Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 3153 ggr
[fantasilös]
2

Kontaktar mig?

Jag bor i hus, på andra sidan gatan är skogen med en slinga där folk brukar jogga, promenera osv. Nu i ca 3-4 dagar har jag hört en vissling från skogen när jag är ute på kvällsrundan med hunden. Det är alltid samma vissling, och alltid runt 23 tiden. Det låter helt klart som en människo vissling. Men vad skulle någon göra där nere i skogen när det är kolsvart, och alltid runt 23 tiden? Hunden har med reagerat på det, hon blir helt tokig, morrar, skäller, gör utfall hoppar och drar mot skogen.. En annan sak som också är lite skumt.. Jag brukar kolla min almanacka på mobilen nästan varje dag av lite olika anledningar, jag har bläddrat fram till månad augusti -13 flera gånger då jag har planerat hundvakt, semester osv. Igår kväll när jag kollade almanackan så hade någon/något lagt in på den 17 juni "XXX fyller år". Det har ALDRIG stått där innan, jag känner ingen XXX, och jag brukar aldrig lägga in födelsedagar på min mobil. Jag började söka på internet "XXX född 17 juni" och när jag gjorde det så kom det bara upp personer från förr i tiden, tex "årtal 1800, 1845, 1922" osv.. Hur ska jag tolka detta och vad ska jag göra?! Tacksam för hjälp/svar!

Namn borttaget//amandla

[KidaAnyaNedak]
1

Det är helt klart någon som försöker kontakta dig. Om din hund reagerar på ingenting så borde det vara något sort energifält eller någon sorts ande som finns i din närhet, som försöker att få tag på just dig. Det kan ha varit så att den XXX dog under vissa omständigheter och det sista hon hörde var en vissling av någon. Det kanske är någon annan som har hört den visslingen i din omgivning, och på så sätt kanske den människan vet eller kan göra en "conection" i familje historian och villket årtal den kommer ifrån. Som att anden vill hjälpa dig att hitta sin mördare? Eller den som har gott henne illa? Det där med mobilen går inte att förklara. Andar kan ge sig på teknologi och hon kanske vill förmedla sitt namn till dig för att visslingen inte har lett någonstans. :) Detta är en vild gissning.

Namn borttaget//amandla

[fantasilös]
1

Okej, tack så mycket för svar! :) Jag ska helt klart forska vidare om denna XXX. Men jag tänkte på det, i min mobil står det XXX men kan det kanske vara felstavat? Det kanske kan vara XXX då mitt efternamn är XXX? Då jag knappt hittar någon info om just XXX.

Namn borttaget//amandla

[KidaAnyaNedak]
0

Kan vara så! :)

[fantasilös]
0

Hur ska jag lyckas få reda på mer om detta? Då jag inte har något årtal på när hon är född, utan bara datum & månad.

[KidaAnyaNedak]
1

Prata med dina föräldrar, släktingar, mm. om de känner igen namnet XXX. Sedan, försök att släktforska lite och ta reda på vilka dina förfäder var.

Namn borttaget//amandla

[fantasilös]
0

Föräldrar & släktingar har jag redan försökt med. Men ska se om jag kan försöka få fram något via släktforskning osv då! :)

Pheme
0

Jag brukar inte skriva här inne men tittar in ibland av ren nyfikenhet så börjar väl med ett "Hej".

Vill bara tipsa dig "Fantasilös" om att söka på Ratsit.se. Det fanns flera som stämmer in på det namnet. Där kan du gå igenom och kolla vilket datum och år de är födda genom och klicka på alla träffar. 

Angående mobiler och kalendrar och sånt kan det vara något du råkat importera via din mail eller en kontakter? Det kan ha blivit ihopblandat med någon annan av dina kontakters kalendrar?
En del har ju öppna sådana som de delar med andra. Jag har själv lyckats med bedriften med att få in saker i mobilen som inte ska vara där.

Jag har också trott på spöken!
Lilla spöket Pheme 
(Se: Pheme under ytan)
Om vetenskaplig Skepticism och tron på det paranormala

[KidaAnyaNedak]
0

Sedan kan du även prata med din hyresvärd eller någon som bott i området längre, och så även kommunen om namn på gamla hyresgäster från gamla byggnader som stod där innan, om ditt är nybygt. Det brukar fungera Ganska bra också. då kan du få tag på namnet, eventuellt iaf! :)

[fantasilös]
0

#7 Tack! Ska in och kika där :) Angående kalendern så är jag helt 100% säker på att jag inte råkat importera via mejl eller kontakt, då jag inte har delat eller liknande, utan den är "privat" eller hur man ska förklara. :) #8 Okej, jag ska höra runt lite, får hoppas på att jag hittar något intressant! :)

Pheme
1

#9 Om du hittar någon på ratsit som stämmer med det datum du har så kan du ju iaf kolla med dina vänner om det är någon dom känner? 
Jag är aldrig 100% säker på min egna förmåga att minnas rätt eller veta hur jag lyckats strula till saker men för spänningens skull får vi väl hoppas att du "vet" rätt, att det har hoppat dit på något mystiskt vis.

Lycka till i efterforskningarna!

Lilla spöket Pheme 

Pheme
0

Sorry att jag spammar tråden men den här kanske är intressant 

Länk borttagen//amandla

Lilla spöket Pheme 

Amandla
1

Sorry, men ni får ta namnangivelser och länkar i pm istället, jag vill inte ha länkar till privatpersoner här. 

[Evisen]
0

Kolla upplysning.se.

Bara nu inte inte personen är "gömd" osv..

Pheme
0

Min länk gick till hitta.se + namn

Lilla spöket Pheme 

[fantasilös]
0

#11 Jag hann se din länk. Men fyller x (vet inte om jag får skriva åldern här?) år, kan det stämma? Då jag fått i mitt huvud att denna XXX har gått bort. Den du länkade verkar ju fortfarande vara i livet om man säger så? Vart lite krångligt, men jag hoppas du förstår hur jag tänker :) Annars var det väldigt intressant då det stället som personen du länkade bor i ligger bara någon/några mil härifrån. #13 Ska kolla det, tack! :)

Namn borttaget//amandla

[Evisen]
0

#15 Det är ingen av dina vänner som vill "busa" lite med dig och skrev in födelsedagen i din kalender när du för ögonblicket var någon annanstans?

Amandla
4

Nu tycker jag det går lite överstyr här när ni sitter och försöker leta reda på en levande person. Jag redigerar bort namnen i de olika inläggen, för det känns obehagligt och jag får associationer till de varningar man kunnat se på facebook att man inte ska dela efterlysningar hur som helst. TS har redan fått förslag på vad som kan ha orsakat kalenderinlägget. 

[fantasilös]
0

#16 Väldigt tveksamt då jag aldrig lämnar mobilen ur sikte ;) Jag ska leta vidare genom tipsen ni gett mig samt höra runt med grannar osv, ta reda på lite om vårt hus, osv. Jag uppdaterar er om jag hittar något intressant! :)

[Evisen]
1

Jag måste fråga.. Varför den nyfikenhet om personen är avliden?

Kanske det bästa är att låta allt vara som det är i dagsläget?

[fantasilös]
0

#19 Nyfikenhet om personen är avliden, riktigt så är det väl inte? Utan om det nu är så att någon kontaktat mig så vill jag gärna veta varför, vem det är osv! :