och drömmen är tillbaka...
Detta är en dröm som jag haft återkommande förut, men inte haft den på ett tag -men nu var det dags igen.
Det är inte samma "ämne" varje gång jag drömmer detta, men det är en sak som återkommer och det är fruktansvärt obehagligt för det är en fysisk känsla. Har två varianter och nu idag var det båda samtidigt.
#1: Att jag typ gnisslar tänder, i drömmen är det i vaket tillstånd, och jag gör det som av kramp -det går inte att slappna av och sluta. Drar tänderna mot varandra, de hakar i varandra och jag fortsätter pressa tills de nästan bryts loss ur tandköttet.
#2: Tänk känslan av att svimma (sådär så det "draar" nedåt), knäna viker sig, sedan liknande #1 är det att jag pressar benen nedåt tills de "ger efter" (känns som att de ska brytas). -Detta är också som ett kramptillstånd för jag kan inte göra nåt åt det.
Vad får ni ut av detta? ;)
*puff*
Egentligen är du din egna bästa drömtydare! 🙂 Dock verkar det som att du pressar dig själv på något sätt. Du använder ordet pressa och något går sönder… Vad är det som går sönder hos dig eller i din omgivning? Hur känner du dig i drömmen? Är du arg, frustrerad, maktlös? Är det något hos dig eller i omgivningen som du inte vill acceptera eller tycker är jobbigt?
Alla behöver vi acceptera våra olika känslor som t ex rädsla, ilska och sorg som dock kan vara så svårt. Detta kan drömmarna hjälpa oss med. Om du vill kan du tänka dig in i drömmen och känn efter vilka känslor som kommer upp. Kanske börjar du tänka på något du har problem med i verkligheten som påminner om denna känsla. Vad händer i den verkliga situationen? Kan du ändra på något för att det ska kännas bättre för dig? Många frågor… Men det är ju egentligen bara du som har det riktiga svaret inom dig. ❤️
Kramar från Kattuggla!