Energier
Någon kunnig som vill lära mig hur man känner skillnad på sina och andras energier? Vilka övningar kan jag göra? :)
Jag har lärt mig att förstå när det inte är mina egna energier/känslor som spökar, utan andras.
Jag har mått väldigt dåligt förut och jag har aldrig vetat varför, men det berodde helt enkelt på att jag tog upp andra människors energier.
För att lösa det här problemet så brukar jag när jag kommer på att jag är på ett visst sätt, eller i en viss sinnesstämning- ställa mig frågan "är det här mina känslor?" och om jag är osäker "varför skulle jag må såhär dåligt?" "finns det något som har gjort att jag mår dåligt?". Och när jag sedan kommer underfund med att det inte alls är mina egna känslor så rensar jag på mitt eget vis bort de dåliga energierna utav någon annan, med hjälp av universums vita ljus.
Nu har jag även fått en bra övning på hur man kan låta bli att få andras energi, genom att endast stå i sin egen energi.
Den övningen går till på så sätt att man jordar sig, sedan öppnar upp och tar emot det vita ljuset, därefter så tänker man sig att man är omsluten av en glasbubbla. Sedan ska man rikta sin energi så att den utgår ifrån magen, och inte från huvudet. det gör jag genom att hålla handerna bestämmt utåt från magen och visualiserar hur energin sprudlar ut färifrån istället för i huvudet:)
Hoppas att det var till någon hjälp!:)
kram
Sajtvärd på Neofinetia Ifokus
Japanska och Asiatiska orkidéer
Tack:) ska prova:)
Obs! i början kan det precis som vanlig rotning vara bra om du gör övningen flera gånger om dagen!:)
Vi på kursen som jag lärde mig det på fick prova om vi hade gjort rätt genom att först stå på ett ben och putta varandra, och sedan göra övning för att göra samma sak igen, och då hade vi alla blivit stadigare när vi hade gjort den här övningen!:)
Det gäller att bestämmt få din energi att utgå från magen och inte huvudet, och jag tror att energin då håller magen som stadig punkt åt benen:) bara en teori, men man får tro vad man vill!:)
kram!
Henrik, Ska man inte behålla sin egna energi i magen och t ex sätta ett lock på? Annars blir man väl trött och energilös? Eller vad händer när energin blåser ut från magen? Fylls det på med ny energi i kroppen då?
Bara lite funderingar så att jag tänker rätt…🙂
Kram!
det är chakrana man stänger efter att ha fyllt på och balansrat dom, som jag har lärt mig. eneriger som vi utstrålar är ju auran, och den beskrivs, ses eller förklaras mest som att den går utåt från kroppen:) så jag menar att energierna ska stråla ut från magen:)
det är bra att du frågar!
kramar!
Okej, Tack! 🙂
Kram och god natt! 🌛