Spöktur i Edinburgh
Tänkte bara snabbt berätta om en spöktur jag och sambon tog i Edinburgh nu i veckan när vi var i SKottland!
Vi fick gå ner under gatorna i Edinburgh och höra om vilka som sades spöka där, hur man sett andarna och hur mycket de visade sig och gav sig tillkänna för människor.
De flesta där nere skulle vara vänliga, tillexempel en liten pojke som gick fram och tillbaka i en mörk korridor och letade sin mamma, guiden sa att kvinnor som gått där nere ibland känt någon dra i deras jackor och då är det pojken som gör det. Och han dras till blonda kvinnor eftersom hans mor var blond (jag är så klart blond och blev lite skraj när guiden sa det).
Sen fanns det en som de kallade The Watcher, han gick bara fram och tillbaka och gjorde inget mot någon.
Så fick vi se ett gammalt Wiccatempel där nere under gatorna, där det var något ont som nu var instängt i en stencirkel, om man gick igenom den cirkeln kunde man få rivsår över kroppen.
Och så var det i det sista rummet, där den elakaste skulle vara. Där hade kvinnor blivit slängda hårt i golvet och det kom kalla vindar mm där. Och i det rummet så upplevde jag faktiskt något; det var någon som stötte till mig på axeln, inte jättehårt men lagom så det kändes. Och det var ingen av de andra i gruppen, jag stod inte tillräckligt nära dem. Även om det var i det rummet den mest aktiva och elakaste anden skulle vara så kändes det inte som någon ville mig illa i alla fall.

Vilken spännande resa du gjort.Och tack för att du ville berätta om den.Spännande!!
Åh jag glömde ju… I ett rum där guiden berättade om att en sten kommit flygande från ett hörn en gång och att man kunde höra en hund morra, så tyckte jag att jag hörde ett morrande, men det kan ha varit min fantasi. Men i det rummet blev jag även lite yr och som svajade till som om någon gick igenom mig. Det var känslan jag fick.

Vilket häftigt ställe! Dit ska jag försöka åka nån gång framöver, verkar vara en plats att undersöka energierna på 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Ja åk dit! Det fanns två turer till också, en som gick vid 6-8 på kvällen och en som gick på natten! Men de två hann vi inte med den här gången
Var kan man boka de turerna? Via turistbyrån, eller??
Jag har varit i Edinburgh innan och längtar tillbaka nåt så oerhört!! Kunde man ju passat på att ta en liten spöktur samtidigt som man åker dit igen =0)
Haha, jag har själv gått två såna turer! jättespännande. :)
Jag var på den turen du beskriver… minns inte om det var den turen jag upplevde något eller om det var den andra turen.
I allafall, vi var i ett rum där dom pratade om branden som varit, och jag tänkte inte så mycket på det, men hörde hur dom flyttade möbler ovanför oss och stökade lite. Tänkte mest att det var något städ eller byggjobb på gång.
Sen efteråt när vi snackade om turen så råkade jag nämna att dom byggde ovanför oss. Ingen annan hade hört ljuden som jag hörde!! :D
Och det där med barnet, jag inbillade mig också att jag kände en liten ryckning i min jacka…men det kan vara inbillnig.
Flytt-ljuden var det inte iallafall! Dm hörde jag klart o tydligt. Men ingen annan hörde dom.
#5 Vi råkade bara gå förbi en man på gatan som stod och pratade om turerarna, behövde inte boka eller något utan det samlades en liten grupp människo där och sen när guiden kom fick man gå och betala typ 7 pund per person :). Vi såg honom när vi gått från slottet och gick på en liten gata rakt fram bara :)
#6 Ja de pratades om en brand i ett av rummen, det var där jag kände en knuff på axeln. Guiden sa att flera människor gömt sig där nere under en brand men att det blivit så varmt att de till slut dött i alla fall. Det rummet som skulle innehålla den elakaste anden om jag minns rätt.