga medium med kronisk värk som måste ta det. De jobbar lika bra för det, men det beror väl vilken sort det är- morfin kan ju inte vara tillrådligt.

Många äter mediciner idag av olika slag, de måste ha de för att leva ett bra liv. Var och en får själv bedöma om medicinen påverkar de i negativ riktning rent medialt.

Rena psykosmediciner är det nog annorlunda med. När det gäller psykoser eller såna som haft flera sådana, säger jag nej till de om de vill gå en Reikikurs hos mig. Risken för ett återfall är stor då och det ansvaret vill jag inte ta.

ljus Rose

dilba
0

Det är stor skillnad på värktabletter och deras sätt att blockera smärtan, de som verkar "centralt" som tex morfin påverkar ju faktiskt hjärnan och därför vår uppfattningsförmåga. Tex alvedon och ipren verkar perifert alltså ute i kroppen och det borde inte påverka vår medialitet.