Vem frågar?
Vaknade tidigt en morgon till frågan: "Hur stavas Abigail? Vaknade jag ur en dröm eller ställde/skickade någon frågan? Vem?
Kan du relatera till "Abigali" själv? Eller vad är det första du tänker på när du hör det "namnet"?
Det första jag tänkte på var Game of Thrones (varför vet jag inte), vilken är en riktigt bra serie som vi har följt.
Sajtvärd på Övernaturligt
Finns enn kvinna med det namnet i Stephen Kings roman Pestens Tid…
Okej, säger det dig något? Vilken roll spelar hon, hur är hon som "person", vilka känslor ger filmen?
Ja, sådana funderingar kan kanske ge dig svar?
Om gag inte minns fel så: I Pestens Tid överlever ca 3% av jordens befolkning i en sjukdom spridd från ett labb. Abigail som är en mycket gammal svart kvinna, kallar de "goda" överlevarna genom drömmar till sin gård på landsbyggden. Hennes uppgift i romanen var främst en sammankallande roll, men även en gemensam symbol för det goda och sammanhållande…
Kanske något du känner igen dig själv i?
Svårt att svara på när jag aldrig befunnit mig i den extema situationen. …men vet vad NordKorea-konflikten mynnar ut i…
Just meningen "hur stavas Abigail" Kan ju vara (om man vänder på det) Ditt sinne som försöker att "känna in" denna kvinnan och veta hur hon är som person och vad hon vill åstadkomma, och därav ge dig själv en uppgift av samma slag?
Bara spånar…
Rosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus.
#7 Intressant tanke. Har bara hört namnet från böcker och filmer. Vem kan hon då vara och vilken koppling? Har aldrig hört namnet eller sett det skrivet på någon som vistats i Sverige…
mm, man kanske inte ens ska halka in och fastna i snaran av just "abigail".
Om man spånar ännu längre så kan det ju även vara något helt annat, som osäkerheten/ovissheten och nyfikenheten hos dig själv som försöker få svar på helt andra frågor?
Förlåt men jag kände in dig lite…
Rosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus.
Hade du tänkt att går till en hypnotisör eller psykolog på sistone?
#10 Varför skulle jag behöva gå till psykolog? Jag har inte skrivit något här som antyder att jag skulle vara psykiskt instabil. Jag VET var jag har mig själv och hur jag mår. Jag har lång utbildning och erfarenhet att ta hand om sjuka och utsatta människor och vet var jag kan hitta forum för att diskutera de bitarna. Här tycker jag att det är intressant att följa diskussioner och tolkningar av det övernaturliga. Håll dig till ämnet och vill du psykologisera det övernaturliga, så skapa en egen sajt!
Hej
Bara lugnt! Jag hade bara en ide med "Abigail "
Därför frågade jag!
Häls/Joggan
OK, som du vet har det varit många negativa påhopp från skeptiker på sajten. Hoppas du förstår min reaktion?
Det går bra!
Det var en stor diskussion före några år om en
hypnotisör/psykolog med namnet "Abigail"
därför…