Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettertipsråd
Läst 1382 ggr
Pennybus
2

Kallt?

Jag har alltid varit väldigt varm av mig, kunnat gå i t-shirt i -10 utan att frysa, men nu de senaste veckorna går jag med tjocktröja och fryser som in i hvete. Har även kännt mig konstig, i vissa fall kan det vara varmt och skönt och andra sekunden blir det iskallt, och det är bara jag som känner det. Känner mig även iaktagen hela tiden, tycker det är obehagligt att gå i rum med mörka hörn o.s.v. pga iaktagelsen, och det börjar störa mig nu. I alla mina få år(snart 15) har jag ibland förlorat synen i en sekund, och allt blir ett flimmer av färger och i nästa sekund blir allt iskallt. Någon som har en idé om vad det kan vara? /:

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

daga
2

Det du känner av är troligen andevärlden. Deras närvaro kan kännas som kallt, varmt, rysningar men även färger. Du som tonåring är känslig för energierna men det är inget farligt. Om du tycker det är obehagligt kan du be dem att inte komma och du kan också stänga dig för energierna genom att visualisera att du omges av en bubbla och säga till dig själv att du är stängd.

Fjäril
5

Hej Pennybus, Har du talat med dina föräldrar? Kanske någon vitaminbrist eller dålig sömn? Jag vet själv att jag fryser lätt när jag sovit dåligt. Jag tror inte att kylan (att du fryser), så som du beskriver det, har en koppling till att du känner dig iakttagen (om du syftar, vilket jag antar, på andlig sådan). Och det med att förlora synen borde du nog också berätta för någon vuxen (förälder).

Sajtvärd på Övernaturligt

ElmerKrudd
2

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

GhostHunterGbg
5

Penny du växer, hormoner spelar en hel del roll i din ålder. Men tala om detta med dina föräldrar, man vet aldrig kanske du ska kolla upp din blodvärde. Och glöm inte, försök alltid att hitta på en logisk lösning innan du tänker på andevärlden. Alltid.

Du måste allså utesluta allt annan innan du tänker på andevärlden.

MVH /S

Pennybus
2

Jag äter vitaminer dagligen och har helt normal kropp och är pigg och frisk o.s.v. men att det blivit såhär mycket kallare och har även hört fotsteg på vinden, saker som fallit ned från stängda(!) skåp, har även hört trappsteg(Bara för att jag skriver det här kommer det "spöka" mer) och det är ganska obehagligt när jag är ensam hemma, hunden kan även sitta och skälla och morra åt helt osynliga saker ):

Amandla
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pennybus, har du sett Hjälp-tråden? Där har vi samlat en massa råd, tips och övningar som kan vara till hjälp.

GhostHunterGbg
3

Vart bor du Penny?

Pennybus
4

Jag bor i en by utanför Göteborg, det är allt jag säger då jag inte vill lämna ut personliga uppgifter

Fjäril
4

GhosthunterGbg syftar på deras team de håller på att starta upp i Göteborg (antar jag) 🙂

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/516aac348e0e7444820000bc-serios-ghost-hunting-i-goteborg?discussions-1

Sajtvärd på Övernaturligt

GhostHunterGbg
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, jag tänkte jaga lite hehehhehe!!! 😃

Feeltheflow
4

# 5

Det där med synen är nog inget att oroa dig över. Jag skulle inte tro att det är något farligt. Jag är själv med om samma sak väldigt ofta, jag blir även yr när det händer och det beror på att jag har lågt blodtryck. Det har ingenting med övriga hälsan att göra. Du kan vara fullt frisk och ändå ha lågt blodtryck så oroa dig inte för det. Det är ingenting farligt och det behöver inte behandlas.

Never undervalue who you are and what you're capable of...

Pennybus
2

#10 Dock är jag inte ute efter att få bort andarna utan att hellre ta reda på vilka de är och vad de vill.

Ifall det var min bortgågna syster som jag innan haft kontakt med via vinden(Låter helskumt men varje gång jag gick hem brukade jag diskutera med henne och varje gång en vind blåste på mig förde den med sig en tanke/svar o.s.v.) hade det inte varit något problem med, det samma gäller min farmor som bodde i huset innan men just att jag inte vet vem det är som går runt i huset gör det obehagligt.

Amandla
2

Vad känner du själv, Pennybus? Känns det som din syster? Lita på känslan. Sen är det så att du behöver inte ha träffat personen medans den har levat, det kan vara till exempel en äldre släkting eller någon annan som vill titta till dig.

Pennybus
2

#13 Jag har aldrig träffat min syster, hon skulle varit 22-23 iår

Amandla
2

Ahh, jag förstår. Men känns det som att det är hon som besöker dig? Om du kommer att tänka på någon särskild just när du känner att det är någon nära, så kan det mycket väl vara så.