Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 747 ggr
Julie
0

"Spökar" i sommarstugan?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min sambos föräldrar har en sommarstuga som de köpte för två år sedan. Innan dem så bodde det en äldre kvinna som på äldre dagar blev väldigt förvirrad, elak och paranoid. Hon trodde alla tittade på henne och tejpade för alla nyckelhål och småhål som fanns i huset, alla dörrar var alltid stängda och låsta. Hon blev aggressiv mot grannarna och kastade grus mot dem när de gick för nära staketet.
Bakom ladan går det en väg som leder in till en annan stuga. Vägen tillhör huset, men den är även till för de som bor i den andra stugan.
Kvinnan tålde inte det så varje natt var hon uppe och hämtade stora stenar, betongblock och stockar som hon la för så att de inte skulle ta sig in där med bilen. Ingen förstod någonsin hur den där lilla kvinnan orkade, med tanke på att två karlar fick lyfta bort blocken.

Hon blev senare inlagd på ett hem och dog också där. Huset stod tomt i ungefär ett år innan min sambos föräldrar flyttade in.

Första gången jag var där, så kände jag mig uttittad men det var inget obehag eller något sådant. Det kändes bara som om någon tittade på mig. Det tog ett bra tag innan min sambo frågade mig "Visst känns det som om det "spökar" i stugan?" Han hade också känt något! Vi talade om detta för hans föräldrar som bara viftade bort det, hans mamma kände visst obehag, med tanke på allt grannarna hade berättat om kvinnan som bodde där innan.

Jag tog med mig en kompis, som är väldigt "mottaglig" för "spöken", men berättade ingenting om vad vi hade känt eller någon "historia".
Efter jag hade visat henne runt, så berättade jag allt för henne och jag såg hur hon rös till och hon fick gåshud på HELA kroppen!
Hon hade då känt ett sånt starkt behov av att stänga alla dörrar när hon kom upp på övervåningen (det är där det "känns" mest), för någon tittade på henne!

För en månad sen så sov min sambos brorsbarn över i stugan och brorsonen, snart 5 år, vaknade mitt i natten och skrek. Min sambos mamma sprang in och han var livrädd, han berättade då att han hade sett ett "tantmonster med bara en arm som stirrade på honom vid dörren (garderobsdörren)". Efter den här händelsen var han livrädd för alla garderober och hans föräldrar fick undersöka garderoberna hemma i drygt en vecka innan han skulle sova efter detta och han sov dåligt, vaknade och var rädd för "tantmonstret" flera gånger om natten. Han vågade inte vara på toaletten med stängd dörr och han har sagt att han aldrig mer ska sova i stugan ifall "tantmonstret" kommer igen..

Vad tror ni? Kan det vara så att husets förra ägare är där och tittar på oss?

Elisabeth-J
0

Ja det låter som att det är damen som är där i huset.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus