Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmeditation
Läst 1209 ggr
imke
2

Att få andas igen

Lyckan när man efter 1½ månads sjukdom, svimningar, bruten fot etc ÄNTLIGEN lyckas sätta sig ner och komma ner så pass mycket i varv att jag lyckas meditera 20 min.
Och att genast få en tydlig kontatk med min vägledare var grädden på moset :-)

Idag är jag lugnare än jag varit på länge. Trött… men lugnare.
Vad lätt det är att tappa fotfästet och glida iväg….
Jag hoppas jag är på räls igen nu. :-)

Alla borde meditera 🌺

Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Illusion
1

Vad kul att höra :) ja alla borde meditera.. Jag provade att meditera igår för att slappna av i kroppen och somna ro fullt istället för att behöva ta sömntabletter och det funkade jätte bra :) kram kram

☮ and ❤ among each other ✿

Timmorn
0

Åh Vad glad jag blir att du mår bättre! Bara☀️framåt våren nu, säger jag!
Ibland blir det ju verkligen en lång radda med bara skit, eller så har du utvecklats fort som tusan och din kropp inte har hängt med. Men oavsett så hoppas jag att livet rullar på lite bättre framåt våren :D

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

imke
0

Tack alla 🌺

[Kattuggla]
0

Härligt Imke! Tänker på dig och hoppas att du känner dig starkare för varje dag! Håller med om att meditation behövs för att både kropp och själ ska komma i balans. Jag brukar försöka fylla på mina chakran varje dag med dess olika färger t ex.

Kram! 🌺

imke
2

Ja jag har fått lära mig en chakra andning. Som ska balansera chakran.
Den brukar fungera bra faktiskt :-) Ska försöka göra den varje dag.
Och även jorda mig mycket nu i början känns viktigt.🙂

[stass]
0

Igår hade jag en där låg dag när huvudet och kroppen inte riktigt ville vakna. Så jag gick ut med hunden, satte mig på en jordfäst sten och bara var & jordade mig, det hjälper mer än man tror. Det är gott när kraften återvänder :-)

Fjäril
0

Underbart imke, det känns så härligt att läsa din text. En kämpe är du! 🌺

Sajtvärd på Övernaturligt

[civicc76]
0

Jag tycker inte att Meditation är för alla.

imke
0

#8 okej :-) hur menar du? :-)

[civicc76]
0

#9 meditarar man för mycket upplever man obekväma sideffekter..

[Kattuggla]
0

Vadå för sidoeffekter? Kan du beskriva?🙂

Miisala
0

Vissa sjukdomar gör att man inte kan anstränga sig utan att få skov. Min syster blir jättedålig om hon försöker meditera t.ex.

Feeltheflow
0

Vad härligt. Krya på dig! Kram 🙂🌺

Never undervalue who you are and what you're capable of...

[civicc76]
0

#11 alla möjliga om man är oberedd!
#12 jao, akta självmordskänslor, m.m.😛

[stass]
0

#14 jag har jättesvårt att tro att även den mest neurotiska av människor skulle lida av stillande Meditation - som just motverkar detta. Då menar jag inte meditationsresor, utan den när man försöker stilla sinnet, finna balans och andas.

Miisala
0

Jag får förtydliga att min syster blir dålig av all sorts aktivitet, fysisk som mental. Själv älskar jag Meditation & kan tänka mig hur skönt det är att komma tillbaka. Härligt för dig, Imke. :)

imke
0

Aha okej, sånt har jag aldrig hört. Men ja allt är väl inte för alla :-)

[Kattuggla]
0

#14 Förstår om man kanske inte ska meditera om man är sjuk och redan har låg energi i kroppen. Visste inte att man kan få självmordskänslor av Meditation, om det är det du menar. Ja, i så fall är det väl bra om man känner sig tillräckligt stabil psykiskt innan man mediterar.

Men sedan kan jag också tro att eftersom kroppen kommer i balans mer och mer under en längre tid av Meditation så blir det kanske en sorts utrensning i kroppen. Då blir man ju ofta sämre innan man blir bättre. Och det är ju ok om det är hanterbart förstås.

Illusion
0

Ja förlåt om jag inte hänger med.. Men Meditation är ju ingen aktivitet? Man ligger ju bara ner och blundar? Iaf jag

☮ and ❤ among each other ✿

imke
0

Ja det finns ju alla möjliga olika sorters Meditation oxå :-)

[civicc76]
0

#19 Fast osho sade att hela livet kan bli Meditation. Spelar roll vad man kallar det?