Å arbeta med mediala barn...
Min yngsta Elev är nu 11 år.Han är så begåvat och ett sant natur-talang.Det som slog mig först är att hans själ inte riktig var integrerad i hans fysiska kropp.Därför känner han obehag av å vara i kroppen och väljer å falla in i dom andra kropparna.På natten lämnar han kroppen och har svårt å vakna.Han ser ,hör och känner dom dödas smärta genom sin egen kropp.Detta gör honom rädd,då han inte riktigt forstår vad som händer.Det vi kan göra i dessa fall är att lära barnen stänga sina chackran,lära dom rita pentagram för skydd,bada i salt,lukta på citron,gå med mössa .Jag betonar att det finns hjelpare som kan bistå honom å skydda honom,men att det är han som bestämmer.Det är tur att han har en öppen mor och mig som gratis ,undervisar honom i hur man lever som medial öppen…Det är viktigt å lära grundarna i å ta kontroll,förstå,rening,skydd och lära dom hur han pratar med den världen..Håll det enkelt,gör det som en lek,tvivla aldrig på informationen dom ger,ta det på allvar,utan dramatik,prova fram olika metoder som fungerar på din klient…Mina verktyg..citron,salt,trumma,pentagram,rinnande vatten,chakra stängning ,saltbad,mössa. om du vill vara ifred gör annat…Men övningar å vara i kroppen,förståelse med enkla samtal…lycka till,dela gärna med mig om ni har erfarenhet av barn och detta arbete…tacksam för svar…
Jag har en massa erfarenhet av mediala barn eftersom de flesta barn är mediala… Men jag ställer mig väldigt frågande till att jobba med att utveckla barnets medialitet. Ett barn är under utveckling på alla olika sätt ändå och i min erfarenhet är det bästa att bara bekräfta barnets upplevelser, lära dem stänga ner om de vill och att hantera det de upplever men att jobba vidare och påskynda medialiteten är helt onödigt. Den kommer ändå med tiden.
Jag känner ett barn som har störts av sin medialitet, som är 6 år. Det tips jag fick var att "stänga" barnet vid läggdax med en låtsas-dammvippa och börja uppifrån och ner. Göra det till en lek. 🙂Man kan också stänga likadant på morgonen innan skolan. Risken är ju att barnet annars tar in andra människors känslor och även störs av andar. Jag känner att det har fungerat hittills! Så ber man ju också om beskydd till barnet och huset. Barnet har dock inte "sett" något från andevärlden, vad jag vet. Därför har vi inte pratat om andar ännu. Det får komma när tiden är mogen i lugn takt.
Virpa, det är bra tips du kommer med, så att man kan skydda barnet om det behövs. 🙂
Min lilla tös är medial och det märks. Hennes gammelmormor kom och sa hejdå till henne innan hon gick över (hon var på ett äldreboende). Tösen vaknade på natten och babblade om henne, Inga som hon hette, och jag frågade om hon kom och skulle säga hejdå nu. Ja, säger tösen och tyckte det var lite ledsam att hon skulle gå. Men jag lugnade henne och sa att mormor finns alltid i ditt hjärta nu, så hon går ingenstans… Då blev hon glad och lugn och kunde somna om.
När vi badar, avskyr hon att tvätta håret, men det är för att hennes kronchakra är öppet. Jag brukar liksom göra en ceremoni och "knyta ihop" den till en rosett över hennes huvud, då går det lättare att tvätta håret sen. Efteråt "lossar jag rosetten" och kammar med fingrarna lite granna så inga blockeringar finns kvar. Jag lämnar inte rosetten knuten för det känns som hon bestämmer mycket bra själv när hon tar emot och inte… Hon kan prata om barn i skogen när vi går hem från dagis och jag brukar fråga hur många och har dom roligt och då fnissar hon och säger ja! Hon är bara 2,5 år och har inte språket riktigt heller ännu…
Alla släktingar på pappans sida är så bekymrade över hennes tal, men jag tar det med ro, för jag vet ju att när man rör sig så här mellan världar så är det mycket som händer och talet är liksom inte prioritet för henne. Men hon gör framsteg språkmässigt hela tiden och en dag så kommer det komma och då önskar de nog att hon kunde hålla tyst istället!!! 😂🥳
Många Goa Kramar
Annisangel
#3 Nej, de behöver verkligen inte oroa sig över din 2,5-årings tal. Man brukar säga att ett barn ska klara att kombinera lika många ord i en mening som det är år fyllda, och din dotter kan dessutom förmedla det hon känner och upplever. Hälsa dem det 😉
Alla barn är väl mediala? Så alla som jobbar med barn jobbar med mediala barn.
#3 Du låter som en klok mor :)
#4 Tack, det ska jag hälsa dem!!😂❤️
#6 Tack 😃 Jag har hela mitt liv upplevt saker själv, så det är inte alls märkligt att också min dotter gör det! Pappan till henne har healing i händerna och djur; katter och hundar, dras till min dotter, så det finns kontakt på alla möjliga håll. Jag känner när vi är ute hon och jag att vi är i samklang med naturen och allt verkligen!❤️
Många Goa Kramar
Annisangel
#0 Vilken skola kommer du själv ifrån och har du någon hemsida där man kan läsa om dig som lärare?
Har du hållit många kurser under årens lopp?
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
upplever inte att alla barn är mediala..kanske öppna i sin fantasi..men å vara född kanal o medial är något annat…jag upplever en helt klar skillnad…det mediala barnet känner sig som regel inte bekväm i grupper och drar sig gärna in i sin egna värld…