Vad säger drömmen
För nåt år sedan drömde jag en dröm som jag inte kan glömma.
Jag gick in i en lite träkyrka och satte mig i en bänk långt bak. Jämte mig satt min morfar som inte lever längre. På andra sidan av mig satt städerskan på mitt dåvarande jobb. Hon var klädd i hatt och kappa och satt med handväskan i knät. Till saken hör att städerskan i verkliga livet visserligen var en lite äldre dam men hon var ingen "tant". Min tanke är att det kanske i stället var min mormor som satt på andra sidan fast i skepnad av städerskan.
Vi var de enda personerna i kyrkan och satt bara där, tysta. Plötsligt sa min morfar till mig:
"Du måste bli lite mer….." men jag kan för mitt liv inte komma ihåg det sista ordet i meningen.
Jag berättade drömmen för en kollega och hon sa då att hon trodde att min morfar sagt till mig att jag måste bli lite mer "medial". Kan det stämma? Eller vad sa morfar?
Några månader senare drömde jag igen om morfar. Han pratade även denna gång med mig men den här gången kommer jag ihåg vad ha sa. Han sa " jag åker med dig i bilen". Det kändes som att han menade att han åker med mig dels för att vaka över mig när jag kör och dels för att han gillar att åka bil (han älskade att köra sin lilla bil när han levde).
När jag kör bil så känner jag ofta att det sitter någon i baksätet. Blir aldrig rädd då för jag kommer ju på att det är morfar….
Någon som har några tankar eller kommentarer till mina drömmar?!
Tusen tack på förhand!
Det känns inte som att du behöver svar, du vet ju redan svaret :-) det var din morfar och han vakar över dig när du kör bil och han sa nog medial om det känns som det låter rätt! Jag tänkte direkt att han sa att du måste bli mer modig men det är ju nästan samma som medial haha :-p alltså liknande bokstäver iaf m" et
☮ and ❤ among each other ✿
🙂Ja, modig kanske var det han sa! Nä, jag vet egentligen att jag inte behöver svar men på nåt sätt vill jag ändå ha bekräftelse att man kan få "meddelande" till sig i drömmen! ☺️🙂
Jaha ok men så är det dom tar lättast kontakt med oss i sömnen, jag drömde om min döda styv mor idag, jag önskar jag hade kommit ihåg mer än att jag bara såg henne så det var en gåva att du kom ihåg vad han sa, alla ord är värdefulla speciellt när dom kommer från andra sidan tycker jag för dom vet så mycket mer än oss dödliga just nu iaf, sen är det våran tur hihi
☮ and ❤ among each other ✿
😃 Ja jag är glad att jag minns vad morfar sa i deömmarna!