Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 600 ggr
Timmorn
1

dödsfall nära varandra

Är det bara jag eller är det relativt vanligt att släktingar/närstående dör nära varandra?
Min morfar dog, och hans bror dog 2 veckor senare. Jag har hört många säga liknande saker eller att man har dött vid årsdatum och andra viktiga datum.
Och många säger att det är av sorgen man dör, självklart är ju själva dödsorsaken hjärtattack eller annat men det är vanligt att man säger att de ville vara tillsammans eller att sorgen tog hen och liknande.
Min farmor sa en gång att att sorg eller om det var döden kommer i tretal, säkert gammal Skrock men för henne var det som något normalt när vi pratade om en barndomsvän till henne som hade dött och en till, så var det som att hon gick och väntade på den tredje.

Hoppas ingen tar illa upp, var en tanke jag hade.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

[Sol69]
0

Har märkt på jobbet att om en går över till andra sidan.. så kommer det oftast flera efteråt. Varför det är så vet jag inte.. de behöver ju inte ens känna varandra, utan de är vi som personal som märker det 🤔

Timmorn
0

Vad konstigt… För om de inte ens känner varandra så tycker man ju att de inte ska gå över för att vara med den som har gått över tidigare…

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

[NeferNefer]
3

När jag jobbade på sjukhus sa de alltid när en gick över att då blir det snart två till, så det känner jag igen. Och två av mina bröder gick över med exakt fem års mellanrum (på några dagar när), de dog på samma sätt, och båda dog i sitt eget badrum. Jag ska tillägga att ingen av dem tog livet av sig. Jag har en bror kvar, fast han kan gärna låta bli att följa de två andras exempel tycker jag.

Eija
2

Hejsan! Jag tillhör den skaran som oxå har märkt o hört att det blir 3 i ens närhet eller bekanskap, som avlider inom ett år…

Har inte tänkt i dom banorna att dom som avlider skulle känna varandra och följas åt för den skull, utan det har varit blandat…..ibland har alla 3 känt varandra på något vis, men oxå okända för varandra, att det är bara jag som har haft någon form av kännedom eller närhet till personerna…

Men sen kan det ju bli så oxå om man bor i en liten bygd och man känner vid varandra i orten utan att ha någon direkt relation till alla, då är det ju inge konstigt alls att det blir minst 3 som avlider under samma år….

Ja, det är ju som man vill tolka det var o en…men jag har iallafall varit med om det varje gång en dör, då följs det åt tills det blir 3….så därför förväntar jag mig det varje gång…så jobbigt när man vet att någon är väldigt sjuk t ex, då blir man ju rädd att det är denne som ingår i den trion…usch ja!

yamher
0

säger samma sak, om tre kommer dödsfallen. De brukar faktiskt stämma.

Alis volat propriis Oskyldig

[Kattuggla]
0

Håller också med!

signemo
0

Instämmer med er andra.

Var rädda om varandra

J-Artur-K
0

Jag har varit med om det också. Jag förlora min far 1998 ett år senare 1999 förlora jag min mormor. och ett halv år senare 1999 förlora jag en av mina bröder. Och ett år efter det 2000 förlora en av mina systrar sin dotter. Så loppet av 2.5 är förlora vi 4 familje medlemmar.

Ny dag nya möjligheter

Timmorn
0

# 4 jag håller med om att i en liten bygd så är det ju inte så konstigt att  3 avlider under samma år, heller inte konstigt att någon känner alla 3.

Vet inte jag har alltid tidigare tänkt att de som känner varandra följer efter varandra, eller att en specifik familj har maximal otur… Men det verkar ju vanligare med 3 dödsfall ju mer man tänker på det och det är ju lite "lustigt"
Jag vet inte det är svårt att formulera tankarna kring det hela men tankarna rullar ju 🤔